Kan je de omneo voeding van nutrilon mengen met forte van nutrilon? Ik heb nl. het idee dat ons meisje steeds sneller weer de fles wil hebben en echt honger heeft. Ze krijgt nu nl al 180 + 6 en zal nu zo'n 5 kilo wegen. Overdag komt ze nu regelmatig al om de 3 uur en het is lastig dan de fles nog een uurtje uit te stellen! We zijn met de omneo begonnen omdat ze moeilijke ontlasting had. Waarschijnlijk verteert de omeo nu snel, want poepen doet ze 3 keer per dag, en heeft ze daardoor sneller honger?
Hoi, Hier had ik een paar weken geleden hetzelfde probleem. Volgens Nutricia (die had ik gebeld) is het verschil tussen omneo en forte wel heel erg groot. Wat ik heb gedaan is weer terug gaan op de gewone voeding, met flink wat nutriton erdoor. Bij sommige kindjes werkt dat verstoppend en bij sommige laxerend en ik had gemerkt dat voor Mischa dat laatste gold. Voor ons was dit de oplossing. Ik hoop dat je een oplossing vindt. Mischa is al een stuk ouder dan jouw kindje dus ik kan evt. nog wat rommelen met rijstebloem maar dat mag jouw kindje voorlopig nog niet. Misschien anders even om raad vragen bij je cb?
Ik zou het ook niet doen. Dan nog eerder met standaard idd, want dat is ook al vullender dan omneo. Je kunt ook nutriton proberen, dan helpt soms ook. Maar dan moet je wel de ontlasting even in de gaten houden.
Niet doen! De 2 voedingen zijn tegengesteld. omneo is licht verteerbaar, forte juist niet. Zou dan overstappen op standaard of gaan mengen met standaard zoals wij doen. Milan is dan net iets verzadigder en dit werkt prima.
Wij hebben het wel gedaan, op aanraden van het cb zelfs. We hebben er ook geen problemen mee gehad en het werkte prima.
Heb het gisteren nagevraagd bij Nutricia. Je mag niet met forte mengen, maar de omneo is wel lichter verteerbaar en daardoor kan ze sneller weer honger hebben. We zijn nu aan het mengen met standaard, 3 om 3. Ik hoef vandaag al geen moeite meer te doen om de fles een uur uit te stellen en de ontlasting gaat ook goed.