Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, maar ik zit er nu mee, dus hoop op een antwoord... Ik heb net (3 weken na de curretage) een zwangerschapstest gedaan om te checken of alle hormonen uit mijn lichaam zijn. Ik wilde dit even weten omdat ik dan bij een eventuele latere test met hopelijk een streepje zou weten dat dat 'nieuwe' hormonen zijn. We zijn ook weer langzaamaan aan het klussen geslagen. Nu testte ik net en er stond een hele vage streep. Je moest de test scheef houden, dan zag je het. Ik hoop natuurlijk op een beginnende zwangerschap, maar besef dat dit eigenlijk niet kan. Wie o wie kan me uit de droom halen en vertellen na hoe lang de hormonen weg zijn en wat dit streepje betekent?!?
Hi Mummy, Ik ben toevallig gisteren naar de HA geweest mijn ijzer en foliumzuur tabletjes waren op....en ff bijpraten. Moeilijk hoor allemaal, ik was nl gaan tempen omdat ik het toch altijd behoorlijk warm had, temp schommelt tussen 37.2 en 37.9 en is voor mij hoog, normaal onder de 37. Hij meende toch dat dit te maken had met ontzwangeren en dat de hormoontjes nog opspeelden en voor mij is het nog een weekje langer geleden als jou curretage. Ik heb geen test gedaan en ik denk eigenlijk dat je alleen met bloed prikken zekerheid hebt. Alles wijst erop dat de zwangerschapshormonen nog licht in je lijf zitten (ik wens je eigenlijk natuurlijk een mooie zwangerschap toe ) je hebt ook best lang zwangerschapsverschijnselen gehad meen ik me te herinneren??? We horen echt tot het clubje van afwachten en geduld Ik kan weer een beetje verder vanmorgen 1e ongi na curretage Liefs
Hi Mummy, Ik ben toevallig gisteren naar de HA geweest mijn ijzer en foliumzuur tabletjes waren op....en ff bijpraten. Moeilijk hoor allemaal, ik was nl gaan tempen omdat ik het toch altijd behoorlijk warm had, temp schommelt tussen 37.2 en 37.9 en is voor mij hoog, normaal onder de 37. Hij meende toch dat dit te maken had met ontzwangeren en dat de hormoontjes nog opspeelden en voor mij is het nog een weekje langer geleden als jou curretage. Ik heb geen test gedaan en ik denk eigenlijk dat je alleen met bloed prikken zekerheid hebt. Alles wijst erop dat de zwangerschapshormonen nog licht in je lijf zitten (ik wens je eigenlijk natuurlijk een mooie zwangerschap toe ) je hebt ook best lang zwangerschapsverschijnselen gehad meen ik me te herinneren??? We horen echt tot het clubje van afwachten en geduld Ik kan weer een beetje verder vanmorgen 1e ongi na curretage Liefs
Diana het zwangerschapshormoon zit dus nog in je lijf en je bent alwel weer ongi geworden. Ik ging er altijd vanuit dat als je weer ongi wordt je lichaam weer het oude ritme heeft opgepakt en dat er dan dus geen zwangerschapshormonen in je lichaam kunnen zitten. Dan had ik het dus verkeerd ??
Ja dat dacht ik ook, nemo. kan het niet nog een nabloeding zijn Diane? Dat had ik nl de 1e keer ook. Ik heb 2 weken bloedverlies gehad. Daarna 1 week niets en toen weer 1 week. Ik ben naar de gyn gegaan en deze zei dat er nog wat oud bloed zat.
@Janne en @Nemo, gisteren toen ik naar de HA was ik nog niet ongi, maar had wel alle oude voortekens, slechte zin, lichte hoofdpijn, chocolade lust.... Ik denk dat de HA ergens tussenin zit, beetje hormonen in de war, stress etc... gokken ook maar wat af en toe denk ik (heeft geen test gedaan), had na de geboorte van mijn zoontje ook heel lang nog hogere temp, dus zal wel beetje mijn aard zijn.. Maar is toch echt ongi volgens mij. Ik heb 10 juli curretage gehad en verbloeding daarna 1 week licht bloedverlies, 17 juli giga nabloedingen van 1 week en toen en paar dagen licht bruinverlies. Nu is normale ongi bloedverlies met lichte buikkrampen (had ik toen niet)....is toch duidelijke herkenning maar gyn zei ook goed in de gaten houden als het te veel wordt gelijk terug anders als ongi is geweest terug komen Dus wordt vervolgd
Hoi Dank voor de reacties. Ik heb even de VK gebeld. Die zei dat je tot een maand of 2 (soms zelfs 3) nog sporen in je urine tegenkomt. Ze gaf aan dat een menstruatie meestal wel leidt tot een versnelde vermindering van de hormonen, maar dat je zelfs nog na een menstruatie deze hormonen tegen kan komen. Ik ben blij dat ik zo vroeg heb getest en er dus zo achter kwam dat dit met mijn miskraam te maken had. Ik weet zeker dat ik erg veel hoop had gekregen als ik over anderhalf á 2 weken positief had getest. Nu wist ik zeker dat het nog geen signaal van een eventuele zwangerschap kon zijn. Diana, wel fijn dat je nu een menstruatie hebt. Dan kan je vanaf nu eventueel gericht gaan klussen. Ik heb nl nog niet het idee dat ik een eisprong aan het krijgen ben... Of vond je het ook wel moeilijk/confronterend om weer ongesteld te zijn??
Ik had zelf niet gedacht dat je hormonen zolang in je lichaam konden blijven. Ik had zelf een MK gehad in april toen ik het er in juni heel erg moeilijk mee had zijn mijn huisarts dat dat ook nog van hormonen konden komen terwijl ik alwel weer ongesteld was geweest. Ik dacht toen dat ze het verkeerd had, maar ze zou dus nog wel eens gelijk kunnen hebben ??
ja idd, 2 maanden komt vaak voor. 3 Maanden wordt al wel wat uitzonderlijker, maar komt zelfs ook nog voor, volgens mijn VK.
Zou ja dan al wel weer zwanger kunnen worden ? Of moet je echt wachten tot alle hormoontjes uit je lichaam zijn ?
Volgens mij kun je wel weer zwanger worden, maar is het lastiger te constateren (zijn het 'oude'hormonen of nieuwe?). Maar als je baarmoeder nog niet helemaal klaar is kan er geen innesteling plaatsvinden. Dit heeft echter niet veel met de al dan niet aanwezige hormonen te maken, voor zover ik weet.
Hi Mummy, ja verwarrend allemaal.... Het klopt de ongi is zowel confronterend als een enorme opluchting, daar gaan we weer Ik heb nog steeds moeite met bloedverlies, had gisterenavond zelfs een beetje angst om naar bed te gaan, het oude verbloedingsverhaal, heeft er flink in gehakt, want is echt gewoon ongi en toch die angst. Aan de andere kant is het de opluchting want dit oudje hersteld toch redelijk snel en alle restjes kunnen er nu uit Straks voor afspraak bellen voor bij gyn volgende week, dan hoop ik dat baarmoeder echt leeg is, want inderdaad mummy als je baarmoeder nog niet volledig leeg of hersteld is zal er ook geen innestelling plaatsvinden. Dit moeten we toch echt aan de natuur overlaten en afwachten. Pfff in plaats van gewoon zwanger te zijn zit je weken met een enorm verdriet en de nasleep van je gekke lichaam....mag voor mij echt weer z'n normale gangetje gaan hoor, heb er een beetje genoeg van, maar het begin is er zal ik maar zeggen/hopen Ik weet ook niet of ik wel een eisprong gehad heb deze maand, ben niet zo'n tester en temper. Houd alleen de temp bij om dat ie wat aan de hoge kant is, dus waarschijnlijk toch hormoonkwestie..... liefs