Het geslacht weten voor de geboorte of verassing?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Me84, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geslacht wel of niet weten voor de geboorte

1. Ja, weten het geslacht al wel

2. Nee, verassing tot geboorte

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Ik ben weleens benieuwd hoeveel al voor de geboorte het geslacht van hun kindje weten en hoeveel het een verassing laten tot de geboorte..

Volgens mij weten heel veel het van te voren al.
    Wat is jullie reden? Nieuwsgierig? Praktisch?

En waarom heb je gekozen voor verassing tot de geboorte?

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij weten het nog niet, en ik vind het zo leuk:D. Ik ben uiteraard onwijs nieuwsgierig, net als iedereen om ons heen, en het gissen is zo leuk. Heb er nog geen moment spijt van gehad dat we het niet weten. Het lijkt mij zo bijzonder dat het kindje straks geboren wordt en je dan pas ontdekt wat het geslacht is:)

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik kan m niet invullen nog.
    Bij de eerste wilden we het niet weten was dus een echte verassing.
    bij de 2e wel omdat de eerste was overleden. Bij de derde wilden we het niet weten, maar zagen het tijdens een echo toch ineens per ongeluk.
    en nu willen we het weten maar weten het nog steeds niet :)

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Er is net nog zo'n poll geweest toch?????? Wil hem wel invullen daar niet van...

5. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Heb ik niet gezien mi87

6. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    wij weten het niet , bij de eerste ook niet en willen nu weer een verrassing !

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja wij weten t, ook bij de vorige 2.
    Handig en wij vinden het leuk om te weten.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik wilde het weten voor de bevalling, ik was erg ziek door de misselijkheid en ik wilde meer weten over mijn kindje om er een band mee te kunnen krijgen. Maar.... uiteindelijk zijn we toch verrast! De gyn had bij de 20 weken echo gezegd dat hij 100% zeker was dat het een meisje was. Dat was dus niet zo :D

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Voor de 3e keer nu verassing!!

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nieuwsgierig, handig en praktisch idd!

11. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    De verrassing tot het laatst bewaren, zo leuk!!...al denk ik vast daar soms wel even anders over;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wisten het bij de oudste wel (mijn keuze) en bij de jongste niet (keuze man). Ik vind een bevalling al verrassend genoeg ;) ik vind het echt niet 'leuker' of 'minder leuk' als ik het van te voren al weet. Dan weet ik het net zo lief wel. Al die extra onzekerheid nog bovenop die spanning van het zwanger zijn. En het is gewoon ook praktischer om het te weten. Niet dat ik een kamer knalroze zou verven ofzo. De babykamer is bij ons sowieso vrij neutraal. Maar je kunt dan wel wat leuker accessoires kiezen. En die uniseks kleertjes zijn toch minder leuk -vind ik - dus je kunt gelijk kleertjes kopen voor het juiste geslacht.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben een redelijke controlfreak en samen met het compleet overdonderd zijn door de onverwachtse zwangerschap, hg en problemen uit het verleden die opspeelden was het voor mij echt een extra dingetje samen met de 3D/4D echo om meer een band te creëeren en positiever de zwangerschap door te komen. Bij de andere twee vooral vanuit praktisch oogpunt, maar vond het ook gewoon heel fijn om te weten.. Een naam bedenken, kaartje toch meer ook in stijl voor het kindje, kleertjes die je gerichter kunt kopen en accessoires etc.

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Vooral om praktische redenen. Inrichten van kamertje, kopen van kleding en andere spulletjes, bedenken van een naam. En het wennen aan het geslacht.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn met behulp van IVF-ICSI zwanger geworden. Niks romantisch aan, allemaal medisch en steriel. Je weet hoeveel eicellen aangeprikt zijn, hoeveel zaadcellen er waren, op welke dag de bevruchting was. Familie en vrienden wisten dat we met ICSI bezig waren en wanneer de testdatum was, dus de verrassing van het vertellen van de zwangerschap was er ook niet. Alles wordt precies getimed.

Het enige dat we niet wisten, was het geslacht van ons kindje. Het enige wat nog een verrassing kon zijn. Daarom wilden we van tevoren niet weten wat het was. Al had ik heel sterk het gevoel dat het een meid was, wat zo bleek te zijn.

16. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Vind t geslacht echt totaal oninteressant

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij weten het wel. Bij de eerste ook. Ik ben veel te nieuwsgierig om zo lang te wachten, vind t knap dat mensen dat wel kunnen en willen.

Bij mij in de omgeving zijn we met z'n 6 en zwanger waarvan 1 stel niet wil weten wat t geslacht is. De rest wel.

18. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Hier was de hele zwangerschap al zo'n grote verrassing, daar kon geen ander surprise-element meer bij :D

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Al had ik het niet willen weten... De echo werd precies op meneer z'n piemel gezet toen ze de echo startte. Maar ik wilde het wel graag weten leek me gewoon fijn en idd praktisch. Ben ook wel blij dat ik het weet want was er van overtuigd dat hij een meisje was. Dus niet hahaha

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leuk en praktisch om te weten. Daarnaast is het nu concreter voor onze oudste, ze denkt volop mee over namen en heeft het vaak over haar kleine zusje. Heerlijk :D.

Deel Deze Pagina