Wanneer ging je weer naar de wc?!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door G89, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Misschien een beetje een genante vraag, maar wanneer durfte of konden jullie weer poepen na de bevalling?

Ik ben 2 dagen geleden bevallen en zie er heel erg tegen op om te moeten poepen. Ik heb nog niet echt drang gehad om te poepen, maar wat als.... ik dat wel krijg! Ik ben nog banger om te poepen, dan dat ik voor de bevalling was:D

Ze hebben me wel een flinke knip gezet, dus dat speelt ook wel mee...
    Wanneer konden jullie weer naar de wc?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Allereerst: nog gefeliciteerd met jullie zoon! :)

Beide keren zo'n anderhalve dag na de bevalling. Moet eerlijk bekennen dat ik er ook tegenop zag (en dat zonder knip!) :) Maar het viel me 100% mee ;) Geen tips of iets voor je.. Sorry!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had een scheurtje en ik vond het ook wel eng. Ik moest weer na 2 dagen maar het viel me wel mee. Ik had er wel even voor uitgetrokken en volgens mij heb ik met een nat washandje afgeveegd. Nog niet met droog wcpapier hoor! ;)

Oja en gefeliciteerd!!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als eerste gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!

ik moest na 2 dagen bij de eerste behoorlijke knip (zo'n 15 hechtingen) ik ging zitten liet mijn kont goed zakken zeg maar en het kwam er vanzelf uit (niet te hard persen) daarna ben ik onder de douche gegaan en wezen spoelen was als de dood voor een ontsteking daar beneden

5. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    he meis,

Ik had een totaalruptuur en was flink verwoest van onder. Bij mij duurde et 5 dagen geloof ik. Bij mij heeft geholpen gewoon elke keer als je het voelt opkomen gewoon voorzichtig proberen. vaak komt er een scheetje en moet je teveel druk zetten dan laat je het gewoon weer even. ik heb na de bevalling veel vezelrijk gegeten en roovicee laxo gedronken (al was het alleen maar voor het tussen de oren gevoel) uiteindelijk na 5 dagen moest ik naar de wc rennen en ging het gewoon zonder pijn. Ik moet zeggen dat ik ook de hele bevalling diarree heb gehad en tot gal aan toe gespuugd heb dus mijn lichaam was gewoon 5 dagen leeg zeg maar. Maar relax het komt vanzelf weer. achteraf denk je heb ik me daar druk om gemaakt... maar ik had het ook gewoon precies hetzelfde.. hahaha bij dag 4 dacht ik van o er zitten nu al snijbonen, aardappels, salade, broodjes etc etc dat zit toch wel vol. maar je lichaam laat je echt niet stikken! succes en geniet van je kleintje!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb gewoon gewacht totdat ik echt nodig moest, en toen ging het eigenlijk heel makkelijk! Viel me alles mee, vond plassen vele malen erger ;)

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd!!!

De eerste dag. Ik had na mijn eerste bevalling een bevoroen kraamverband gekregen van mijn kraamhulp, zodat ik wat tegendruk kon geven tegen de hechtingen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste pas de 5e dag, was net zo'n bevalling als de bevalling zelf :D Ik was ook heel bang dat de boel weer zou scheuren.
    Bij de jongste de vierde dag, maar ook aambeien. Heb in het ziekenhuis speciaal goedje gehad zodat de boel goed vloeibaar zou zijn.

Zorg dat je vooral goed blijft drinken en vezelrijk voedsel eet. Dan blijft het allemaal wat soepeler.
    Neem er de tijd voor en vooral niet te had persen.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Bij mij was er een flinke knip gezet. En dacht 'dat wordt nooit meer wat'. Wij moesten enkele dagen in het ziekenhuis blijven en de zusters hadden me gezegd dat ik ze erbij moest roepen als ik niet zou durven. Ja, wat dacht je..... echt niet dat ik daar iemand bij roep!

Maar 1 dag na de bevalling ging het vanzelf. Veel makkelijker dan gedacht eigenlijk. .
    Zorg dat je voldoende drinkt (dat het zeg maar niet indikt). Dan gaat het makkelijker.....

Eventueel even lekker naspoelen in de douche als je denkt dat je het niet schoon krijgt!

10. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    De dag na de bevalling. Ik was flink geknipt en gescheurd, had een katheter en kon amper zitten maar ik heb nog nooit zo goed naar de wc gekund als de tijd na de bevalling :D
    Wel daarna onder de douche gespoeld in plaats van toiletpapier want dat was echt nog te gevoelig.

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ik had na 5 dagen nog geen ontlasting gehad. Aangezien ik een behoorlijke knip had gekregen en ik inwendig flink was gescheurd, hield ik het tegen.. De 5e dag heeft de kraamhulp i.o.m. de verloskundige een klysma gezet. Ik vond het dood eng! Ik had ook een flesje ranja mee.. :)->).. Uiteindelijk viel het me reuze mee!

12. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankzij de Microlax durfde ik na 3 dagen weer...

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dank je wel dames! Jullie verhalen doen me goed....
    Ik ben nu ook aan de roosvicee laxo, gewoon voor "het" gevoel.

Ik hoop dat het 1 deze dagen lukt, en moet er gewoon wel de tijd voor nemen.
    Als jullie nog meer tips hebben, graag:D!!

14. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik moest op de 4de dag 's avonds rond een uur of 11, weet het nog precies. Had borsten zo groot als meloenen door de stuwing. De kleine was alleen maar aan het huilen en ik moest poepen;) zat op de wc te huilen haha.
    Had een sub ruptuur en laxeermiddel van de gyn meegekregen maar de eerste keer was de ontlasting nog normaal en heb ik echt heel lang op de wc gezeten met een nat koud washandje wat tegendruk gegeven.
    Daarna deed het laxeermiddel goed zijn werk (soms iets te goed:))
    Maar deed het geen pijn meer.

Goed naspoelen onder de douche, en ik gebruikte vochtig toiletpapier. Was zo blij dat ik dit in huis had.

15. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    2 dagen na de bevalling, midden in de nacht ;) Ik moest ineens en het viel alles mee. Wel had ik vochtig toiletpapier in huis en daar was ik erg blij mee. Normaal toiletpapier voelt niet zo heel fijn. Keren daarna gingen moeizamer helaas en ik heb nog een hele tijd elke dag een bakje yoghurt met lijnzaad gegeten;)
    O en ik was trouwens een beetje ingescheurd (2 hechtingen), dus geen knip ervaring.

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Een dag of 2 later. Ik heb gewacht tot ik ECHT moest, zodat er niet hoefde te worden geperst, en toen ging het eigenlijk pijnloos. Heb er overigens wel erg lang over gedaan, toch een beetje eng die eerste keer ☺

Daarna gelijk lekker afgespoeld onder de douche. En gedurende de hele kraamweek veel gedronken en vezelrijk gegeten om te voorkomen dat het moeilijker zou gaan. Succes hoor, het viel mij reuze mee.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Direct de volgende dag. Ik heb op zondag om 13:00 een KS gekregen en ging de volgende ochtend al weer naar de WC :) Ik weet uit ervaring (eerdere KS) dat hoe langer je wacht hoe pijnlijker het is. En het is de eerste keren steeds nog wel ongemakkelijk. De fysio in het zkh gaf een goede tip:

Rustig gaan zitten, neem de tijd. Hang met je rug naar achteren, dat je hem dus bol maakt. Een holle rug is om te plassen, een bolle rug is om te poepen. Beide voeten stevig en plat op de grond. Rustig ademhalen. Niet drukken. Het komt langzamer dan anders dus geef het even tijd, neem desnoods een krantje mee alsof je een man bent ;)

18. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 dagen na de bevalling. Ik vond het ook doodeng, maar de verpleegkundige verzekerde me dat mijn hechtingen er ver genoeg vandaan zaten dat ik dat niet zou voelen. En dat klopte ook, niks geen last van gehad. Heb wel gewacht tot ik echt nodig moest en rustig afgewacht tot het er vanzelf uit kwam.

19. susy26

susy26 Niet meer actief

volgens mij was het 3 dagen na mijn bevalling, had ook een flinke knip, en was ook erg gespannen om naar de wc te gaan, en deed ook erg zeer zeg,pff, dat herinner ik me nog goed. maar het was wel een flinke opluchting haha... probeer t zo rustig mogelijk toe doen, het zal steeds beter gaan.

20. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier was het geloof ik zo'n 2 dagen na de bevalling, zag er super erg tegen op.. maar heb er gewoon letterlijk de tijd voor genomen, had zo iets van zit ik 5min is het goed, maar zit ik een uur ist ook prima ;), en zo ging het eigenlijk best goed.
    De tips van vochtige doekjes is wel een goeie.. en als je het lekker vind kun je 's morgens op de nuchtere maag ook peer en kiwi eten.
    Niet om de beurt, maar tegelijk.
    Mijn vk raadde dat tijdens me zwangerschap aan, omdat ik toen last had met de ontlasting, en door peer en kiwi tegelijkertijd te eten, ging het stuk makkelijker.
    Tijdens de kraamdagen bleef ik dat dus ook doen.

Deel Deze Pagina