Hier een 7 kg trommel en daar kan inderdaad ook wel meer dan een set of 5 in maar niet iedereen hier draagt dagelijks dezelfde kleuren waardoor de vlieger niet op gaat om aan het eind van de dag alles samen in 1 trommel te gooien. Ik haat was opsparen dus hier regelmatig dus een halve trommel aan. Het liefst heb ik alle kleding die we overdag gedragen hebben dezelfde avond weer aan de lijn hangen zodat ik het de volgende dag weer kan strijken. Ik spaar maximaal 2 dagen was op maar meer echt niet.
Nee dat is hier ook niet elke dag dezelfde kleuren. Maar ik draai geen halve trommels dat vind ik dan weer heel zonde van het milieu. Maar ik krijg van ons vieren echt wel 10 sets of meer tegelijk in de machine.
Ik heb ook best veel wassen eerlijk gezegd. Broeken doe ik apart ( zijn er aan het einde van de week veel.) Sokken en ondergoed doe ik apart op 60 graden. ( en dan komt er een rare tik, vervolgens was ik het dan nog een keer met de rest van de donkere was mee...) Ik heb minimaal 2 volle trommels met witte was per week. ( handdoeken, hydrofiel doeken, werk kleding van mijn man etc.) Dan was ik ons beddengoed ook apart. ( 2 wassen.) Dan alle gekleurde was. ( is 1 trommel vol.) Vervolgens doe ik ook nog een kookwas voor alle vaatdoekjes en slabbetjes van mijn zoon. ( word de trommel ook weer goed schoon.) Afijn dus best veel was. Oh ja, en mijn zoontje heeft de gewoonte om spuit luiers te produceren, dus er is elke dag wel een was die hij mij extra geeft. En al het speelgoed en alle knuffels gaan ook minimaal 1 keer in de 2 weken de was in. En de matjes van de toilet en badkamer gaan ook apart elke week de was in.( ik vind dat zo vies als dat bij de rest van de was gaat.)
Ik doe het net als @DastyQueen. Spijkerbroeken van mij en van m'n man kunnen wel paar keer gedragen worden, maar die van de kinderen gaan na 1x dragen de was in (is met al hun kleren zo). Wasjes draai ik altijd volle trommels en valt wel mee qua wasjes. Ik zag dat iemand meer dan 10 wasjes per week heeft . Wij zijn met 2 volwassenen en 4 (jonge) kinderen en ik kom echt niet aan 10 wasjes (ook niet inclusief handdoeken wasjes en beddengoed).
Ik draag broek/shirt/jurk 2 dagen Ondergoed ( ook bh...ik heb topjes...kleine borsten) elke dag schoon. Sokken ook elke dag schoon. Kinderen elke dag schone kleren. Dochter soms 2 dagen met een broek. We hebben een 7 kg wasmachine. Ik draai 2 handdoeken trommels 1 keer beddengoed 2 keer bont 1 keer wit
Nee hoor ik prop iig niet. Zorg dat ik altijd een hand bovenop het wasgoed kan leggen. Heb wel een 8kg trommel.
Herkenbaar kan zelden langer dan een dag en soms zelfs omkleden tijdens de dag! Snotneuzen vergat je nog . Geven ook van die mooie grijze vegen.
Ik vermoed dat dat aan de soort kleren ligt. Het maakt bij mij een enorm verschil of ik dochter haar dunnere broekjes en alle t shirts van de kinderen erin doe of twee werkbroeken. dan is het 5 sets tegenover de vulling die 2 werkbroeken geven. Dat dochter nog jurken en leggings aanhad had is serieus minder was al nu dat ze alleen nog maar broeken en tegenwoordig bij voorkeur echte spijkerbroeken draagt.
O en on topic.. sommige kleding meer dan 10 jaar . de meeste kleding houd het 2 a 3 jaar vol.. en tussendoor was ik het over het algemeen als het vies is. Soms ook als ik denk dat ik het niet in de komende dagen meer ga aantrekken omdat het weer omgeslagen is.
Ik bekijk het per keer. Dus op warme dagen gaat alles na 1x dragen de wasmachine in, in de winter doe ik langer met broeken en rokken, soms ook met bovenstukken/truien. Panty's/maillots wissel ik elke dag. De kinderen hebben elke dag een schone set aan, juist precies omdat niets schoon blijft. Mijn man doet elke dag een schoon overhemd aan, zijn colbert of vest doet hij langer mee. Meestal hang ik dat uit tot de volgende keer dragen. Gaat prima zo.
Ik draag al mijn kleding 1 x, waarna ik het vervolgens direct was (ook van de kinderen). Alleen mijn man draagt zijn kleren vaker en moet ik het soms met geweld afpakken en in de was doen.
Broeken en rokjes 2 dagen, jurkjes een dag en shirts vaak 2 per dag. Manlief elke dag schoon shirt, werkbroeken 2 dagen. Dochter elke dag schone kleren, soms 2x per dag. Sokken en ondergoed elke dag schoon, bh om de dag.
Ik was alles behalve handdoeken op 600toeren, de was kreukt dan eigenlijk helemaal niet. Ik schud 2 keer voor het aan de lijn gaat, hang het strak op en de kreukels die erin zitten zijn voor 90% alweer uit.
20 kledingstukken tegelijk zo ongeveer dus? Ik denk niet dat ik dat red. Althans niet met 5 spijkerbroeken.
Ik was alles op 1400 toeren en strijk ook niet. Gewoon goed uitschudden idd en daarna strak opvouwen (uitgezonderd blouses en overhemden).
In principe alles elke dag schoon. Broeken draag ik wel eens 2 keer en colbertjes ook, die hang ik dan even uit.