Hoe lang bloedverlies na bevalling keizersnede bij borstvoeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Blondje, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,

Ik ben ruim 6 weken geleden mama geworden van ons lieve meisje, ik heb een keizersnede gehad. Nu verlies ik nog steeds bloed, ik geef borstvoeding. Hoe lang kan dit duren en is dit normaal? Ik Baal er ondertussen wel van, geen tampons, geen bad omdat dit volgensmij allemaal pas mag als het bloeden gestopt is ivm infectiegevaar. Het bloeden is de eerste 2 weken wat erger geweest, toen een weekje minder en de afgelopen 3 weken doe ik weer meer en is het weer wat meer geworden. (wel minder als de eerste 2 weken) en het wordt niet echt minder helaas.
    Alvast bedankt voor het lezen en de reactie.

Groetjes, Blondje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

kan nog wel 2 weken duren.
    Als je heel graag weer in bad wilt mag dat wel hoor, en een tampon kan ook wel even, maar niet te lang. Doe bijvoorbeeld voor je in bad gaat een tampon in en haal hem eruit als je uit bad komt. Kun je in elk geval weer even van je bad genieten!

Mirjam

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor de reactie. Ik heb de pil klaarliggen, zal het bloedverlies misschien weggaan als ik hiermee start? Dan is de pil toch de tweede strip veilig?

Groetjes Blondje

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Pil is inderdaad vanaf 2e strip veilig.
    Heb je wel een pil die mag bij de BV dus de cerazette pil?
    Je kan er mee starten, maar hierdoor zal het bloedverlies niet stoppen want het bloedverlies komt uit de wond van de placenta en dit is niet te sturen door hormonen.

Groetjes Ineke

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor de reactie. Heb inderdaad een pil die bij bv kan. Dan wacht ik het nog maar af, bijna 8 weken aan het bloeden nu.

Groetjes, Blondje

Share This Page