Moet je een jr doen als je geen kv wilt geven? Want dat wil ik eigenlijk niet. En kan het nog volgehouden worden als kolfrecht vervalt? Dan kan ik toch wat langer werken op een dag? Wie weet dit? En ik wil het het liefst van haar af laten hangen, als zij niet meer wil.
Je mag je pauze gewoon gebruiken om te kolven. Ik heb geregeld dat ik mijn lunchpauze in 2 stukken verdeel en daarin kolf. Bij mijn oudste liep mijn productie terug toen ik niet meer kon kolven. Maar ik heb toen kv gegeven. Volgens mij scheelt het wel als je dat niet doet.
Gewoon tot een van jullie niet meer wil. Hier stil going strong en ben er blij mee, want als hij bv ziek is, wil hij alleen maar bij mij drinken om te slapen. Anders slaapt hij niet. Normaal wel. Geeft nog steeds op verzoek, dus iig voor het slapen gaan, maar de rest van de dag wisselt erg.
Hey Kelly, nog 1, 5 week dan krijgen onze kids al 18 mndn bv . Ben zo blij dat ze het nog wil en ga door zolang ze wil
Ik vind BV geven zo heerlijk! Kan me niet voorstellen dat ik er mee zou stoppen Zonder aan stoppen te denken, ik wil de 6 maanden exclusief BV halen, en daarna tot de 12 maanden zeker blijven geven. Als ze voor die tijd zelf zou willen stoppen, dan denk ik dat ik kolf tot 12 maanden. Want naast een heerlijk rustig en knus momentje tussen mama en dochter, vind ik het ook belangrijk dat ze "mensenmelk" krijgt, zoals moeder natuur bedoelt heeft Los van dit alles, iedere druppel mamamelk die kindjes krijgen is mooi meegenomen, een cadeau voor je kind! Zolang jullie het allebei fijn vinden zou ik lekker doorgaan! En als je graag langer mamamelk wil geven, dan je kindje wil drinken, zou ik dus kolven!
Niets moet! Als je na je kind 9 maanden is niet meer kunt of wilt kolven, dan kun je je kind gewoon aanleggen voor en na werktijd. Als je er dan naar streeft nog zo'n 3-4 keer per dag te voeden, dan kan je kind in principe zonder moedermelk of kunstvoeding de tijd zonder jou overbruggen. Op vrije dagen kun je gewoon voeden zoals het uitkomt. Als er geen sprake is van koemelkallergie, dan kan vanaf zes maanden wat yoghurt en na negen maanden wat aangelengde koemelk gegeven worden.
De oudste tot 11 maanden, toen was ik op en zoonlief wilde niet meer. Ik zat niet lekker in mijn vel en alles koste mij moeite. Achteraf denk ik dat zoonlief best langer had willen drinken als het vanaf het begin beter ging, betere begeleiding bij alle problemen (spruw, kloven enz.) De jongste krijgt nu al meer dan 7 maanden borstvoeding en die blijft nog heel lang drinken denk ik. Het gaat nu zo goed! En ík geniet ervan
Ik heb tot ongeveer 10 maanden tijdens werkdagen twee keer per dag gekolfd. Daarna was ik het kolven echt zat. Overdag toen over gestapt op kv, wat zoonlief eigenlijk nauwelijks dronk. In de ochtend, 's avonds en soms 's nachts gaf ik de borst. Dit ging heel goed. Wanneer ik thuis was gaf ik overdag ook nog wel eens de borst. Blijkbaar heb ik wat productie betreft nogal 'flexibele borsten' Toen mijn zoontje 18 maanden was ben ik gestopt. Door een nieuwe zwangerschap had ik minder melk en was ik het voeden moe. En niets moet, doe wat voor jou en je kindje goed voelt. Je zult merken dat je er ook in mee groeit. Maak je nu nog niet al te druk over zaken die ver in de toekomst liggen.
dit dus, ik word al verdrietig bij het idee dat hij hopelijk over een hele poos niet meer zou willen drinken (nu 9mnd) maar wanneer we aan een tweede kindje willen gaan denken, moet ik toch ook de bv laten vallen ben ik bang.
Als ons kindje een afgekolfde voeding krijgt uit de fles, drinkt mijn dochter heel graag mee. Zij is ruim 4,5. Ze krijgt het trouwens wel uit een bekertje. Ik denk dat als ik het bij haar langer had volgehouden, dat ze nu nog zou drinken. Ze wilde al graag toen ik onze middelste bv gaf en nu nog steeds.