Ovulatietesten, temperaturen en PCOS HELP!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Susannelilian, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #1 Susannelilian, 24 jul 2015
    Laatst bewerkt: 24 jul 2015
    Vanmorgen ben ik begonnen met de utrogestan na een redelijk twijfelachtige temperatuur en onduidelijke ovulatietesten (afwisselend licht en donker), maar mijn man en ik waren het gewoon zat omdat ik al zo ver in mijn cyclus zit en we het klussen ook beu zijn omdat het natuurlijk helemaal niet spontaan meer is.

Mijn temperaturen waren:
    36.6
    36.4
    36.2
    36.1
    35.8
    36.5

Meer heb ik niet omdat ik toen pas begonnen ben met temperaturen. Ik ben af gegaan op mijn eerdere ervaringen en toen was mijn temperatuur voor de eisprong 36.5. Lager dan 36.0 is hij toen nooit geweest. Dus dacht ik met die 35.8 dat het toen mijn eisprong zou zijn, maar ik krijg tegenstrijdige signalen van mijn lijf en de ovulatietesten. Na mijn eisprong kan een ovulatietest toch niet meer zo goed als positief zijn, ook al heb je pco? Heb wel het gevoel dat ik sinds gisteren een stuk warmer ben, maar kan misschien ook van de spanning komen.

Vanmiddag om 12.00 uur heb ik toch weer een ovulatietest gedaan en die was echt bijna positief. De CB was dat nog niet, maar de Sensitest die ik gebruik zijn ook extra gevoelig. Nou ga ik dus toch weer erg twijfelen.

Vanmiddag had ik bij het naar de wc gaan toch weer een sliert slijm, maar kan misschien ook van de utrogestan komen.

Kortom: een hoop onzekerheid, onduidelijkheid en twijfels.

Wat adviseren/denken jullie? Doorgaan met de utrogestan of afwachten en blijven testen en tempen?

Edit: het voelt alsof mijn borsten uit mijn lichaam knallen!

2. dml

dml Actief lid

24 dec 2014
    474
    16
    18
    NULL
    NULL
    Maar je weet niet wat je cyclus is?? Dan kun je denk ik niet uitgaan van deze paar temperaturen???

Ik zit nu in dag 76 en ik voel ook van alles beneden, steekjes en alles.. Ovulatie testen verschillen ook zo, en mijn temp is en blijft als een hartslag op en neer gaan...

Hier ook doodmoe van het 'oefenen' mijn vriend komt snachts 3 uur in bed na t werk en dan doen we een verplicht vluggertje.. Maar heb ook al gezegd stop d'r maar mee want t breekt ons op

Heb de ene dag ook slijm en de dag erna ist weer kurkdroog 😡

Om moedeloos van te worden...

Ik zou de komende dagen nog ff tempen en als ie 3 dagen hoog blijft dat je d'r dan van uit kan gaan dat je ei is geweest
    Alleen heb je vaker 36.5 gehad dus denk dat ie na een ei hoger is

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Stoppen met utro en wachten tot je zeker weten een ei verhoging hebt gehad (zoals ik eerder zei, ik verwacht boven de 36.7 uitkomen).
    Als je nu met utro blijft doorgaan en je hebt toch geen ei gehad, kan je hem nu uitstellen door utro te gebruiken.

Utro geeft overigens geen slierten slijm maar dikke cremerige afscheiding.

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @dml: ik heb in het verleden al veel vaker mijn temperaturen opgemeten en ingevuld, heb dus zeker al de nodige ervaring. Jeetje dag 76, dat is helemaal erg. Bij mij gaat het gelukkig niet zover komen omdat we half augustus weer naar het ziekenhuis gaan en dan waarschijnlijk wel weer gaan starten met IVF. Goed dat je dan kan zeggen dat jullie maar stoppen met 'oefenen', ik vind dat toch wel erg moeilijk. Als hij morgen hoog is dan ga ik niet meer wachten, want dan zit ik mogelijk al op 3 dpo. Heb nog geen enkele keer een hoge temperatuur gehad, op welke gekke tijd ik ook wakker werd. Ga er dus vanuit dat het door een eisprong komt als mijn temperatuur hoog is. Gelukkig hebben wij al een kindje en daar mogen we heel dankbaar voor zijn! Toch is de wens voor een tweede ook wel heel sterk...

@RoGiJuLi: maar als mijn eisprong al wel geweest is dan ben ik misschien wel te laat met de utrogestan als ik morgen of overmorgen pas start. Dan is het slijm blijkbaar niet van de utro, dan misschien toch van een naderend ei. Heb het wel erg warm en dat past bij na de eisprong. Aan de andere kant is het hier binnen ook gewoon warm, 24,5 graden. Ik weet het gewoon niet meer, ga later vanavond en morgen aan het begin van de middag nog een ovulatietest doen en als hij dan nog geen zekerheid heeft gegeven dan houd ik op met testen. Ga morgenochtend ook tempen en als hij boven de 36.7 is dan ga ik er maar vanuit dat mijn eisprong geweest is en dan ga ik meteen starten met de utro. Goed idee?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Progesteron bouwt zich na de eisprong langzaam op. Dus 1, 2 of 3 dagen na je ei pas starten is echt niet erg hoor ;)
    Wanneer je het vaginaal inbrengt komt het direct op de goede plek en doet daar dan ook gelijk goed zijn werk ;);).

Top idee.... even wachten tot jouw temp wat hoger is.

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hopelijk krijg ik uiterlijk morgenmiddag zekerheid, dan wacht ik inderdaad nog even. Had dat al gelezen van dat langzaam opbouwen, hopelijk gaat het dan langzaam genoeg om me die paar dagen langer wachten te kunnen veroorloven!

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Helaas was de CB ovutest weer negatief. Mijn laatste Sensitest bewaar ik voor morgen aan het begin van de middag. Als deze ook negatief is dan stop ik ermee en ga ik alleen nog maar tempen.

Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht en word ik niet weer om 02.30 uur ofzo wakker, heb ik wel vaak als ik in spanning zit. Wat raden jullie dan aan? Dan tempen of weer gaan slapen en tussen 06.30 en 07.00 uur tempen?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Als je alleen wakker wordt dan doorslapen tot de normale tijd en dan pas tempen.
    Moet je om 2.30 ook naar de wc (dus bed uit) dan ff tempen, plassen en weer slapen.
    Vervolgens om je normale tijd nogmaals tempen en kijken of het overeen komt met de waarde van 2.30.
    Wijkt het af (bijv. 36.5 en 36.8) dan neem je het midden vd 2 waardes en vul je die in (dus bijv. 36.65).

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dan moet ik geheid naar de wc, dus dan zal ik dat laatste doen, bedankt voor je hulp!

10. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Maar tempen heeft nu geen nut meer toch want je temperqtuursverhoging komt door progesteron en nu is je temp dus sowieso hoger door de utro

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mijn temperatuur was 36.7 (zowel om 02.15 als 05.45 uur), ben dus toch maar weer begonnen met de utro. Nog een dag langer wachten dan zit ik mogelijk al op 4 dpo en dat wordt me echt te laat. Zie het nu wel hoor, als mijn eisprong nu nog niet geweest is dan komt hij vast ook niet meer.

Zou 1 keer utro van gisterochtend mijn temperatuur van vanmorgen beïnvloeden?

Ben benieuwd wat jullie van mijn beslissing om toch weer te starten vinden.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja 1x utro kan gelijk al beinvloeden.
    Maar daar is nu niks aan te doen.

Je zit dan nu op 1-2 dpo. Over 13 dagen een test doen. Is deze negatief dan stoppen met de utro en dan breekt he ongi door.
    Ik zou nog wel door blijven tempen.

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heeft het doen van een ovulatietest nog zin?

Hoezo zit ik dan nu pas op 1 dpo? Moet dan toch uitgaan van de tempdip? Die is al 3 dagen geleden geweest, dan zit ik nu toch al op 3 dpo?

Toch maar doorgaan met de utro dan dus? Of was jij toch niet begonnen met 36.7?

En als mijn eisprong toch niet geweest Is word ik dan na de utro wel ongesteld?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Gisteren was 36.5 en eergisteren waa 36.2.
    Dus tussen eergisteren en eergisteren was je ei en ben je dus 1-2 dpo en geen 3.
    Je rekent niet vanaf dip maar vanaf de eerste echte stijging.

Ik was gisteren nog niet begonnen nee. En vandaag is het moeilijk te zeggen of de stijging vd utro is of van je ei.

Als je geen ei hebt gehad en je test negatief dan wordt je wel ongi als je stopt met utro.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Het is jammer dat je nu pas een week tempt want zo zijn er maar heel weinig vergelijkingspunten en wordt een eisprong aflesen echt enorm moeilijk.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik was gisteren ook nog niet begonnen, maar mijn man haalde me over en was onzeker door alles.

We zullen dan wel zien of ik wel of niet zwanger ben over 2 weken. Ga nergens vanuit, maar je weet het nooit.

Zal straks voor alle zekerheid nog een ovulatietest doen of is heeft dat sowieso geen zin meer door de utro gisterochtend en vanmorgen?

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat heeft geen zin. Maar dat komt niet door de utro maar door je pcos.

Waarom krijg je eigenlijk utro?

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    In eerste cycli werkte het toch vaak wel. Heb nog 1 test over die volgende cyclus toch over de datum is, dus doe die toch nog maar.

Omdat ik altijd utro heb moeten gebruiken, anders bleef ik sowieso niet zwanger.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh ok duidelijk.

Nou ik zou zeggen. Veel succes in deze wachtweken.
    Ik duim voor een mooie test over 2 weken.

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ben eigenlijk bang dat ik geen kans meer heb, maar kan de keuzes die ik heb gemaakt ook niet meer ongedaan maken.

Deel Deze Pagina