Hoi allemaal, Misschien wat onnozele vragen, maar morgen komt mijn eerste eisprong, waar ik bijna 9 maanden op heb moeten wachten, vanwege mijn PCOS. Ik heb nu pas echt een eerste echte kans in 9 maanden om zwanger te worden, eindelijk! Om deze reden wil ik de poging optimaal benutten.. Ik vroeg me af hoe lang een zaadcel erover doet om bij de eicel te komen, en hoe lang leeft een eicel? ik kan dit eigenlijk nergens terug vinden. Groetjes!
de snelste 45 minuten, de langzaamste 12 uur lang leve google Dus vanavond aan de bak, liggen er vast al een aantal 'op wacht'. Hopelijk is het gelijk raak! (mag wel na 9 maanden wachten op een kans )
Pff wat een verschil in tijd zeg.. 45 minuten of 12 uur. En hoe lang leeft een eicel dan? Gisteren geklust en morgenavond weer (optijd), omdat ie tussen 23.15 / 02.15 uur springt. en dinsdag nog maar voor de zekerheid, maar denk dat het dan al te laat is..
wat weet je dat precies, wanneer ie gaat springen, hoe kan dat? Ik zou morgenmiddag aanhouden als dat lukt hihi. En vanavond zie je geen kans? Of evt morgenochtend? En als je zo zeker weet dat ie dan springt, heeft dinsdag geen zin meer, behalve dat het misschien gewoon leuk is, hihi. Een eicel is tot 6 uur na de sprong te bevruchten (misschien als je een topei hebt wat langer) dus je kan beter iets van te voren sex hebben dan tijdens of vlak na de eisprong.
Ik had wel eens gelezen dat ze ongeveer 1 mm per minuut zwemmen en tot aan het eitje is 12cm ongeveer..het is namelijk inderdaad wel een groot verschil 45 min of 12u, waar kan je dan vanuit gaan?! Maar je kan ze wel een handje helpen dmv de zwaartekracht (kussen onder de billen) wie weet halen ze het dan wel in die 45 minuten En lekker doorgaan zolang mogelijk, want ik las dat het ook verschilt hoe lang de eicel leeft, kan 12 uur kan 24 uur!
Ik zie wel kans hoor, maar omdat we gisteren geklust hebben, denk ik steeds dat de zaadkwaliteit dan morgen beter is en daardoor dus meer kans hebben.
Ah ok, volgens mij maakt het niet uit als het zaad van normale kwaliteit en kwantiteit is, maar jullie moeten doen waar jullie het beste bij voelen. Post je over 2 weken of het gelukt is? Ik ga voor je duimen
@mmeke.. ja doe ik, thx! @Ytest.. ja idd. daar gaan we maar ff vanuit. goed kussen onder de kont om ze een duwtje te geven en het klaarkomen schijnt te werken?
Klopt!.. klaarkomen NA(!) de zijne helpt de zaadcellen de goede kant op te duwen door het samentrekken.. (niet verkeerd argument toch om je mannetje nog even zn best te laten doen)
Geheel offtopic maar ik zag je onderschrift. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen en na het lezen van je verhaal zit er een brok in mijn keel! Meid wat moet jij ontzettend veel verdriet hebben! Ik vind je echt enorm sterk! Ik wens je een heel mooie zwangerschap en een mooie bevalling toe! Alsmede een ontzettend mooi en gezond kindje! *knuffel*