Hoe lang draag jij kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha hier moet ik best om lachen. Hoezo back to the 50's? Bij mij is dat gewoon routine. Ik was zonder er over na te denken. Ik vind het juist verschrikkelijk om was op te sparen en dan heel veel in 1x te moeten wassen.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Kijk, daar begint het bij mij al :)
    Ik draag geen ondergoed in bed :roflmao:

Chocolat, Marchella en Biny vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik denk dat ze er iets anders mee bedoelt, maar dan moet je wel even tussen de regels door kunnen lezen ;)

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dit is nu de issue mbt milieu en dergelijke. Daar wordt ook niet over nagedacht. Kom, we knallen gewoon die machine aan als ík er niet tegenkan dat er een shirtje rondslingerd. Ik denk dat een wasmand dan toch andere functies heeft ;)
    Die plastic zee? Niet mijn schuld hoor; kan nooooiiittt van alleen maar mijn kleine stukje zijn dat ik net achteloos liet waaien :confused:
    Echte wereldproblemen beginnen zo en alleen maar omdat we de luxe hebben dat het kan hè.
    Ik doe er ook aan mee hoor, maar probeer wel op te letten. Merk ook dat ik meer doe (en dus verspil) op m’n vrije dag in de week. Kun je nagaan als ik tbm was of bewust voor thuisblijven had gekozen :roflmao::rolleyes::eek:

amdaa vindt dit leuk.
  5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik heb net geteld . 38 stuks 40 graden wasgoed in een 7 kg machine. Waarvan 7 volwassen shirts. Korte broeken van allemaal en meerdere lange broeken van dochter. Meer stuks wasgoed dan ik dacht.
    Daarentegen heb ik straks een spijkerend en daarmee weet ik dat ik max 7/8 broeken erin kan en dan tel ik 4 kinder broeken . En 1 kinderbed per keer, ze hebben nu 2 hoezen op bed, 1 met een dekbed erin en 1 zonder voor als ze het warm hebben.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zitten bij die 38 stuks ook kleine dingen als sokken en onderbroeken?

7. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Nee die gaan bij mij op 60 graden. Wel 3 shorts van katoen van dochter dat is niet veel groter uiteraard .

8. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Kinderen iedere dag schone kleren.

Ik doe 2 a 3 dagen met een setje kleren. Tenzij vies of heel erg zweten.
    Ondergoed etc elke dag in de was.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat vind ik zo bijzonder... als je al aan t strijken ben kan je dat toch ook gewoon meenemen....

Maar nee dan ga je dat laten liggen omdat ie t zelf wel kan?

Ik kan ook zoveel dingen zelf, Mn man en kinderen ook... dat betekent toch niet dat je het okk allemaal zelf MOET doen...

Chocolat vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik strijk ook niet voor mijn man hoor. Niet omdat ik zijn spul niet wil doen, maar omdat ik zelf nooit strijk. Hoogstens als ik iets pak en zie dat het vol kreukels zit. Hij regelt dat ook op die manier.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik strijk ook niet meer... maar toen ik dat nog wel deed ging alle strijk op de ‘Strijkstoel’ en dan deed ik dat 1x pw... van iedereen dus

12. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Kids om de 2 dagen schone kleren tenzij het vies is, ondergoed en sokken elke dag.
    Wij hetzelfde, op broeken na, die gaan de was in als het vies wordt. Max 3-4 dan. Zelfde met colberts enz.
    Ik heb ook een hekel aan een volle wasmand, maar die wordt vaak gecreëerd binnen 1 dag met sport en werkkleding er bij.:)

Ik was ook niet meer met een volle trommel, heb een 8 Kg trommel en daar zou zo bijna een hele wasmand in passen, maar als je een hand er tussen zou laat dan ruikt niet elk kledingstuk fris, dus vul m nu op de helft of 3 kwart.

13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    We dragen elke dag wat schoons. Ik doe nog weleens twee/drie dagen met een broek.
    Maar ondergoed, shirts, jurkjes, etc allemaal maar een dag aan. De kinderen ook.
    Je hebt er toch een dag in gelopen. Je zweet toch vaak wat, er komen vlekken op, etc.
    Vind het altijd wel lekker om schone kleren aan te doen.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Daarom verzamel ik de was op zolder. Waar ik het niet zie. En gooi ik het pas in de trommel als er genoeg is.

Chocolat en Marchella vinden dit leuk.
  15. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Iedere dag schoon ondergoed en sokken.
    Kleding wisselt. Ik werk full time in de zorg en draag mijn gewone kleding gemiddeld 2 uur per dag. Ik doe vaak 3 dagen hiermee tenzij er vlekken op zitten of als het stinkt.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee want ik strijk in principe niet .
    Alles gaat gewoon opgevouwen de kast in. 's Ochtends strijk ik snel wat m'n dochter aan wil en m'n eigen kleding als dat nodig is. Ik centrifugeer alles op 800 toeren, dus weinig kreukels.
    Heb het 's morgens al druk zat, met eten voor school klaarmaken. Hond en katten moeten voer en medicatie. Hond uitlaten. Dus ja, dan kan mijn man prima zelf zijn eigen shirt strijken.:thumup:

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja dat vind ik dan ook logisch. Zou niet de overhemden dan aan de kant leggen als ik toch bezig was.

Biny vindt dit leuk.
  18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #118 wishfulthinking, 26 jun 2018
    Laatst bewerkt: 26 jun 2018
    Dochter:
    elke dag schone kleding + ondergoed en sokken
    Pyjama wissel ik 2/3 x per week

Wij:
    Elke dag schone ondergoed/sokken
    Elke dag schoon shirt/jurk oid
    Broek (meestal 2dgn mits niet vuil is)
    maar gaat niet terug in de kast bij schoon wasgoed( omdat we niet 2x achter elkaar dezelfde broek aan willen)
    Deze broek ligt dan meestal apart op de was kamer

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je het gewoon uit de kast plukt omdat je het die dag aan doet begrijp ik t beter :)

Maar als je het in de ochtend toch al druk zat heb, kan je dus beter in 1x een stapeltje doen ipv in de ochtend je kleren uit de kast trekken en die dan nog te moeten strijken :)

20. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik sta echt verbaasd te kijken, zowel in dit topic als bij het douche topic.

Mensen die elke dag (soms vaker op een dag) schone kleding aantrekken, elke dag (meerdere) schone handdoeken gebruiken, vaker per dag douchen, bedden weet ik niet hoe vaak per week verschonen en daarnaast ook elke dag wassen draaien.

Ik probeer echt in die zin ‘groen’ te leven. Ik draag mijn kleding 2 dagen als het schoon is en mijn kinderen ook. Ondergoed is elke dag schoon, maar bovenkleding vind ik persoonlijk gewoon klinklare onzin om dat elke dag ‘schoon’ weer in de wasmachine te doen.
    Volgens mij reizen je elektriciteit kosten ook de pan uit als je dat zo doet... maar goed ieder zijn ding, ik doe het nu eenmaal anders en wat zuiniger :)

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina