Hoi, Zoals een aantal van jullie misschien wel hebben gelezen heb ik een MA gehad. Vanmorgen ben ik dus het vruchtje verloren maar hoe bereken ik mijn cyclus nu? Heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 33 dagen. Lees zoveel verschillende verhalen, de een zegt dat je moet rekenen vanaf de dag dat je begon bloed te verliezen en de ander zegt dat je moet rekenen vanaf de dag dat je het vruchtje verloor. Weet het nu echt niet meer! Iemand die het wel weet?! Alvast weer bedankt voor jullie antwoorden!
Ik temp altijd. Als je temp omlaag gaat, dan krijg je meestal je ei ongeveer twee weken later, en twee weken daarna je menstruatie. Suus
Ja ik heb dat wel vaker gelezen maar snap dr niet zoveel van eerlijk gezegt, heb dat zelf nooit gedaan. Omdat mijn cyclus altijd zo regelmatig was berekende ik altijd de ovulatie op internet...
Inzicht in je cyclus door te temperaturen - mamaplein Je neemt elke dag je temp op, rectaal, voor je opstaat. Je zult zien dat je temperatuur over enkele dagen met een paar tienden zal dalen. Dat is de basale temperatuur, die je in de weken voor je ei hebt. Vlak voor je ei zie je meestal een klein dipje in je temperatuur, maar in ieder geval zul je zien dat je temperatuur met zeker 0,2 graad omhooggaat na je ei. Dan weet je dat je die dag ervoor, dus voor de stijging, je ei hebt gehad. Die temperatuur blijft hoog totdat je weer ongesteld wordt. En als je zwanger bent, dan blijft ie hoog.
Ik had al ff gegoogled intusen maar als ik het goed begrijp moet je volgends wat ik gevonden heb, eerst 3 maanden dit hebben gedaan voordat je er pas wat aan hebt... Omdat je themp pas omhoog gaat nadat je je ei hebt gehad, dus niet op het moment zelf? En dan kun je pas na een paar af lezen wanneer je je ei ongeveer zou hebben?
Je kan er nu meteen mee starten. Als je temp lager wordt de komende dagen dan hij nu is, dan weet je dat je over een week of 4 je menstruatie kunt verwachten.