Hoi Dames Heb vandaag te horen gekregen dat mijn vriend geen levend zaad heeft. Nu ben ik aan het zoeken gegaan op internet ( eigenlijk heel fout maar oke). Nu las ik overal allerlei manieren om dit nog verder te laten onderzoeken. Wat is jullie ervaring hier mee?
nog geen ervaring ermee. Ook ik ben op zoek naar meer info. Bij ons denken ze aan een pesa/tese isci behandeling. Dit moet nog worden vastgesteld door Radboud Heb jij ook al 2 zaadonderzoeken gehad?
Wij zijn ook doorverwezen naar het radboud. 3 keer geen zaad gevonden bij mijn vriend, helemaal niks. Ook tese was bij ons een laatste kans, Hier wouden we voor gaan. Nou ja, ik heb de keuze bij mijn Vriend gelaten want er gaat veel aan vooraf en tis niet niks maar hij wou het proberen. Ruim 5 maand moeten voldoen aan leefregels , veel testen vooraf gehad en juni tese gehad in Nijmegen. Aan 2 kanten gedaan, helaas niks gevonden. Nou ja niks,,,,, Zaadcellen gevonden in fase 1 van 3. Ze groeien niet door en dit zal ook nooit gebeuren. Echte zaadcellen worden het dus niet. Helaas geen goed nieuws ma door alle tegenslagen die we in ons streekziekenhuis al gehad hadden hadden we de grootste klap al gehad en hadden we er al rekening mee gehouden. We gaan nu voor kid. Wil je meer weten, vraag maar raak. Ik was toen netzo, er is weinig te vinden op internet.
Ik ben alleen zo bang dat hij het niet wil zeg maar. Meer uit angst voor het onbekende. Ik heb 2 meiden en een engeltje uit vorig huwelijk. Hij wil graag papa worden van kleintje van zichzelf maar vrees dat dit niet gaat gebeuren
toen wij in maart 2014 gestopt waren met de pil en het ma niet wou lukken zei mijn vriend altijd ach het ligt toch ni aan mij. Je weet hoe mannen zijn. T voeld als een stukje mannelijkheid voor hun. Toen we dus slecht nieuws kregen uit ons streek ziekenhuis zakte de grond onder onze voeten weg. Het was echt een "klote" tijd en we konden maar weinig hebben. Veel gepraat met vrienden en familie en langzaam aan na de onderzoeken toegeleefd. Toen tese de laatste mogelijkheid was heb uk ook eerlijk gezegd, " je moet doen wat jij wil". Hij zei ik kan niet met het idee leven dat ik niet zeker weet of ik echt geen zaadcellen heb dus ik doe het. Kid vond hij toen niks. Maat doordat we langzaam brieven kregen uit Arnhem, en ik ervaringen hardop voor las van andere stellen hebben we serieus nagedacht. We willen allebei graag kinderen en mijn vriend zei toen, het kind maak je ook door opvoeding. Tuurlijk zal het niet op mij gaan lijken maar ben er voor de rest meer dan 100% voor en dit is onze enige kans op kinderen. Hij wil het zwanger zijn mij ook niet ontnemen en zegt ook we mogen blij zijn dat er nog een optie is. Dus zo is het ook wel. Ik raad jullie aan om heel goed en veel met elkaar te praten. Zet alles goed op een rijtje en probeer er dmv tijd over eens te worden.
Ja idd. Gaan we ook zeker doen. Ik heb altijd gezegd wil geen hormonen traject meer want ik heb pcos. Maar voor hem heb ik het over. Ik hoop dat hij het ook voor mij over heb.
Ik heb ook pcos, in eerst instantie aan de clomid 50mg gegaan. Niks geen last, kwamen voor echo folikelmeting in zhuis en kregen doodleuk te horen dat me vriend geen zaadcellen had. Dan denk je sjonge jonge ! Zit dan echt alles tegen?! Ma er zijn veel meer mensen die er last van hebben. Heb je veel last gehad van de hormonen?? Tis natuurlijk niet niks die hormonen enz.
Nee had nergens last van. Ik heb gonal f gespoten en pregnyl. Maar ben sinds maart 13 kg afgevallen sindsdien loopt mijn cyclus aardig regelmatig
So ! Dat is wel veel ! Hoe heb je het gedaan? Streng dieet gevolgd ?? Ik heb sinds 2 maand ook weer een "normale" cyclus. 35&33 dagen. Alleen deze maand gebruik ik cb ovu testen en kan nog geen smiley vinden 😐
Ik heb koolhydraat arm gedaan. En ben ook gestopt met medicijnen na 4 jaar. Bleek een dik maker te zijn
Hoi meiden. Vandaag goed gesprek gehad met vriendlief. Hij heeft aangegeven hoe ver hij wil gaan. Zoals het er nu uitziet staat hij niet open voor donorzaad. Ben erg blij dat er over gesproken is. We gaan het verder afwachten 12 augustus hebben we een afspraak bij de gyn. Doet ieder ziekenhuis die behandelingen of ben je dan aangewezen op de wat grotere ziekenhuizen.