Slaapzakje/puckababy en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Thauma, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef bv op verzoek en let dus goed op de signalen van onze zoon. Dit is in zijn geval vaak met zijn knuistje naar zijn mond gaan al in zijn slaap. Ik pak hem dan en leg hem half slapend aan. Hij drinkt dan heel goed.

Echter, voor die tijd, als we hem in zijn eigen wiegje leggen blijft hij vaak lang wakker en raakt ie overstuur. Slaapt hij bijna, dan wordt hij vaak wakker van zijn eigen maaiende armpjes. Hoezo armpjes onder de dekens instoppen...? Die zijn er in notime weer onderuit.

Ik heb goede verhalen gehoord over de puckababy etc. Maar ik ben bang dat ik signalen ga missen als hij zich niet goed kan bewegen. Wie heeft hier ervaring mee?

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Wakker worden = drinken?
    Zo deed ik het. En ook bij huilen lag ik hem aan de borst als ik twijfelde of hij dorst had ivm het tijdstip. Mijn zoontje heeft geen andere manier om te laten zien dat hij dorst heeft. Zijn handjes in zijn mond dat deed hij eerst nooit en nu de hele dag door. Dus dat was hier geen aanwijzing.
    Ook hebben wij een tijd ingebakerd en dit ging prima.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik probeer het voor het voeden niet op huilen aan te laten komen maar al bij de eerste signalen aan te leggen.
    En vooral is wakker worden bij hem ook al een laat signaal; meestal wordt ie nauwelijks wakker bij de nachtelijke voedingen. Eenmaal wakke betekent het namelijk ook gelijk twee uur prutsen met slapen, luiers, etc.

Ik wil dus graag gebruik maken van de eerste signalen die hij wel afgeeft. Ik weet alleen niet hoe ik dat kan combineren met zo'n slaapzakje me de armpjes erin.... ?

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeft hij in de nacht ook zoveel last van zn maaiende armpjes? mijn kleine had dit alleen overdag, dan misschien alleen de puckababy overdag proberen of het werkt met de bv. hier werd de kleine gefrustreerd van dat ding en groeide gelukkig snel over zn maaiende armpjesfase heen.

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    En ipv inbakeren op de buik leggen? Mijn dochter slaapt sinds ze 1,5 week is op de buik en slaapt zo veel beter en ik kan nog steeds de signalen herkennen, idd op de vuistjes sabbelen en dit kan ze op haar buik nog steeds..

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Tenzij je echt medische redenen hebt (reflux) wordt het nog steeds afgeraden om je kindje op de buik te laten slapen...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekker in slaap laten drinken en in bed leggen als hij slaapt.
    Mijn kinderen sliepen veel beter op hun zij (maar dan moet jij welin de buurt blijven).

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen sliepen veel beter op hun zij (maar dan moet jij welin de buurt blijven).

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier hetzelfde, al wordt het nog steeds afgeraden...
    Ze slaapt wel bij mij in de cosleeper, dus dat maakt het al minder risicovol.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Rolden ze dan niet door? Hier ging zijslapen een paar weken goed en daarna worstelden ze net zolang tot ze op hun buikje lagen.

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    's Nachts slaapt hij momenteel bij mij. Hij wil niet in zijn eigen wiegje 30 cm verderop slapen. Hoewel ik ook niet vreselijk ontspannen lig de hele nacht in dezelfde houding, denk ik dat ik meer slaap op deze manier dan wanneer onze man 's nachts bij het terug in bed leggen weer overstuur raakt en nog een hele tijd huilt en jengelt en uiteindelijk toch weer bij mij in bed belandt :)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat ie bij mij slaapt. Ik wil m alle aandacht geven die hij nodig heeft. Maar het zou wel fijn zijn als ik soms ook even zelf wat kan eten/drinken of naar toilet kan en hij dan even alleen kan slapen :)

13. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dat klopt, het is ook ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Ik heb dochter wel tegen mijn bed aan in een wiegje dus ik voel me er goed bij en heb vertrouwen in mijn dochtertje. Ze draait zelf haar hoofdje al en heb voor de zekerheid ook nog een aerosleep er in liggen en zo'n sensor matje.

Thauma: dat was dus het probleem hier ook, dat ze alleen maar op mij sliep. Ik heb toen eens overdag geprobeerd om haar in die houding slapend in de box te leggen (dus op de buik) en dat ging super toen sliep ze eindelijk een paar uur achter elkaar. Eerst overdag in de box 'geoefend' en ik keek wat ze deed als ze met haar neusje in het boxkleed ging liggen en dan draaide ze dus gewoon haar hoofdje. Hier was buikslapen dus de oplossing maar Zoe123 heeft gelijk, het wordt officieel afgeraden dus niet dat ik straks iets verkeerds adviseer!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L hapt ook wel in het luchtledige als ze trek heeft en maakt daarbij cavia geluidjes. Misschien jouw zoontje ook wel als hij ingebakerd ligt?

S hebben we ingebakerd maar die zette (en zet) sowieso direct zn sirene aan dus daar was geen sprake van rustig murmelen.... ;)

15. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje lag in de puckababy en die ging luid smakken als hij honger had. Dat deed hij ook al als hij nog sliep, 's nachts zat ik met het eerste smakje rechtop. Ik miste geen signalen dus.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Oudste dochter in pacco en later puckababy. Zij maaide met haar handjes tegen haar hoofdje,sliep daardoor slecht.
    Toen ik haar ging inbakeren sliep ze zoooveel beter.Daardoor dronk ze ook beter.
    Let idd goed op de hongersignalen. Beter een keer te veel aanleggen dan een keer te weinig! Dochter sliep bij ons op de kamer,dan kon ik haar goed horen :)

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    die puckababy is echt een onding. Mijn dochter lag dan heel de slaapzak af te sabbelen en werd gefrustreerd dat ze niet bij haar handjes kon maar ze wel in haar mond voelde.
    De hongersingalen miste ik niet toen ze ingebakerd lag in de swaddle me. Het begon al met wat beweging en wat smak geluidjes.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Oh die heb ik ook geprobeerd en dat vond ik nou juist een onding hahaha
    Zo zie je,voor ieder wat wils! :)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee nooit gehad. Had er wel een opgerolde handdoek naast, hoorde later dat daar ook speciale veilige kussens voor zijn.

20. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier eerst in de swaddle me, later de dream swaddle en nu de puckababy. Hij ligt al even ingebakerd dus... Ik heb nooit hongersignalen gemist. Hier gaat hij echt smakken. Luid en duidelijk. Hij is dan nog heel rustig, dus het is echt zijn eerste signaal. Hier gaat het dus prima.

Deel Deze Pagina