Ik ben ruim twee weken geleden gecurreteerd. Ik heb een kleine week last gehad van vrij veel helderrood bloedverlies. Daarbij een paar dagen behoorlijke krampen gehad. Na het verlies van een vrij groot stolsel waren de pijn en het bloedverlies helemaal over. Ongeveer een dag of 3-4 totaal geen bloedverlies gehad. Daarna begon het weer. En nu heb ik dus nog steeds bloedverlies. Het is eigenlijk alleen heel donkerbruin, soms wat lichter. De ene dag maar een paar druppen, de andere dag wat meer. Is het normaal om zolang nog bloedverlies te hebben? Ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken... Dinsdag over een week moet ik op nacontrole naar de gyn. Aangezien de terugplaatsing dan gepland gaat worden voor eind juni en de zomervakantie eraan zit te komen, zie ik het niet zitten om weer voor een curretage te moeten of nog langer te moeten wachten vanwege het bloedverlies. Hoe lang hadden jullie bloedverlies? En had je ook zo lang last van bruinverlies in plaats van helderrood bloed?
Hoi, Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik ben vorige week vrijdag gecurreteerd (nu 8 dagen geleden dus) en ik heb sinds die tijd nog steeds oud bloedverlies (bruin dus) Weet ook niet of het normaal is dat het zo lang duurt, maar ik wacht het nog wel even af. Volgende week vrijdag belt de gynaecoloog me op om te vragen hoe het gaat, dan zal ik het wel even aan hem vragen. Ik maak me namelijk ook wel een beetje zorgen en ik hoop niet dat ik nog een keer gecurreteerd moet worden! Het is bij mij ook de ene dag meer dan de andere dag. Sorry dat ik je verder niet kan helpen, maar wilde even laten weten dat ik met hezelfde probleem/gevoel zit
Twee keer gecurreteerd. Na de eerste missed abortion ongeveer 20 dagen gevloeid. De laatste twee weken voornamelijk bruin verlies. Na de laatste missed abortion 22 dagen en ook toen voornamelijk bruinverlies. Alles zag er verder normaal uit in mijn buik en volgens de gyaecoloog was het ook helemaal niet raar dat ik zolang vloeide. Het kon varieren van enkele dagen tot 4-6 weken. Ik hoop dat het snel ophoudt voor je, maar het hoeft dus helemaal niks te betekenen en een tweede curretage hoeft al helemaal niet nodig te zijn.
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch een beetje gerust. Maar je leest toch bijna overal dat je heel licht tot geen bloedverlies hebt na een curretage, geen pijn en dat het bloedverlies hooguit twee weken mag duren. Vandaar dat ik me toch een beetje zorgen begon te maken. Ik hoop maar dat het bloedverlies snel stopt en dat het er allemaal schoon uitziet over 1,5 week, zodat we weer verder mogen.
Van die twee weken is in ieder geval onzin, want volgens mijn gynaecoloog kan het lang duren. En licht tot geen bloedeverlies is is ieder geval niet standaard en mij werd zelfs in het ziekenhuis aangeraden om extra grote maandverbanden te gebruiken, omdat je veel meer en langer dan een gewone menstruatie kan vloeien. Het verschilt denk ik gewoon heel erg per vrouw. Ik hoop voor je dat je snel weer verder mag en dat alles gewoon goed is. Beschouw het nu als een grote schoonmaak zodat er strakjes een nieuw beepje fijn kan innestelen