Hevige pijn bij eerste dag menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by wonderfull, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik op mijn 12e ongesteld werd had ik al meteen hevige pijn tijdens de menstruatie zowel in onderrug als buik.
    Nu kan ik mij alleen ervan herinneren dat de pijn ook zo erg was, en hierdoor vaak van school naar huis ging.
    Kort daarna ben ik naar de huisarts gegaan en heb de pil voorgeschreven gekregen.,waardoor de pijn helemaal verdwenen was.

Nu ik samen inmiddels met mijn man vanaf april 2011 bezig ben om een kindje te krijgen heb ik hier weer erge last van gehad.
    Dit is de eerste dag van de menstruatie zo erg dat ik niet uit bed kan en de pijn duurt z'n 3 tot 4 uur constant!
    Er zitten geen pauzes of dergelijke tussen.
    De pijn is onbeschrijfelijk, het trekt van me baarmoeder naar me onderrug en buik.
    Alsof het lijkt dat iemand alles vastpakt en de pijn overal door wringt.
    Zodra dit begint gaat me hart ook sneller kloppen, en vervolgens voel ik mij heel licht in mijn hoofd en moet overgeven van de pijn.
    Waardoor ik een koud doekje op mijn hoofd leg, omdat ik anders het gevoel heb dat ik weg ga zakken.
    En het is al 2 keer zo erg geweest dat ik heb moeten huilen van de pijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? en zou dit ernstig kunnen zijn?
    Aangezien de dokter mij als oplossing de pil gaf, maar omdat wij nu graag een kindje willen kan dat natuurlijk niet.

2. Hartje

Hartje Lid

Nov 8, 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    Wat vervelend die pijnen... Heb je al aan endometriose gedacht?

3. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekeken naar de symptonen van endometriose en het komt gelukkig niet overeen.
    behalve de zeer pijnlijke menstruatie.. had zelf ook al op internet gezocht en daar kwam ik meer uit bij een primaire ammenorroe.
    Waar er gezegd wordt dat de eerste één of twee dagen van de menstruatie er pijnlijk zijn door het samentrekken van de baarmoeder.. en dat de pijn kan uitlopen naar de onderrug en buik en bovenbenen ( wat bij mij het geval is ) en dat het op weeën kan lijken.
    Maar hier wordt ook niet veel gezegd, alleen dat het over kan gaan door een zwangerschap.

4. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    ik heb dat ook regelamtig die pijnnen, en dan ook ineens een van pats boem daar komt het
    ik neem dan aleve in en dat werkt bij mij heel erg goed, ik voel de pijn dan wel maar het is heel licht aanwezig zodat ik toch mijn werk kan blijven doen
    zaterdag ben ik ongi geworden en dit keer heb ik geen ene pijntje gehad

5. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

Jul 12, 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei.. dat is echt heel vervelend zeg! Zeker omdat je zo beroert van voelt.. Ik heb hier helaas ook last van. Ik heb na laatste paar maanden van een vriendin de tip gekregen om Aleve Feminax te gebruiken. Ik heb dit ingenomen en dat helpt enorm! Die pillen zorgen ervoor dat de stof die vrijkomt en ervoor zorgt dat de baarmoeder hevig gaat samentrekken, afneemt. Misschien kun jij dat eens proberen..

6. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken deze pijnen ook! Hoewel ik de laatste tijd veel minder last heb gehad. Bij mij is het niet constant, maar komt het af en toe ineens op. Voor mijn gevoel heb ik dan een idee hoe een wee aanvoelt. Als ik op straat loop, dan moet ik ook echt even stil staan tot het weer voorbij is. Ik heb ook regematig huilend op de badkamervloer gezeten omdat ik me geen raad wist. Ik ben bij de gynacoloog geweest, omdat ik bang was voor endometriose. Ik heb een inwendige en uitwendige echo gehad en alles ziet er goed uit. Zij geeft aan dat ik gewoon pech heb: de 1 heeft meer last van de menstruatie dan de ander. Gewoon pijnstillers innemen of de pil doorslikken, zodat je minder vaak ongesteld bent en last hebt was haar advies (maar dat laatste valt nu natuurlijk af, :) ).

7. zozo

zozo Lid

Jun 24, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meid!

Ik kan erover meespreken! Ook ik ben daardoor vroeg met de pil begonnen. Het is een verschrikkelijke pijn... Ik val er van flauw, kan geen orale pijnstillers nemen omdat ik die weer uitkots, en ik weet gewoon niet waar te kruipen van de pijn... Enige oplossing: kinderen krijgen! Maar ja, ook dat blijkt niet zo gemakkelijk te zijn ;)

Ik ben daarvoor ook naar de gynaecoloog gestapt, maar er bleek niets ernstigs aan de hand te zijn. In mijn geval is het gewoon erfelijk... Mijn moeder had het en haar moeder ook. Mijn zusje is er dan weer van gespaard gebleven.

Wat bij mij helpt zijn Voltaren Suppo's. Daarmee is de ergste pijn verholpen... Je neemt het wanneer je de pijn voelt opkomen en na 20 minuten begint het te werken. Bij mij is het niet zo dat ik weer gewoon de alledaagse dingen kan doen, maar ik kan rustig op de bank liggen zonder te huilen van de pijn. Daar doe ik het voor!

Nou, misschien heb je er wat aan!

8. zozo

zozo Lid

Jun 24, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, wat ik tegenwoordig ook doe, is twee PerdoFemina's nemen wanneer de pijn begint op te komen. Die werken ook vrij snel. Maar dat kan alleen als je echt op tijd bent (anders komen ze er weer uit..bij mij toch). En dan neem ik na anderhalf uur nog één.

Ja, gezond is het waarschijnlijk allemaal niet, maar die pijn is ook geen optie!

Share This Page