per direct stoppen met BV, hoe??

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by heppiedepeppie, Jan 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi Teddy

Omdat mijn zoontje vannacht is opgenomen in het ziekenhuis met een ernstige koemelkeiwit allergie (zelfs nadat ik op dieet was) en verborgen reflux heb ik besloten, in overleg met de kinderarts om te stoppen met de borstvoeding.
    Lucas is gisteren direct op speciale voeding gezet met fles. Deze dronk hij in één keer gulzig leeg, dus we hoeven ons om de fles geen zorgen te maken.

Maar hoe stop ik mijn productie nu op een verantwoorde manier? Ik heb vannacht in het ziekenhuis gekolft voor het allereerst. Toen kreeg ik er maar 50 en 60 cc uit. Net gekolft en toen ben ik bij 90 cc per borst gestopt. Er werd gezegd dat ik alleen de druk eraf moet kolven. Dat heb ik gedaan maar mijn borsten zijn nog wel vol voor mijn gevoel, ze doen alleen niet zeer.
    Hoe lang gaat dit zo duren? En wordt het vanzelf minder?

Ik wil nl geen borstontsteking!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend dat je zoontje is opgenomen. Neem geen overhaaste beslissing mbt het stoppen. Geef je zelf de tijd om over dit besluit na te denken en houd je BV nog even op gang door te kolven. Ook al heeft je kind een ernstige koemelk allergie, dan is hij juist gebaat bij moedermelk.

Lees dit artikel eens op je gemak door en laat het op je inwerken. Ik heb 1 keer een moeder begeleid die om deze reden is gestopt en die had daar later heel erg veel spijt van.

Mocht je nou toch willen afbouwen, dan kun je het beste steeds een beetje de druk er afkolven als het niet meer te houden is. Tussen de kolfbeurten door de borsten zo min mogelijk stimuleren. Bij rode/harde plekken de borst leeg maken.

Hoe lang het gaat duren is niet te voorspellen. Bij de ene moeder gaat het snel, bij een ander duurt het wat langer.

Sterkte met je mannetje in het ziekenhuis.

Share This Page