Hallo, Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. ruim 4 weken geleden heb ik een miskraam gehad door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik moest onder controle blijven om te kijken of mijn hcg wel daalde. 6 april heb ik voor het laast geprik met 1.4 hcg. De gyneacoloog vertelde dat het dan waarschijnlijk nog 4 tot 6 weken zou duren voor mijn menstruatie op gang zou komen. Vrijdag (10 dagen later) was ik opeens ongesteld. Ik snap er echt helemaal niks meer van, want dit kan toch helemaal niet? Je lichaam maakt immers geen eitjes aan als je hcg in je lichaam hebt. Dus dan zou ik na 10 dagen (of nog minder, omdat het hcg toen nog niet eens helemaal weg was) weer ongesteld worden. Kan iemand mij helpen? Groetjes!
Ook ik ben er 3 weken geleden achter gekomen dat het mis was met mijn zwangerschap. Mijn baarmoeder was leeg en de HCG waarde was al flink gedaald. Ik zit dus nu ook in de molen om telkens om de 2 weken bloed te prikken om te kijken of de HCG waarde daalt en mijn lichaam het zelf opruimt. Nou heb ik begrepen van mijn gyneacoloog dat wanneer de HCG waarde bijna naar 0 is gezakt je dan je menstruatie krijgt, omdat je lichaam het baarmoederslijmvlies wat opgebouwd is in je baarmoeder moet opruimen. Ik neem aan dat dat nu bij jou het geval is. Pas daarna zou de normale cyclus weer op gang komen.
Je hebt nu inderdaad nog geen eisprong, het is een opruiming van je baarmoeder. Bij de ene komt het snel bij de ander duurt het lang. Ik had na mn miskraam pas na 3 maanden weer een menstruatie. Enige wat ze elke keer zeiden was 'wacht nog maar even'. Sterkte en ik hoop dat je snel weer een menstruatie hebt zodat je weet waar je aan toe bent.
Ok, bedankt voor jullie antwoord. Het klinkt heel logisch. Maar als je een miskraam krijgt, bloed je toch ook al behoorlijk (ongesteld)? Is dat dan niet de opruiming? Ik heb toen een week gebloed, maar had nog wel hcg. De gynaecoloog zei toen wel dat alles was opgeruimd..
mijn arts vertelde dat je ondanks een miskraam en hcg in je lijf toch gewoon een eisprong kan hebben en een menstruatie, dus er gaan veel veschillende verhalen te ronde, als je het echt wilt weten raad ik je aan om contact te nemen met jou arts en de vraag voor te leggen.
Ok.. Thnx, Ik heb maandag weer een echo en dan zal ik het eens vragen. Ik heb indd wel eens meer gehoord dat dit kan. Afwachten dan maar!