Mijn meisje is nu 7 weken. Vannacht heb ik haar na 9 uur slapen toch maar wakker gemaakt voor een flesje. Maar hoe lang mag ze eigenlijk doorslapen?
Richtlijn is een uur achter elkaar 's nachts per pond lichaamsgewicht. Dus bij 3 kilo max 6 uur ertussen, bij 4 kilo 8 uur, enz. Verder vooral gezond verstand: als je je kind wakker moet maken voor een voeding, maar het drinkt nauwelijks en is overdag verder goed alert, plast goed en groeit goed: lekker laten gaan dan. De richtlijn is boven alles bedoeld voor wat houvast en om vooral niet te gaan afdwingen bij kids die daar te jong/te licht voor zijn.
Bedankt. Ze weegt ongeveer 4700 gram. Dus dan kan ik haar 9 en half uur laten doorslapen. Verder klaag ik niet hoor
al wat slaapt laten slapen (als t gezonde baby is) Ze regelt het prima zelf en geef toe zalig als ze doorslapen
7 weken is nog jong. Er zijn twee vuistregels, de ene is 1 uur per pond tot een gewicht van 4 kilo, de andere is een uur per week tot 7-8 weken, maar 8 uur is echt het uiterste, voor veel kinderen, ook kinderen die zwaarder zijn, is dat echt al te lang op deze leeftijd. Ik zou uur per week aanhouden, dus niet langer dan 7 uur laten slapen.
kijk naar je kind zou ik zeggen, op 8 weken sliepen de mijne 12u aan 1 stuk. En andere slapen pas op 1 jaar 6u aan 1 stuk. Ik heb ze niet wakker gemaakt omdat dat volgens het boekje zo hoort, ik vind het beetje onzinnig om heerlijk slapende schatjes wakker te maken