Hoe lang doet eten erover om in je borstvoeding terecht te komen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ikkie97, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Zie topictitel..;)

Dus als ik bijvoorbeeld vandaag bij het avondeten iets zou hebben gegeten waar mijn kindje krampjes van zou kunnen krijgen, wanneer is dat dan ongeveer?

2. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd ;) ...

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Mijn ervaring is na de 2e voeding na het eten van iets.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Iedere stof heeft een eigen "piekmoment". Bij sommige dingen is dat al na een half uur, andere dingen doen er een flink aantal uren over. Afhankelijk van of de stof in je mond, maag, dunne of dikke darm wordt opgenomen. Dus.... lastig te zeggen.

5. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben mij in het ziekenhuis gezegd dat dit wel een dag kan duren. Mijn zoon had ook vaak kramp, oorzaak toch vaak koolsoorten (boerenkool, rodekool, rauwkost en daarnaast ook cashewnoten. Maar iedereen reageert er anders op. Ik merk zelf wel dat ik dan ook meer last heb van gerommel in de buik! Vooral niet iets gaan eten wat je in de zwangerschap ook nooit at. Maar ja je kunt het altijd proberen. Ik vond het echter zielig. Nu na 4 maand eet ik alles weer, alleen geen koolsoorten 2 dagen achter elkaar.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Lijkt me op zich logisch dat het wel een dag duurt, tenslotte moet het eerst door je eigen lichaam worden opgenomen en dan 'vewerkt' worden in de borstvoeding.
    Mijn dochter is namelijk momenteel erg onrustig, ik weet niet zeker of het krampjes zijn maar probeer steeds na te gaan wat ik heb gegeten als het weer ernstig is dan zou ik dat een beetje kunnen vermijden.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Voor zover ik weet is dit juist, hier staat er iets over
    Ouders Online: Vraagbaak borstvoeding - archief

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid