Nou, ik had er veel last van. Vooral toen ik nog rookte ->). Ik ben op gegeven moment bij een orthomoleculair arts terecht gekomen en toen hebben we een hele hoop dingen geelimineerd en weer geintroduceerd. Ik ben zo blij dat ik wel tegen fruit kan! Vezels zijn namelijk heel goed als je PDS hebt! Ik eet ook veel groenten en granen. Mijn zondes zijn kaas en koffie, daar moet ik echt op letten. 1x kaas per dag en max 3 kopjes koffie per dag. Wat me heel erg goed heeft gedaan is alles wat geraffineerde suiker bevat laten staan. PDS is niet erfelijk volgens mijn MLD-arts. Mijn zoontje heeft een andere chronische darmaandoening. Zijn we nog maar net achter, 't arme kind heeft 2,75 jaar enorme buikpijnen gehad. Nu met de juiste medicatie gaat het eindelijk beter! Doe maar rustig aan hoor met afbouwen! Wie weet slaap je wel als een blok als je zwanger bent en heb je ook minder last van je darmen! Ik had van al mijn kwalen (oa reuma, versleten rug- en nek) minder last en sliep (totdat ik BI kreeg) als een roosje! Ik slikte tot een paar maanden voordat ik zwanger werd een batterij aan pillen, maar ik was op vakantie en was mijn hele medicijnkit vergeten en zodoende kwam ik erachter dat ik best zonder kon! Zodoende durfde ik we wel voor te gaan en was meteen zwanger! Achteraf baal ik wel dat ik het niet eerder aandurfde omdat ik al achter in de 30 was en dat het door artsen ook wel werd afgeraden. Niets is zo mooi als het hebben van een kind! Ik hoop voor jou dat je wens snel vervuld wordt!
Inderdaad, bouw rustig af en kijk wat je aankunt! Rare arts trouwens die denkt dat je 't verzint...slaapproblemen en ADD gaan vaak samen toch? Ik moet zeggen dat ik wel heel goede dingen zie met melatonine. Overigens, de eerste weken dat ik zwanger was deed ik niets anders dan slapen, en ik viel ook overdag op de gekste plekken in slaap.
Is sowieso een heel fijn ziekenhuis, vinden wij. Die bh's zijn niet zo'n probleem, er zijn ondertussen toch wel een aantal merken die grote cupmaten hebben. Al moeten ze dan niet weer zo gaan groeien want volgens mij is M de grootste vrij algemeen te krijgen cupmaat. Mijn ene schoonzus is meteen met flesvoeding begonnen en de andere is ook na 6 weken overgestapt. Voor de rest is mijn moeder de enige in de familie/ schoonfamilie die lang(er dan een paar maanden) borstvoeding heeft gegeven, mijn zus heeft bijna drie jaar gekregen. De meeste in mijn (schoon) familie zijn niet echt voor het langer dan een half jaar-jaar voeden, maar veel zeggen ze er niet over. Ze weten ook wel dat ik toch mijn eigen weg volg. Wat vervelend (ook voor jou Zogelukkig en wat zielig voor je zoontje ) dat je zo'n last hebt van je darmen. Ken het gevoel maar al te goed, heb ook een hele tijd gedacht dat ik PDS of iets dergelijks had, maar bleek "gelukkig" enkel een allergie te zijn voor melk en eieren. Gelukkig bestaat internet, zodat ik er achter kwam dat je soms wel maanden met bepaalde voedingsmiddelen moet stoppen voordat je klachten weg zijn. Zo ben ik op eigen houtje gaan testen wat het gaf als ik melk en eieren weg liet en wat een verschil was dat! Het enige nadeel van "clean" zijn is dat, als ik nu ook maar het minste beetje binnen doe van melk of eieren ik een erg heftige reactie krijg (ademhalingsproblemen, darmproblemen, ...) Maar mijn darmen gedragen zich voor de rest nu behoorlijk netjes. Moet je weten dat ik 3 verschillende huisartsen heb gezien met dit probleem en allemaal deden ze het af als overgevoelige darmen. (ondertussen heb ik overigens een wel goede huisarts die klachten serieus neemt en alles onmiddellijk uitgebreid wilt testen ) Slaapproblemen lijken me inderdaad heel heftig, ik ben ook nooit een goede slaper (erg licht, wordt van letterlijk alles wakker en moeilijk inslapen) geweest, maar heb het altijd kunnen opvangen door meer dan 8 uur per nacht in mijn bed door te brengen. Tijdens mijn zwangerschap sliep ook ik trouwens geweldig. Veel dieper, rustiger en kon opeens altijd en overal slapen. Bij mij is dat zo geweest tot op het laatst. Jou arts klinkt met trouwens ook behoorlijk raar in de oren. Zoals Dirksmama al zegt, gaat het vaak samen met ADD en waarom zou je zelf zoiets verzinnen?
hihi, M de grootste maat.. Ik hoop van harte dat je die niet hoeft aan te schaffen. Heb je geen last van je rug oid? Het lijk me zo groot... Zou ze best een dagje willen proberen Fijn dat je mam iig hetzelfde denkt als jij. Goed dat je gewoon je eigen plan trekt en niet doet wat anderen van je verwachten. Veel beter!! Wat naar dat je huisartsen je niet serieus namen. Overgevoelige darmen..je weet zelf zo goed wat je voelt en dat het niet klopt.. Fijn dat je erachter bent! Ik hoop maar dat ik ook lekker ga slapen als ik zwanger mag worden. Wat zou dat heerlijkzijn! Hoevaak heb je dan last met inslapen? En hoe lang duurt dat dan? Vervelend dat je ook last met slapen hebt! Ja, vage arts. Je hebt gelijk, waarom zou ik zoiets verzinnen. Dan mogen ze me helemaal welopnemen, want dan terroriseer ik al 8 jaar mijn eigen leven waar ik zowat aan onderdoor ben gegaan.. Het gaat zeker nauw samen met ADD, eigenlijk heb je zo goed als dezelfde klachten bij ADD als bij te weinig slaap. Mijn ADD klachten zijn ook minder geworden toen ik aan de slaapmedicatie ging. Hoe erg in het openbaar hebbenjullie gevoed? Gingen jullie altijd apart zitten. Of alleen bij familie in de kamer voeden. Of ook in een openbare gelegenheid? Is dat wel eens ongemakkelijk voor jullie geweest?
Ik heb wel geregeld last van mijn nek en schouders ja, ik kan ook niet zonder bh lopen, want dan doet het echt pijn. Paardrijden (en zwaarder lichamelijk werk doen) is helemaal handig, moet ik een super stevige sportbh aan + een superstrakke en stevige sport top. Ach ja, ze doen hun werk goed, dat is het het belangrijkste. Sinds ik zwanger ben geweest heb ik niet zoveel last meer met inslapen, maar voorheen was het bijna dagelijkse kost. Ongeacht wanneer en hoe moe ik ging slapen, algemeen genomen lag ik nog een uur of 2 wakker en de meeste nachten lag ik ook nog wel minstens een keer 1-2 uur wakker. Nu gebeurt het nog wel eens dat inslapen een probleem is, maar langer dan een uur lig ik meestal niet meer wakker. Als ik 's nachts wakker ben (omdat zoontje vaak nog even wil drinken) gebeurt het nog wel heel vaak dat ik niet meer fatsoenlijk in slaap kom en 1-2 uur wakker lig. Bij mij is het, denk ik, gewoon het standaard probleem van beginnen nadenken en malen als je wakker ligt. Maar dit lijkt me alleszins een stuk "aangenamer" dan slaapproblemen omdat je iets naars hebt meegemaakt. Sommige artsen zijn aparte wezens zullen we maar zeggen. Fijn dat in het algemeen je klachten minder zijn geworden met de medicatie. Lijkt me dan wel spannend om te gaan afbouwen. Ik heb niet zo heel vaak in een openbare gelegenheid gevoed en ben dan altijd apart gaan zitten. Hoewel ik vind dat borstvoeding het meest natuurlijke is dat er is en er niet raar over hoeft gedaan te worden, vind ik het ook niet nodig om iedereen er mee te moeten confronteren. En het is ook voor jezelf en je baby fijner om een beetje rustig en apart te zitten. In mijn eigen huis heb ik altijd gevoed, ongeacht wie er was. Bij anderen thuis heb ik altijd gevraagd of ze er problemen mee hadden, maar dit is nooit een probleem geweest. In het begin vond ik het best wel eens ongemakkelijk om te voeden waar anderen bij waren. Mede omdat het met een tepelhoedje best wel wat friemelwerk is.
Ik heb eigenlijk anytime, anyplace, anywhere gevoed, maar mijn ervaring is dat het merendeel van de mensen geen flauw idee heeft van wat er gebeurt. Meestal denken ze gewoon dat je kind ligt te slapen, tja, aan de borst zijn ze meteen stil. De enigen die volgens mij doorhadden wat er gebeurde waren volgens mij mensen met ervaring. En al hadden ze geweten wat er gebeierde...en krijsend kind veroorzaakt volgens mij meer overlast dan een drinkend kind.