Depri na stoppen met pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niflheim, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niflheim

Niflheim Niet meer actief

Dit bericht is op verzoek verwijderd ivm de privacy.

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik herken wat je schrijft. Ook ik had, toen ik de pil slikte, in de week voor mijn menstruatie en tijdens mijn menstruatie last van depressieklachten. Ik heb een paniekstoornis en ook in die periode had ik daar extra last van. Dit heeft volgens mij alles met je hormoonhuishouding te maken.
    Nu ik gestopt ben met de pil heb ik eigenlijk weinig last. Maar ik denk dat dat te maken heeft met de gedachten aan alle leuke dingen die hopelijk komen gaan; ik concentreer me op het krijgen van een kindje. Toch merk ik ook dat ik nu veel gevoeliger ben voor stress en drukte.
    Het is dus herkenbaar!

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Oh bij mij was het juist andersom. Al slikte ik al zo lang de pil dat ik dat niet echt doorhad. Ik was altijd een beetje down en heb ook veel paniekaanvallen en hyperventilatie gehad. Sinds ik de pil niet meer slik ben ik veel vrolijker/positiever en nooit meer gehyperd! Ik zit echt 10x lekkerder in mijn vel.
    Ben je nu 1 maand gestopt? Misschien toch eens iets langer proberen, want na 1 maand is je hormoontoestand misschien nog helemaal niet op orde ;) . Hoe was je voor je aan de pil ging dan?

4. Niflheim

Niflheim Niet meer actief

Gelukkig dat ik niet de enigste ben! Die paniekaanvallen en zelfmoordgedachten zijn ook vreselijk :( Ik ben blij als ik met de pil kan stoppen voor een baby; hopelijk word het bij mij dan net zoals bij jou hihi :oops:

muiz,gut wat heb jij mazzel :confused: Zou willen dat het bij mij zo was! Maar helaas ben afhankelijk van antidepressiva *zucht*

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik had het ook precies andersom.
    Zonder de pil ben ik een stuk vrolijker, gelukkiger en gezelliger mens!

Ik zit stukken beter in mijn vel!

Misschien moet je nog even wennen zonder pil en krijg jij dit gevoel ook!
    Ik hoop het voor je!

6. soezah

soezah Actief lid

22 feb 2008
    115
    0
    0
    ik had een week voor dat ik pil ongi moest worden altijd last van ontzettende humeurschommelingen. zo erg dat mijn moeder op een gegeven moment zei toen ik ging samenwonen dat ik beter van die pillen kon halen die dit tegen gaan. ze vond dat ik dit mijn vriend niet kon aandoen! ;)
    nu ben ik 2 weken van de pil af en merk ik nu al dat ik veel meer kan hebben, bij mij werkt het dus andersom.

liefs suzanne

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier ook andersom juist. Zonder pil minder hoofdpijn en minder humeurig.

Pim

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Ik had het ook andersom, met de pil voelde ik me vaak depri vooral voordat ik ongi moest gaan worden. Nu gestopt dus en voel met echt SUPER lekker! In heb begin toen ik stopte weet ik ff niet meer hoe ik me voelde. Misschien moet je idd nog ff volhouden als je pas 1 maand bent gestopt (ik ben inmiddels 4 maanden al er van af)

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook juist andersom: veel meer energie, vrolijker, minder moe/hoofdpijn.
    ook minder last van mijn menstruatie, terwijl dat de reden was dat ik ooit met die pil begonnen ben (heel heftig en bijna aan een stuk door ongesteld).

kortom: ik ben er blij mee dat ik nu zonder zit! :)

hoop dat dat voor degenen die nu meer last hebben ook snel zal gelden.

10. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Na ruim 10 jaar de pil geslikt te hebben heb ik ook erg veel klachten gehad. Het leek gewoon op afkickverschijnselen.
    Ik heb direct na het stoppen met de pil geworsteld met de gedachte om er maar weer mee te beginnen en dan maar geen kinderen te nemen! Was best radicaal vondt ik zelf. Ik was helemaal mezelf niet, ik herkende me gewoon niet in de spiegel. Mijn lichaam en geest waren ineens twee aparte dingen die totaal niet samenwerkten. Ik had allerlei lichamelijke klachten maar ook humeurschommelingen en heel erg veel sombere gedachtes. Ik heb gelukkig doorgezet en na 4 lange sombere maanden "ontpillen" ben ik herboren. Ik voel me beter dan ooit, kan veel meer hebben en mijn lijf werkt ook nog eens gewoon mee. Ik kan natuurlijk niet voelen wat jij voelt. Bij mij was het best heftig maar gelukkig nog allemaal wel te bolwerken. Succes ermee!

Deel Deze Pagina