Sorry als dit in het verkeerde forumdeel staat. Ik wist niet goed waar ik het nou kon plaatsen. 2 weken geleden, op 13 november, ben ik bevallen van ons tweede kindje. we hebben die dag iedereen ingelicht en 's avonds hebben we het ook op Facebook gezet. Op woensdag - 5 dagen later - hebben we de geboortekaartjes verstuurd en de eerste reacties van mensen dat ze de kaartjes hadden ontvangen kwamen donderdag. Inmiddels was ik bijna een week geleden bevallen en ik had van niemand van mijn werk, op 2 collega's na via Facebook, nog niks gehoord. Uiteindelijk heb ik na 1,5 week een collega benaderd via Facebook om te vragen of mijn kaartje wel was aangekomen op het werk. (Bij mijn dochter was de kaart nooit aangekomen namelijk). Ze zei dat het kaartje die vrijdag op het werk was gekomen, dus een week na de bevalling, en op de kantine tafel stond. Ik heb nu na ruim 2 weken geleden te zijn bevallen nog steeds niks van mijn werk gehoord. Niet van het hoofdkantoor, niet van de rsyonmanager, niet van mijn baas, niet van mijn 4 andere leidinggevenden, en niet van collega's. (Op 2 via Facebook na) Ik werk al ruim 8 jaar bij dit bedrijf. Zet me altijd voor 110% in. In de zwangerschap meer gedaan dan ik mocht en kon en dan dit.. Het voelt als een grote messteek in mijn rug en ik ben echt helemaal klaar met mijn werk. Ik heb er absoluut geen zin in om straks weer terug te moeten.:x Moest het even van me afschrijven want merk dat het me nog erg van streek kan maken als mijn vriend zijn nieuwe werk (waar die pas in januari begint) wél kaartjes stuurt, belt etc. En dat zijn nog niet eens zijn collega's.
Bij ons was het meestal de officemanager of directiesecretaresse die dat centraal namens iedereen moest regelen. Dat liep weleens uit. Zou ik me niet persoonlijk aantrekken hoor! Als je denkt dat ze je echt vergeten zijn misschien ff fb-collega tippen, dat je verwacht had wel iets te horen van kantoor?
Ik zou me daar ook niet druk om maken. Zo'n geforceerd kaartje wat iedereen moet ondertekenen. Liever bezig houden met mensen die echt belangrijk zijn in je leven en dit niet persoonlijk nemen
Ik vond het juist heerlijk om even niets van mijn werk te horen na mijn bevalling. En inderdaad, ze laten ee kaartje vaak even rouleren.
Nou sorry, waar je je druk om kunt maken.... vanaf mijn werk duurde het meestal ook wel een week of drie vier voor ik iets hoorde/zag hoor. Gefeliciteerd trouwens
Het ligt er wat mij betreft aan wat jou band met je collega's/ baas is. Ik heb een hele goede band met een deel van mijn collega's (eigenlijk meer vriendschappelijk) en zou het heel erg vinden als ik niets zou horen. Bij de eerste had ik een andere baan en daar kreeg ik 6 weken later een kaartje thuis. Was niet gek want groot bedrijf en voordat zo'n kaart dan overal langs is geweest duurt ook wel even. Vond het attent maar had me niet veel uitgemaakt verder want zag mijn collega's ook echt puur als collega's.
Ik vind dat heel raar, niks horen van je baas en je leidinggevenden. Dus ik begrijp dat je je rot voelt en ik vind dat persoonlijk niks te maken hebben met hormonen. Het is niet zomaar iets als een verjaardag ofzo; je hebt een kindje gekregen en ze hebben de hele aanloop hier naartoe toch ook van dichtbij meegemaakt! Ik weet niet in wat voor bedrijf je werkt en hoe goed de relatie is met al je collega's, maar ik vind je gevoel niet ongegrond. Overigens zou ik niet weten wat je hier aan kan doen eerlijk gezegd. Misschien willen ze je nog even de rust gunnen en komt het nog...?
Ik heb op zich een goede band met mijn collega's en dit zou mij ook tegen vallen... Misschien komt er nog wat? Laten ze een kaart tond gaan ofzo.
Ik vind het ook heel vreemd en heeft niks te maken met je hormonen hoor! Ik heb een collega die de 13e bevallen is en de reacties op facebook van collega's zijn enorm en ik heb ook meteen een kaartje gestuurd. Dat is toch heel normaal!? Ik kan me voorstellen dat je klaar met je werk bent! Misschien kun je erover praten met een collega met wie je een goed contact heeft? Aan de andere kant: probeer het ook even te laten rusten, geniet van alle mensen die wél aandacht aan jullie grote wonder geven!
Best kans dat ze centraal iets aan het regelen zijn? Groot kado met z'n allen bijvoorbeeld. Dat is niet zo snel geregeld. Probeer het los te laten en te genieten van je kindje. Je verlof is nog lang niet voorbij, er zal vast nog wel iets volgen.
Herkenbaar hoor. In mijn zwangerschap hadden mijn collega's geen aandacht voor mijn situatie. Ik moest alles uit mezelf vertellen en er werd me nooit iets gevraagd. In mn verlof heb ik niet 1 keer iets gehoord van collega's en na de bevalling kwam er een kaartje van de afdeling, van het bedrijf zelf kwam een bos bloemen (door P&O standaard actie). Mn teamleider belde wel vrij snel om een afspraak te maken. Die afspraak bleef uit en een week voor ik weer zou werken stond er dan eindelijk iets gepland. Uiteindelijk stond mn teamleider alleen voor de deur. De andere 4 directe collega's hadden allemaal iets waardoor ze niet mee konden. Toen ik terug was op het werk feliciteerden ze mij en verder was het gewoon weer aan de slag. Ik vind het vrij asociaal om zo om te gaan met je collega's. Ze hoeven echt de deur niet plat te lopen of constant aan mn lip te hangen. Maar in mijn leven gebeurt iets ingrijpends en daar is gewoon 0,0 aandacht voor. Erg slecht. Ik heb daar later ook nog flink over geklaagd op het werk. Bij een volgende zwangerschap zal ik dan ook niet direct vertellen dat ik zwanger ben. Vinden ze toch niet interessant. Overigens kwam mijn teamleider met lege handen bij me, nam niks voor ons mee. Ook toen ik op t werk kwam was er niets voor mij georganiseerd. Mn kind is nu 15 maanden, tot op heden nooit een presentje gehad en met verjaardag van mn zoon ook geen felicitaties. Hele nare smaak hou ik eraan over
Oh ik reageer vast wat heftiger door mijn hormonen dan Hoe ik normaal zal reageren. maar ik vind het echt niet leuk Het is inderdaad niet alsof ze mij zijn vergeten te feliciteren met een verjaardag oid, dat zou me niet zoveel uitmaken. Maar met de geboorte van mijn kind had ik toch op zijn minst wel een telefoontje verwacht. Is wel zo netjes vind ik. Mijn vriend begint in januari bij een nieuwe baan en zelfs die mensen sturen kaartjes en bellen hier naartoe. Nu moet ik zeggen dat ik het werk al langer niet meer zo leuk vind, en me ga laten omscholen omdat mijn werk altijd "tegenwerkt" dus dit is dan misschien net de druppel zeg maar. Ik kan er niks aan doen dat ze geen moeite doen mij te feliciteren, helaas en ik richt me zeker op mijn kindjes en geniet met volle teugen van de tijd dat ik thuis ben. Maar het zat me zo dwars dat ik het even van me af moest schrijven.
Van mijn werk toendertijd ook nooit wat gehoord.. Maar van mijn man zijn werk kregen we een kaartje en hadden de baas + collegas wat geld bij elkaar gelegd en wat leuke dingen gekocht. Dat vond ik heel erg lief!
Hier toen geen belletjes gekregen (zou ik ook niet praktisch hebben gevonden overigens!) en na een week of drie en stapel kaarten! Die waren inderdaad helemaal rond geweest dus dat duurt eventjes
Maak een whatsapp groepje aan en stel ze allemaal op de hoogte van de bevalling, of stuur ze een foto van je kindje. Dan reageren ze wel. Mijn werk heeft me een cadeautje gestuurd, maar dat kwam niet van mijn collega's zelf, gewoon van de HR afdeling. Mijn collega's begonnen ook pas te reageren toen ik een het in de whatsapp groep gooide dat ik 2 dagen eerder bevallen was. Ach, ik zou er niet om malen. Tenslotte zijn het niet je vrienden of je familie, gewoon je werk maar. Maar ik kan me inbeelden dat je het vervelend vindt als je je collega's als vrienden beschouwt.
Toen mijn dochter geboren werd en ik nog bij een grotere firma werkte, had ik 2 collega´s die eigenlijk vriendinnen werden, die kwamen langs. Van de firma zelf kwam na 4 weken een kaartje met een cadeaubon. Van de afdeling zelf, hadden alle collega´s toen ik er taart voorbij kwam brengen, een cadeau gekocht. Toen onze zoon geboren werd en ik nu in een kleiner bedrijf werk, stond mijn grote baas de dag van de geboorte direkt in het ziekenhuis met een cadeau... 3 uur ´s ochtends is onze zoon geboren en mijn baas kwam om 17:00 uur voorbij... Was me ook wel een beetje teveel van het goede!
Toen mijn zoontje geboren werd het op fb gezet en 2 dagen later naar werk gebeld. Maar ze wisten het dus al en kaartje ook meteen verstuurd en van iedereen iets gehoord. Bv via gezamenlijke kaart, appje ed. Binnen 2 weken de vaste collega's op kraamvisite geweest. Dm appje gestuurd is na 8 weken ook op kraamvisite geweest met kadobon. Hoofdkantoor kaart en bestek met naam erop gehad. Dus ja het kan wel! Over 3 weken weer werken en zie er ook totaal niet tegenop!