zeurende pijn naast navel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kwabbernoot, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Beste vk,

zoals velen hier, even een vraagje!

Ter info: Ik ben 27 weken zwanger.
    Ik heb een stekende/zeurende pijn rechts naast mijn navel. Dit begon met 4 weken geleden enorme kramp naast mijn navel(dus niet over mijn hele buik maar echt die plek) en blijft sindsdien terugkomen. Ik heb het nu weer erger dan afgelopen tijd. Enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
    Sophie

P.S. Ik ben er toen mee naar mijn vk geweest die zei dat het gewoon samentrekken van een spiertje uit de baarmoeder kon zijn.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

We zien en horen vaker dat wanneer de baarmoeder voorbij de navel groeit er pijnklachten rond om de navel kunnen ontstaan. Wat de precieze oorzaak is is lastig vast te stellen. De huid rond de navel is dun en daardoor meer gevoelig. Het kan inderdaad een spiertje zijn of een band. Er zit geen bult? is het gevoeliger met aanraking?
    Als je er veel last van blijft houden is het verstandig het weer bespreekbaar te maken met je verloskundige.

Imke

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #3 Kwabbernoot, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    Hoi Imke,
    er zit geen bult en het doet minder pijn als ik er een hand op leg.

Ik ga morgen weer naar de vk. toe dus zal het dan bespreken. Voel me alleen zo'n zeur met al die klachten..

Dank voor je antwoord,
    gr Sophie

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Dan denk ik dat je je band voelt die in een soort van kramp zit. Bij warmte ontspand het...neem een lekker lang warm bad of lekke rmet een kruik naar bed.

Imke

PS je bent nooit een zeur!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    dankjewel:D

Deel Deze Pagina