Hoe lang decapeptyl/gonal f voor punctie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door toers, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toers

toers Niet meer actief

Hoi allemaal graag zou ik wat ervaringen van jullie horen. Wij gaan beginnen met ivf behandeling.

Wie heeft er ook decapeptyl en gonal f gespoten?
    Ik ben vooral benieuwd hoe lang je decapeptyl moest spuiten voor je ongesteld werd en hoe lang daarna gonal f voordat je de punctie had.

Hoe waren de bijwerkingen? Ik heb al menopur gehad bij de IUI behandelingen en daar werd ik ook al een emo wrakje van 😁

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Snap dat je een beetje voorbereid wilt zijn, maar je weet vast ook wel dat het toch voor iedereen anders is. Slik je ook in de voorafgaande maand de pil? Ik begon nl met deca op de vierde dag voor de strip op was (dag 18 dus). Dan werd ik gemiddeld dag 26 ongesteld terwijl ik een natuurlijke, regelmatige cyclus heb van 29. Dan begon ik op dag 2 gonalf erbij te spuiten. Mijn stimulatie ging altijd erg hard dus een dag of 10/11 deca+gonalf (meestal rond de 187.5 eh), dag erna pregnyl en op dag 14/15 punctie. Het zal de eerste keer ook zoeken zijn naar de juiste hoeveelheden eenheden voor jou. Bij mij is het ook regelmatig bijgesteld.

Bijwerkingen waar ik last van had waren vooral vermoeidheid en prikkelbaar en tegen het eind vd stimulatie pijnlijke (volle) eierstokken. Maar vond het al met al wel te doen.

Laat het gewoon over je heen komen. Veel succes en geluk.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Ik begon altijd mey decapeptyl op de 21e dag van mijn cyclus.
    Werd dan vaak zo'n 10 dagen daarna ongi (terwijl mijn cyclus maar 28 dagen is, deca stelde iets uit).
    Vervolgens begon ik op dag 2 vd nwe cyclus met gonal f erbij (dus deca doorspuiten).
    Eerste echo was rond dag 11 en dan vaak nog een echo op dag 13.
    Dan was het genoeg en mocht ik die avond pregnyl zetten (geen deca en gonal f meer) en kreeg ik de punctie op dag 15.

Ik kreeg alleen hoofdpijn van de deca maar dat ging ging toen ik de gonal f erbij ging spuiten.

4. toers

toers Niet meer actief

#4 toers, 3 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2015
    Bedankt voor jullie ervaring, de arts zei ongeveer 14 dgn deca alleen en dan ongesteld dan gonal f erbij maar dat leek me zo lang want ik moet beginnen op dag 21 en dan zou ik een cyclus van meer dan 30 dgn hebben terwijl die normaal rond de 25 zit. Maar blijkbaar kan deca je cyclus verlengen.

Is het altijd dat je met gonal f begint op cyclusdag 2?

5. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ik heb zelf geen decapeptyl gebruikt. Ik moest mij melden als ik ongesteld was geworden (cyclus 28 dagen) en had op dag 3 een uitgangsecho en de start met gonal f (225 eh). Dan op dag 7 ook orgalutran erbij om mijn eigen cyclus te remmen. Ik heb totaal 7 dagen gonal f gespoten en op dag 10 laat in de avond de Pregnyl spuit (10.000) voor de laatste rijping en dag 12 in de ochtend de punctie. (in mijn geval op de zondag ochtend omdat het zo snel ging en ze bang waren dat de eiblaasjes zouden springen bij wachten op maandag)

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had 2 weken decapeptyl en dan 10 dagen gonal f erbij. Je moet niet van je eigen cyclus uitgaan. Dit is nl een gestimuleerde cyclus

7. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hoi Olivi,

Ik heb bij mijn eerste IVF 3 weken decapeptyl gebruikt voor ik begon met Gonal F 150. Dit omdat mijn menstruatie een week later kwam. Dit bleek normaal te zijn. Ik heb ook Menopur gehad bij de eerste iui behandeling. Ik reageerde hier ook niet goed op. Bij de Gonal F waren mijn klachten een stuk minder en daarbij vond ik de prik zelf fijner ;)

Good luck

8. toers

toers Niet meer actief

Miich ik hoop dat ik dan ook minder last heb van bijwerkingen bij gonal f en inderdaad een prikpen is veel fijner dan die verrekte ampullen!
    Miich jij heb net een cryo tp gehad spannend ik zal voor je duimen! Jij woont in Utrecht zit je ook bij het UMC?

Maar zo te horen is het wel een lang traject dus zo'n 4 weken spuiten ik zie er best wel tegen op. We beginnen in september nu eerst ongi worden en dan op de 21ste dag van mn volgende cyclus starten met deca. Deze cyclus slaan we dus nog even over.

9. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Succes, wel even lekker een maandje nergens aandenken. Ik heb tussen de IVF en de cryo ook een maandje niks gedaan. ( wel omdat het moest, maar is me eigenlijk heel goed bevallen ).

Ik ga voor de tp naar het UMC, verder ben ik in behandeling in het diak in utrecht. Jij loopt volledig in het UMC?
    Ik ga volgende week woensdag een testje doen we gaan het meemaken :)

Deel Deze Pagina