Hi allemaal Ik ben nu als alles nog goed zit 8 weken zwanger, vandaag precies. In de eerste weken had ik grotere/gevoelige borsten, verminderde eetlust maar nooit last gehad van misselijkheid. Nu op dit moment heb ik al sinds een week geen kwaaltjes meer, mijn borsten lijken alleen maar kleiner te worden, ik heb weer gewoon eetlust, ik voel me alleen een beetje moe en heb last van huilbuien omdat ik zo bang ben dat het niet goed gaat. Vrijdag had ik mijn intake bij de verloskundige en zij heeft mij ook niet kunnen geruststellen, het enige wat ze zei was; tja het is nou eenmaal een onzekere periode. Ondertussen kan ik me nergens meer op concentreren. Ik doe niks in huis, alleen maar me zorgen maken of huilen en heb helemaal geen zin om te werken. Heeft iemand hier last van gehad, en dat het toch nog is goedgekomen? Ik denk dat ik morgen maar ga bellen of ik de echo wat eerder kan krijgen, ik heb de echo over anderhalve week maar zie er erg tegenop me anderhalve week nog zo te voelen. Groetjes
Wat naar dat je je zo rot voelt nu! Een echo is wel het enige wat je nu meer zekerheid kan geven. Je hormonen blijven nu veranderen, dus het kan best zijn dat je kwaaltjes gewoon wat afnemen nu. Er komen straks weer andere voor in de plaats. Ik weet wel nog van mijn zwangerschap dat de pijn in mijn borsten ook alleen maar de eerste paar weken was en snel weer verdween (gelukkig!) De moeheid kwam daarna ook bij mij pas opzetten. Je huilbuien kunnnen ook door de hormonen komen, net zoals je onzekere gevoel! Veel sterkte!!
Thanks. Ik denk dat ik morgen gewoon naar de verloskundige bel om te vragen of ik eerder een echo kan krijgen, ze zei dat als ik me erg onzeker voel dat het wel kon. Het moet dan denk ik wel inwendig met 8 weken..of niet? Ik hoop van niet maar als het moet dan moet het maar.. Mijn vriend blijft herhalen dat mijn borsten niet kleiner zijn geworden en dat hij geen verschil ziet, maar ik weet niet of hij dit zegt omdat het echt zo is of omdat hij me gewoon gerust wil stellen. Hij is ervan overtuigd dat alles goed gaat. Ik wou dat ik me zo overtuigd voelde..hij zegt; wat heb je toch een vertrouwen in ons kindje, en dan voel ik me weer schuldig..stel dat er niks aan de hand is namelijk, en dan heb ik het al helemaal opgegeven. Andere momenten voel ik me weer rustiger en heb ik weer wat meer vertrouwen, ik merk dat het verdrietige gevoel begint bij het opstaan. Gister was ik wel zo moe dat ik op de bank in slaap viel, en vrijdagavond was ik heel erg moe en voelde ik me ook heeeeel lichtjes misselijk, maar niet echt echt misselijk, gewoon beetje akelig in de maag.
Hoeft niet speciaal inwedig te zijn de echo, ik had hem ook met 8 weken en 5 dagen en heb een gewone buik echo gehad ... Ik weet uit eigen ervaring hoe druk je je kan maken als je kwaaltjes ineens weg zijn, ik heb al vanaf de eerste dag dat ik weet zwanger te zijn buiten mijn pijnlijke borsten totaal geen kwaaltjes, ik weet dus hoe onzeker je het kan maken .. Ik zou idd ff je vk morgen bellen om te vragen of je een echo kan laten maken, wij krijgen hem altijd standaard rond 8 weken, dan weer op 12 weken en dan weer 20 weken en dan op het eind nog eentje ...
Vervelend he dat het niet gaat zoals bij anderen, ik ben alleen in week 6+7 af en toe heeeel klein beetje misselijk geweest, en vrijdagavond een heel klein beetje, maar naar mijn idee kan je dat niet misselijkheid noemen. Voor mij is misselijkheid wat ik heb als ik teveel heb gedronken, wakker word en alles draait. Wat ik nu heel af en toe heb ervaren was een licht ongemakkelijk gevoel in mijn maag. En nou dat is dus al een week weg, laatste 2 dagen erg moe maar vandaag weer niet. Ik hoop dat mijn vk begrip ervoor heeft dat ik die echo eerder wil, ze reageerde zo laconiek toen ik probeerde mijn angsten met haar te bespreken. Ik hoop dus dat ze niet gaat zeggen wacht nou maar tot de 23ste.
Als ze straks nou weer zo laconiek reageert en je voelt je er gewoon niet lekker bij zoek dan een andere VK .. Je hoeft geen beste vriendinnen te zijn met haar maar een klik is wel leuk, het is een geweldige tijd die je doormaakt en als er dan iemand zoals zij elke keer een beetje vreemd reageert en niet naar je wilt luisteren dan moet je echt een andere zoeken ( als die optie er is natuurlijk ) jij bent de vrouw van het middelpunt en niet zij, zij moet je op je gemak stellen en zij is er om je vragen te beantwoorden .. Als jij graag wilt dat ze eerder die echo doet dan moet ze dat gewoon doen, ik zeg wel dat je best kans hebt dat dat wel tegen betaling moet omdat de meeste verzekeringen maar 2 echo's vergoeden maar dat zou je dan even moeten na vragen .. Gewoon doen waarvan jij denkt dat goed is ! Succes meis .. Ik weet hoe je je voelt ..
Hi Chantal Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen, ik voel me nu al opgelucht dat ik de echo heb. Nou ga ik natuurlijk zenuwachtig worden voor de uitslag. Maar in ieder geval heb ik dan duidelijkheid. De assistente reageerde overigens heel vriendelijk en begripvol. Ik houd je op de hoogte!