3 of 4 flessen per dag met half jaar oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melissa, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Ik snap het ff niet meer hoor!

Eerst hoor ik dat je vanaf een half jaar moet afbouwen van 5 naar 4 flessen opvolgmelk van 200cc per fles.
    En nu hoor ik dat het beter is om niet meer dan 700 cc per dag te geven!
    En dat het streven eigenlijk 3 flessen per dag is?

Yesse krijgt 4x 200cc, das dus eigenlijk 100cc teveel? En daarnaast ook z'n fruit en groentehapje.

Hoeveel opvolgmelk geven jullie?
    Opvolgmelk is toch gewoon nummer 2? al die woorden!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Het schijnt per cb te verschillen.
    Mijn cb zegt dat ik Quinn tot een maand of 9 op 4 flessen moet houden en dat lukt totaal niet.
    Andere cb's van mamma's waar ik mee schrijf raden juist aan 3 flessen te geven vanaf 6 maand.
    Mijn advies is te kijken naar wat je kindje nodig heeft.

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Anique is nu ruim een half jaar. Ze krijgt 3 flessen van 200cc (waarvan de ochtenfles een papfles is, ongeveer 12 uur weer 200cc en voor het slapen nog een keer 200cc)).
    Tussendoor krijgt ze de fruithap en een keertje water/diksap met een liga/rijstekoekje. Ook krijgt ze de warme hap rond een uurtje of vijf.

Zelf heb ik de 4e fles pas anderhalve week geleden weggelaten. Wat je kan doen is na de groentehap een klein flesje geven (100cc). Je kan ook een fles minder groot maken, dus ipv 180 water, 150 water geven met daarbij 5 schepjes poeder en weer wat dagen later 120 ml water en 4 schepjes om zo over te stappen naar water/diksap.

De opvolgmelk is inderdaad nummer 2 melk. Gewoon rustig afbouwen niet zomaar een fles weglaten hoor want je mannetje moet daar ook aan wennen en volgensmij kan het geen kwaad wat langer 4 flessen te geven, zoals pinguin ook al zei verschilt het per CB.

suc6 ;) :D

Deel Deze Pagina