Wanneer striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missX, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Hoever waren jullie toen je last kreeg van (als je het al kreeg natuurlijk...) striae? Ik heb namelijk (nog) nergens last van en hoop dat ook zo te houden...

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    een dag voor de bevalling van de oudste (39 week en 6 dagen)

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb er gelukkig ook nog geen last van maar mijn zusje kreeg ze ook een paar dagen voor de bevalling.

4. Rowana

Rowana Lid

28 apr 2006
    28
    0
    0
    Almere
    ik kreeg het met 29 weken opeens.

Groetjes rowana

5. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    :( Ik had met 14 weken dat mijn buik ineens een groeispurt had, en sindsdien heb ik zowel links als rechts een flinke streep.
    Mijn buik is inmiddels flink gegroeid, maar ik heb er nog niet meer bijgekregen.
    Ik smeer al vanaf een week of 10, dus daar kan het zeker niet aan liggen.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier helemaal geen striae en ook niet gesmeerd ;) Ben nu voor de 2e keer zwanger ben benieuwd of het nu ook wegblijft.

Jongere vrouwen hebben er sneller last van dan de wat oudere moeders onder ons, omdat de huid van een jonge zwangere nog erg kwetsbaar is. Als je wat ouder bent is je huid dikker en taaier, waardoor het wat meer kan hebben. Zelf was ik 30 tijdens mijn eerste zwangerschap....

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm heb er ook nog geen last van misschien komt het doordat ik smeer vanaf 10 wk
    zou het smeren dan toch helpen?

8. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hier tot nu toe nergens last van! (even afkloppen). Wel de hele zwangerschap gesmeerd met belly-cream van de hema.
    Waarschijnlijk heeft dat er niks mee te maken maar het is wel lekker spul en de kleine vindt het ook wel leuk een beetje aandacht!

Succes.

9. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik smeer ook elke dag en heb toch al vanaf een week of 16 striemen, ik had al striemen voor de bavalling, omdat ik veel was bijgekomen, die waren wel al wegetrokken (althasn wit geworden) maar nu heb ik weer een boel rode striemen, volgens mij doe je er niest tegen, het einige wat ik fijn vind van het smeren is dat ik minder jeuk heb, maar de striemen komen toch, en ach als mijn kindje het maar fijn heeft daarbinnen

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb tot nu toe ook nog geen striemen. (afkloppen !) Ik smeer met de creme van het Kruidvat. Prima spul, maar of het daardoor komt dat ze wegblijven, dat zou ik niet durven zeggen !

Groetjes,
    Nikki F

11. Niet meer actief

Ik heb ook helemaal geen last gehad van Striae..maar vriendin van mij kreeg het een dag voor de bevalling :( Dan baal je ook hoor...
    Ik smeerde de boel af en toe in met zwitsal mama buikbalsem..

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mij is me buik nu al flink gegroeid, en heb ze pas (vorige week) al gekregen.

heb ooit gehoord dat mensen die vroeger bostvoeding hebben gehad, geen last krijgen van striae, en mensen die flesvoeding hebben gehad wel striae krijgen, of het waar is...???

13. mieke

mieke Bekend lid

ben blij meid
    ik sta helemaal vol met streepjes
    niet dat ik dat nou heel erg vindt maar mooi is ook anders
    echt onder waarmijn buikje begint
    en bovenop vol met rode strepen
    ik smeer me suf maar dat werkt bij mij echt niet

veel liefs mieke

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben nu 33 weken zwanger maar zie gelukkig nog niets.

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    voor de mensen die nog geen straei hebben hoop maar niet te erg.
    heb mijn hele zwangerschap geen sreep gezien tot 3 dragen voor mijn bevalling echt leuk is dat niet was zo trots op mijn buikje.

groetjes talia

16. weeeeknelang gesmeerd bij de eerste maar vanaf 30 weken zijn ze gekomen
    en niet gegaan :(

17. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal!

Kweet niet hoe jullie moeders eruit zien qua buikje enz, striae is namelijk erfelijk... Over het algemeen kan je naar je moeder kijken om te zien hoe je er zelf uit zal komen te zien hahaha! Gaat niet altijd op, maar dat het erfelijk is staat als een paal boven water! Ik heb er (nog) geen last van, mijn moeder heeft het alleen op haar bovenbenen en heupen.

18. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Mijn buik heeft behoorlijk wat striae, zelfs op mijn rug zie je nog wat;

De VK zei tegen me dat ik behoorlijk geplaagd ging onder dit verschijnsel.

Dit terwijl ik bij allebei de zwangerschappen amper een buik had omdat ik naar binnen droeg en uiteindelijk maar 10 kilo aankwam en dit de dag na de bevalling al kwijt was!

Dus de grootte van de buik zegt niets. Het heeft met de rekbaarheid van de huid te maken heb ik gehoord. Daar kun je ook niet tegen smeren.

Heb je die aanleg, dan krijg je het ook en anders heb je geluk dat je geen striae krijgt.

Maar och, je hebt er toch iets heel moois voor terug gekregen en dat mag dan best gezien worden!

19. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik heb ook nog niks en smeer ook nog niet. wil dat wel gaan doen vanaf deze week.. moet alleen nog even kijken welke ik moet kopen want weet niet welke goed is

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik gebruik amandel olie van etos merk (een paar keer per week). Smeert goed en ruikt erg lekker.
    Heb ook nog geen striae. Ik denk dat ik nog vel genoeg heb :D Ben een paar jaartje terug 25 kilo aangekomen en weer afgevallen en toen was mijn buik al niet meer zo heel strak.
    Maar het ligt inderdaad aan de rekbaarheid van je huid en hoe snel je buik groeit en hoe dik hij wordt.
    Mijn moeder heeft geen striae dus van mij mag het wel erfelijk zijn, ha ha..

Deel Deze Pagina