Boventanden, gat ertussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo, ik heb een vraag.

Onze dochter heeft nu 4 tanden.... de twee onderste voorste snijtanden staan mooi tegen elkaar aan.
    Nu zijn de twee bovenste voorste snijtanden doorgekomen en daar zit me toch een gat tussen... daar past bijna een hele tand tussen.

Nu vragen wij ons af of dat gat dichtgeduwd wordt als de andere tanden doorkomen, of dat dit een voorspeller wordt dat ze een gat ertussen gaat houden? De volwassen tanden zijn weer een stukje groter natuurlijk.

Wie heeft ervaring hiermee?

2. Username

Username Niet meer actief

Tja. Ik denk dat de tijd het zal leren.

Bij mij was het ook zo en is het helaas zo gebleven. Dus beugels en implantaten. Bij mijn broer was het ook zo en die hoefde geen beugel, het loste zich vanzelf op.

3. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn dochter van 5 heeft ook een gigantische spleet tussen haar 2 voortanden.
    Als ze een jaar of 8 is knippen ze het lipbandje in zodat ze waarschijnlijk weer meer naar elkaar toe groeien.
    Dit doen ze pas als ze volwassen voortanden heeft

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    idd de tijd zal het leren..
    hier zijn de onderste 2 tandjes scheef doorgekomen. waarschijnlijk door het duimen...;) ze staan helemaal naar binnen toe...

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.028
    113
    Nederland
    Hier heeft ze alle tanden al en tussen alle tandjes zit een spleet.. Dus het hoeft niet perse naar elkaar toe te groeien:p

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bij mijn zoontje was dat ook zo, maar ze gaan steeds dichter bij elkaar staan nu de kiezen doorkomen. Even afwachten dus, denk ik..

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje had t ook. Nu is hij 3,5 en staan ze helemaal tegen elkaar. Het hoeft dus niet zo te blijven.

8. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik zelf vroeger ook gehad en bij mij is idd het lipbandje door gesneden toen ik 12 was (vrij kleine ingreep).

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Oeps... eigen topic glad vergeten.

Maar wel fijn om te horen dat alles nog goed kàn komen. Het al afwachten zijn :)

10. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dit ook, dus vroeg ik gister aan mijn schoonmoeder (tandartsassistente) of dit erg is en of het blijvend is. Toen gaf ze aan, dat haar baas (de tandarts dus) altijd erg blij is dat kleine kinderen een spleetje tussen hun boventanden hebben omdat er dan zo ruimte is voor de overige tanden en kiezen. Zo komen 9 van de 10 keer vanzelf naast elkaar te staan.

We wachten het af ;)

Deel Deze Pagina