Wel of geen miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Poppenkop, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ik kom even m'n verhaal hier doen, misschien hebben meer meiden dit meegemaakt.

Gister ochtend werd ik rond 4 uur wakker om te plassen, terug in bed bemerkte ik buikkramp, links en rechts ter hoogte van mn eierstokken.
    De kramp daar nam zo toe, dat liggen geen optie meer was en ben uit bed gegaan. Tegen de tijd dat manlief op stond zat ik beneden te janken van de pijn! Rond 8 ging ik weer naar het toilet, helder rood bloed bij afvegen....einde verhaal dacht ik: rood bloed en vreselijke buikpijn.
    Om half 9 meteen de gyn opgebeld, ik moet t even afwachten en eind van de middag terugbellen. In de loop van de ochtend worden de krampen zo erg, dat dit wel weeën lijken! Maar nog altijd alleen bloed bij afvegen. Ik besluit 2 paracetamol te nemen.
    Eind van de middag is mijn buikpijn weg en ik bloed ook niet meer! Ik snap er helemaal niks van, had ik gister nog een weeïg gevoel in m'n onderbuik, nu lijkt alles weer oké.
    Mag donderdag naar de gynaecoloog voor een echo, afwachten dus.
    Herkent iemand dit? En hoe liep het af?

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Niemand?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen persoonlijke ervaring mee, maar met bloedverlies kan het altijd alle kanten op en daar kun je helaas weinig zinnigs over zeggen.
    Sommige meiden hebben minimaal bloedverlies en toch een miskraam, sommige meiden hebben heftig bloedverlies en krampen en toch gaat alles goed en sommige meiden hebben geen bloedverlies en toch is het mis, (ons twee keer overkomen).

Fijn dat je donderdag terecht kunt, hopelijk heb je dan ook direct duidelijkheid, want dat wachten is erg stress-vol! :(
    Sterkte!

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Dank je Rozemarijke!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad wat rozemarijke zegt.

maar vaak is bloed verlies met buikpijn geen goed teken !
    maar ik ben geen gyn of vk dus zou even de echo van donderdag afwachten meer kan jen iet doen .

sterkte

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ben gister bij de gyn geweest, maar ben er niks wijzer van geworden.
    Bij het maken van de echo riep hij al heel snel: nou je baarmoeder is leeg, ik vermoed een vroege miskraam.
    Waarop ik zei; sorry maar dat kan ik niet geloven ( zo weinig bloedverlies, geen stolsel, geen vermindering zw-symptomen ).
    Dus hij keek nog even verder; oh wacht, ik zie hier toch iets, kan alleen niet goed zien of dit een vruchtje is. Hij kon wel zien dat m'n baarmoederslijm verdikt was.
    Dus ik moest bloedprikken en bellen voor de uitslag, deze was goed, hcg waarde van 1450, dit past bij m'n zwangerschapsduur.
    Maar om zekerheid te krijgen moet ik volgende week weer bloedprikken en terug voor een echo.
    Nog 1 lange week in onzekerheid en angst.....

7. raspberry

Spanning en hoop dus... vreemde combi is dat he? :(
    Hopelijk volgende week goed nieuws, deze HCG waarde is iig net zo op het randje van wel iets kunnen zien in de baarmoeder, of niet.

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ja idd, ik leef echt tussen hoop en vrees.
    Bij ieder steekje ren ik naar de wc, maak mezelf gek!

Dat van die hcg waarde wist ik niet. Rond welke waarde zou je wat moeten zien?

9. raspberry

Gemiddeld genomen bij 1500.

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

je bent natuurlijk nog maar heel pril zwanger,dus als je een vmk hebt zal je niet echt "iets" verliezen,maar lijkt dit meer op een gewone menstruatie;)
    aan de andere kant omdat je nog zo pril zwanger bent lijkt het mij logisch dat de gyn nog niet veel ziet;)
    dus ik denk dat je helaas niet meer kan doen dan afwachten en hopen op een goede afloop;)
    en zwangerschapsverschijselen kunnen nog weken duren na een mk dus dat zegt helaas ook niks:(

veel succes met wachten en ik duim in iig voor je;);)

11. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bedankt Cindy.
    Wachten en afwachten ben ik inmiddels expert in :). Hét sleutelwoord van de MMM......wachten!
    Het bloedverlies dat ik heb gehad, kwam nog niet eens in de buurt bij een gewone menstruatie.
    Dus wat dat betreft heb ik goede hoop!

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat ontzettend k*t is dat wachten altijd he;)
    Hoop voor je op goed nieuws meid!

13. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

als je maar zo weinig bloedverlies hebt gehad denk ik idd ook niet dat je een vmk hebt gehad hoor;) dus ik heb goede hoop voor je meid;)

Deel Deze Pagina