1e vanaf eerste wee (pijnlijke begonnen iets later) bijna 24 uur. 2e vanaf inleiden tot spoed ks iets meer als 3 dagen....
Is ook lastig, ik reken vanaf de eerste pijnlijke wee. Het voorwerk tel ik niet mee, dit overigens ook nooit gehad.
Maar jeej 45 en 50 minuten lees ik al! Was de verloskundige wel op tijd? En hoe hebben jullie dit zelf ervaren. Ik vond mijn 2 uur al snel gaan.
Met mijn uurtje van de derde was de vk er niet bij. Was ook vooral eigenwijsheid en ontkenning van mij uit Voor de 40 weken (andere twee over de 41 weken) en wilde de ochtend erna alle laatste dingen op orde brengen. Man was er net op tijd bij, die sliep nog (30 geworden en lag er net een paar uur in ). Ach, de bevalling was eigenlijk een droombevalling, maar heb het wel nog even moeten verwerken hoor. Voelde echt als in ene een baby in je armen hebben: heel onwerkelijk.
Maandagnacht weeën, dinsdagochtend gestopt. Dinsdagnacht weeën, woensdagochtend gestopt. Woensdagnacht rond 1 uur begon het echt en zette het door. Ontsluiting bleef uit en vrijdagochtend 9 uur pas geboren na 1,5 uur persweeën. 32 uur dus pff. Hoop dat deze wat sneller gaat...
Ik ben ingeleid, dus ik was al in het ZH was ook mijn grootste angst tijdens de zwangerschap omdat bevallen zo vlug kan gaan, dat ik bij de derde alleen zou bevallen... man durfde de laatste weken niet verder dan 5 min bij mij vandaan te blijven maar goed uiteindelijk weer overtijd dus ingeleid in het zh. Ze deden een inwendig onderzoek en de gyn zei "je hebt nu 6 cm" en mee dat ze haar handen eruit trekt, kwam de baby er als vanzelf achteraan... haha paniek alom, niemand voorbereid en iedereen stond eerst even beduusd om zich heen te kijken wat er gebeurde.. man had zich net omgedraaid om de kleertjes uit de tas te pakken voor de baby en die hoorde ineens een baby huilen Aan de ene kant is het fijn om zo snel te bevallen, zeker als ik af en toe horror verhalen lees van meiden die echt afzien en er dagen over doen, maar toch kan ik het niet aanraden... ik kan het gevoel niet zo goed uitleggen, maar het gaat dan ineens zo snel. Zo heb je nog geen wee of wat dan ook en binnen een uur heb je ineens een baby op je buik, qua besef gaat het dan net iets te snel
De eerste bevalling: vanaf gebroken vliezen tot geboorte placenta en alles 5,5 uur.. Vanaf de eerste echte weeën tot de geboorte misschien 3 uur ofzo. Vond het heel oké
Hier dus ook, maar dan officieel 73 uur. Heb uiteindelijk iets van 24 uur vóór de bevalling een ruggenprik gekregen want het ging met mij heel slecht. Wat een verademing was dat! Maar het heeft toen toch nog 24uur geduurd totdat onze lieverd zijn entree maakte dmv een vacuum pomp.
18u lang inleiden, vervolgens in 19u tijd bevallen waarvan 2 1/2u persen en toen vacuumpomp. Zoon was erg groot en had zijn armpje naast zijn hoofd. Maar het was iedere minuut dubbel waard!
Vliezen spontaan gebroken om 23:30. Volgende dag om 13:30 eerste weeën en 5 uur later was de kleine man er.
Hier hetzelfde verhaal. Word je niet bepaald vrolijk van. Hoop mn tweede bevalling wat beter en vlotter gaat.