Hallo, Onze dochter van ruim 2 weken heeft sinds een paar dagen maar 1 poepluier per dag. Ik weet dat het na 3 weken minder mogen zijn maar nu vind ik het nog een beetje te vroeg, zeker omdat ze er last van heeft. Ze spuugd ook sneller dan mn oudste deed(een mondje en soms ook meer).Ik voed op verzoek en kom meestal op 10 voedingen uit.en ik geef mn oudste nog 2 keer een voeding. Lactatiekundige heb ik al gebeld. Ik wacht nu tot ze terug belt. Iemand nog tips?
Mijn dochter poepte dagen niet, tot bijna twee weken lang geen poepluier! Ik ben toen begonnen met probiotica en naar een osteopaat geweest. Dat hielp. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!
Als je borstvoeding geeft kan dat gewoon voorkomen. Dat mag. De poepluiers (info van borstvoeding.com) Groot voordeel van borstvoeding: de poep stinkt niet! Eerlijk waar. Geniet er maar van, want zodra je kind vaste voeding gaat eten is de lucht meestal niet meer te harden. De eerste drie dagen is de poep meestal groen/zwart en plakkerig. Daarna wordt het lichter van kleur en geliger, zachter/zalvend of soms zelfs wat waterig. Aan het eind van de eerste week produceert je kind drie tot vier keer per dag een luier met een plakje gele, zachte poep. Over de periode daarna valt weinig te zeggen, ieder kind ontwikkelt zo zijn eigen ontlastingpatroon. Normaal is dat een baby tot de leeftijd van zes tot acht weken elke dag ontlasting heeft, later kan het minderen. Het kan dan variëren van vaak poepen tot heel weinig, soms maar één keer in de tien tot veertien dagen. Moedermelk is zo goed te verteren dat er maar weinig overblijft om te poepen. Alles is goed zolang je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en er geen last van heeft. En de volgende link gaat erover: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Ontlastingspatroon van borstgevoede baby's
Klopt, ik heb het idd al gelezen. Ze is alleen nog geen 6 weken maar jonger en dan kan het wel een probleem zijn. Ik weet alleen niet waarom ze minder poept.plassen doet ze wel genoeg . Annefleur had op een gegeven moment ook minder luiers dus ik ben het wel gewend.het is dat ze er duidelijk last van heeft (harde buik en proberen het eruit te werken zonder resultaat) vandaar ook dat ik het vraag. De lactatiekundige heeft ondertussen terug gebeld en komt morgen even langs ook vanwege het spugen.
De lactatiekundige is vandaag langs geweest en het probleem ligt bij de grote productie die ik heb.ze krijgt erg veel melk binnen in een korte tijd en krijgt dus te weinig vette melk binnen. Dus ff blokvoeden en dan moet het over een paar dagen beter gaan.
Even een update voor diegene die het wil weten, Door het blokvoeden spuugd Rosalinde een stuk minder en heeft ze minder last van krampjes. En heeft ze weer minstens 2 poepluiers per dag.ook ben ik nog met haar gaan wegen en is ze in anderhalve week al 600 gram aangekomen!