Hoe lang borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinmonster, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap het wel, kolven is niemands hobby. Al moet ik zeggen dat ik mijn kolfpauzes opvatte als mooie rustmomenten in erg drukke werkdagen.

Maar die van jou is toch al bijna een half jaar? Dan zou je in principe met een tijdje eens per dag kolven, en dan gewoon niet meer kolven onder werktijd, toch nog lang je kind 2-3 keer per dag kunnen voeden.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lucas krijgt al vanaf de geboorte donormelk, de voorraad is bijna op dus het wordt 16 maand

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

DM.. denk je dat dat lukt? Ik heb nog nooit 'zo lang' gevoed en het bevalt me best... alleen dat kolven vind ik irritant.

Ik vind trouwens de kolfpauze ook best relaxt maar ik zit vaak zo vol en bij klanten dat kolven dan best een uitdaging is...

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Lees me onderschrift. Gaat nog steeds top

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na 6-7 maanden kom je vaak een eind als je borst geeft bij het opstaan, thuiskomen en naar bed gaan op werkdagen, zeker als je in het begin nog in bijvoorbeeld een lunchpauze even kolft. En op dagen dat je bij je kind bent gewoon wanneer het uitkomt.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb nog geen reacties gelezen, ga ik nu doen. Maar alvast: ik heb mijn jongste dochter 2.5 jaar bv gegeven.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb die ervaring ook hoor, Cygnet. Ik ben voor onze oudste 9 mnd was al wat gaan afbouwen met kolven. Met 8 mnd kolfde ik 2 keer per dag, bij 8,5 maand nog 1 keer per dag en vanaf 9 maanden helemaal niet meer. Dat ging prima, misschien was het zelfs iets eerder zo gelukt, maar tot 8 maanden kreeg onze zoon nog niks anders te drinken en had ik de melk gewoon nog wel nodig.
    Eerder dan 6/7 mnd zou ik het niet proberen, dan loopt je productie denk ik wel terug. Maar vanaf die tijd zou je het rustig kunnen proberen.

Ik heb nu trouwens al het idee dat mijn productie al een stuk stabieler is dan bij de oudste. Ik kan nu makkelijker een voeding overslaan of verschuiven zonder dat ik 'ploftieten' ;) krijg. Ik weet niet of dat komt doordat ik vorige keer vrij lang heb gevoed.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat zou mooi zijn als productie bij 2e ook stabieler is! Heb wel gemerkt dat bv veel sneller op gang kwam, waarvan kraamhulp en vk zeiden dat dat vaak was bij vrouwen die al eerder langer gevoed hadden. Maar bij eerste ging productie met 9 maanden toch snel omlaag helaas. Al hing dat wellicht ook samen met terugkeer van menstruatie en was het wel weer goed gekomen als ik heel hard mijn best had gedaan...

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

12 maanden bv hier nu en voorlopig nog lekker door. 2 keer op werkdagen (eind van de middag en 's avonds voor het slapen) en de rest van de dag drinkt ze thee en verse sap (zelfgemaakt van vers fruit en water). Op vrije dagen drinkt ze op verzoek nog zo'n 5 tot 6 keer per dag.

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn zoontje is 25 maanden en krijgt nog bv zo gauw als alle kiesjes door zijn wil ik stoppen, maar we wachten nog op 4 kiesjes dus dat kan nog wel even duren.
    Mijn dochtertje heeft 17 maanden gehad.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij de 1e 23 maanden en 3 weken
    Bij de 2e 9 maanden (moest stoppen vanwege medicatie, anders doorgegaan)
    Bij de 3e 2 jaar en 1 week
    Bij de 4e 7 maanden (bv liep terug omdat ik fv moest bij geven vanwege slechte groei)
    Bij de 5e nu 11 weken en ben voorlopig echt nog niet van plan om te stoppen

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste 23 maanden, jongste drinkt nog een paar keer per dag. Ik laat t aan haar over.

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

Bij S. 6 maanden. Helaas lag zij alleen maar te gillen op een gegeven moment omdat ze een spreidbroekje had. Dit was niet erg handig maar ja.

Bij E. 16 maanden gevoed. Ik was eerder gestopt op 14 maanden maar na 2 dagen weer begonnen omdat ik het zo miste. Uiteindelijk op 16 maanden ben ik echt gestopt. Meer omdat ik het zelf gewoon wel gehad had. Ik gaf alleen nog voeding in de avond maar ze heeft altijd lang gedronken dus was ik er een uur mee bezig. Ik wilde gewoon weer eens wat kunnen doen in de avond.

14. lova

lova Niet meer actief

Ik heb de kindjes langer dan 2 jaar gevoed :)

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan heeft 5 maanden lang bv gehad!
    En dit keer wil ik zo lang mogelijk geven, het liefst zeker 12 maanden lang :D

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof dat ik na 12 maanden het nut niet meer zie... ik geef maar 4 keer en dat wordt snel minder als de bijvoeding toeneemt (zie nu al dat de hoeveelheid afneemt). Vanaf 12 maanden kunnen ze prima zelf uit een tuitbeker drinken en ik ga niet kolven voor dat doel.. Als 'drank' zie ik het -geloof ik - niet zo zitten maar vraag het me over 6 maanden nog eens.

17. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga al langer door dan ik had gedacht. Ik wil ook tot 1 jaar doorgaan (misschien iets korter, vlak voor zijn verjaardag gaan we nog op vakantie. Misschien dat ik daarvoor al ga afbouwen). Dan vind ik het goed. Wil ik ook weer even wat vrijheid voor we voor een tweede kindje gaan proberen.

18. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Nu 4,5 maandjes en we gaan voor minimaal 1 jaar :)

19. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Al bijna 11 maanden - dat had ik van tevoren echt niet bedacht - en we gaan nog wel even door.

20. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn oudste is nu ruim 2,5 jaar en krijgt borstvoeding.
    De jongste is nu ruim 6 maanden en krijgt (uiteraard ook) borstvoeding.

Deel Deze Pagina