Kan je een eisprong krijgen als er nog HCG in je lichaam zit?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vallie87, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Zoals de titel al zegt...kan dit? ik ben vandaag precies 2 weken geleden gecuretteerd na 9 weken zwangerschap. Vorige wk maandag (5 dagen na curettage) zwangerschapstest gedaan en die was knalpositief, nu net een zwangerschapstest gedaan en die is al een stuk lichter nu. Tevens denk ik dat ik tegen een eisprong aanzit....het wordt weer wat slijmeriger(sorry) en wat buikkramp... maar ik verlies nog wel kleine beetjes bruin bloed. Nu dus de vraag kun je al een eisprong krijgen nu?!

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Je kan als je nog heel weinig hcg in je lijf hebt (op je z.test een vage(tuur)streep) een eisprong krijgen. Meestal gaat je lijf pas weer werken als het hcg je lijf uit is. Als je vorige week maandag nog knalposiief testte lijkt het mij zeker niet voor de hand liggen dat je nu al een eisprong gaat krijgen. Zeker na curretage duurt het meestal wel 4-6 weken. Ikzelf heb altijd een cyclus zonder eisprong na mijn miskramen die opgewekt zijn met medicatie.

3. Mollyq

Mollyq Niet meer actief

Blijkbaar is t wel mogelijk. Gister stond mijn hcg op 420 en was er op de echo een ei te zien die op springen stond.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Mollyq, en dat is 100% zeker weten geen cyste? Want die kunnen, hoe vreemd ook wellicht, ook HCG gaan produceren. Zou het wel goed in de gaten blijven houden.

5. Mollyq

Mollyq Niet meer actief

De gyn zei echt een eitje op springen. Dus dat geloof ik dan maar. Dinsdag weet ik meer. Moet dan opnieuw hcg prikken en echo.

6. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Weet iemand ook hoe het zit met de LH-waardes na een miskraam?

Ik heb op 8 juli een miskraam gehad (na bijna 7 weken). Nu bijna een week helemaal geen bloed meer (kleine 2 weken daarna gebloed) en heb een paar keer een HCG-test gedaan. Een week erna was er nog een streepje zichtbaar, maar nu is deze 's middags negatief en 's ochtends (althans enkele dagen terug) een tuurstreepje. Ik neem daarmee aan dat alles weg is en ook de HCG-waardes steeds minder worden.

Anders is het met de LH-waardes. Heb nu 6 dagen achterelkaar een eisprongtest gedaan. Allemaal kleuren ze 'bijna' gelijk aan de controlestreep, ook allemaal dezelfde kleur/dikte streep. Kan het zijn dat er wel een eisprong aan zit te komen, oftewel kan het teststreepje nog donkerder worden, of kan je nu helemaal niet betrouwbaar testen, maar kan er ondanks de testen wel een eisprong volgen?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind dat namelijk erg bijzonder. Want als je zo'n hoge HCG-waarde van 420 hebt, denkt je lichaam zo'n 4 weken zwanger te zijn en dan stopt automatisch het hele proces van follikelgroei en eisprong....Wellicht ben jij een uitzondering op de regel?

8. Mollyq

Mollyq Niet meer actief

De gyn vind het ook bijzonder. Maar zit nu 4 weken nu curettage dus op die waarde.

9. Mollyq

Mollyq Niet meer actief

Vandaag opnieuw geprikt en hcg is gedaald naar 184.

En een antwoord op je vraag.
    Ja, je kan een eisprong hebben als je nog hcg in je lijf hebt!

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dat zeiden ze bij mij ook maar bleek een cyste. Dus ik zou er niet 100 procent vanuit gaan. Zeker niet als ernog zoveel hcg in je lijf zit. Ik had na drie miskramen daarna meteen een cyste variërend van 2 tot 7 cm. Ik denk achteraf dat ze alleen maar zeiden dat ik een eisprong zou krijgen om mij gerust te stellen of omdat ze te weinig expertise hebben. De tweede keer was mn cyste groter dan 2 cm dus toen wist ik meteen dat het een cyste was.

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    dubbel

Deel Deze Pagina