Hallo, ik zit al een tijdje met een raar verschijnsel waar ik me een beetje voor schaam. Sinds augustus 2005 komt er witachtig vocht uit mijn beide borsten. Dit gebeurde de eerste keer net nadat ik ongesteld was geweest en ik mijn borsten onderzocht onder de douche. Ik schrok ervan, want ik wist niet wat het was, maar omdat het bij allebei was, vond ik het niet zo eng, dus heb ik geen stappen ondernomen. Nu is het bijna een jaar later en er komt nog steeds vocht uit. Het lijkt gewoon alsof mijn melkklieren al geactiveerd zijn. Sinds september 2005 ben ik gestopt met de pil. Ik gebruik sinds die tijd ook foliumzuur. Ik gebruik ook een medicijn tegen stemmingsstoornissen. Ik heb wel eens gehoord dat het een bijverschijnsel kan zijn door bepaalde medicijnen, maar ik gebruik maar zo weinig (25 mg per dag) dat ik met niet kan voorstellen dat het daarvan is en het staat ook niet in de bijsluiter. Het vreemde is dat het er zo maar ineens was terwijl er op dat moment niets veranderd is qua medicatie of stoppen met de pil. Ons eerste 'tante-zeggertje' is wel in die periode geboren... heeft het daar iets mee te maken? (een psychische factor?) Wat kan dit zijn? Alvast bedankt voor het antwoord.
hoi Beesje, ik zou graag willen weten welk medicijn je gebruikt, dus de naam ervan. Dan kan ik dat meenemen in het antwoord. Mirjam
Hallo Mirjam, het medicijn heet Sertraline. Voorheen kreeg ik Zoloft. Ik weet niet meer wanneer ik Sertraline kreeg ipv Zoloft. Groetjes, Beesje
hoi Beesje, ik weet bijna zeker dat het dan van de medicijenen komt. Een bekende bijwerking van Sertraline is opgezwollen melkklieren met melkvloed. Het is wel goed om met je huisarts te overleggen hoe lang je het medicijn nog moet gebruiken. Er zijn (gelukkig) geen ernstige bijwerkingen voor de zwangerschap bekend, maar als je kunt stoppen voor je zwanger bent is dat wel beter. Nooit zomaar zelf stoppen hoor, altijd in overleg met de huisarts! Mirjam