Maat 50 zou ik sowieso niet kopen. Alleen 56 en dan stuk of 6 setjes ofzo. Je kunt dr niks van zeggen want elk kledingstuk en merk valt weer anders en wat is passen? Dochter past nu truitjes van 74, broeken van 68 maar ook wel jurkjes in 80 of 86. Ligt er gewoon aan
Emijn dochter heeft ruim 2,5 maand in 50gexeten en een dikke 3 maanden in 56. Ik zou ern stuk of 7 setjes halen, dan kan je altijd nog bij (laten) halen, heb ik toen ook gedaan.
Hier heeft onze dochter ca 5 maand maat 56 gedragen. En maand 50 hebben we nagenoeg overgeslagen. Onze zoon daarintegen amper 1 maand in 59 en 1 maand in 56
Mijn neefje pastte trouwens niet in 50 en was 2 week te vroeg. Hij droeg toen ik op bezoek kwam op dag 2 een pakje wat mijn dochter met 4.5 maand aan had haha. Ik vond boxpakjes met voeten vreselijk, past nooit lekker. Dus hier nu wel enkele pakken uit 1 stuk , maar geen voetjes eraan. Ik denk dat als je combi maatje 50/56 hebt dat prima is bij een gemiddeld kindje. Sommige 50 vallen erg klein, want daar ging dochter (44 was te groot) ook gewoon in zonder dat het raar stond. Ik haal nu ook alleen overslagrompers en overslagpakjes in de kleinste maatjes.... mijn meisje was zo klein en fragiel (met slangetjes) dat dit niet zo aanklooien was met aankleden. Dat beviel me echt goed, dus dat ga ik nu ook absoluut doen
Onze oudste heeft nooit in 50 gepast en groeide ook al vrij snel uit 56. De jongste heeft wel een tijdje 50 gedragen en vrij lang (vergeleken met nr. 1) in 56 gezeten. Juist omdat je het niet weet, is het advies nog niet te veel te kopen. Je kunt dan in ieder geval starten en er is zo wat kleding bij gehaald. Geloof me: de kersverse oma's zijn te springen straks! En anders de eventuele tantes wel. Ik vond het in ieder geval helemaal niet erg om voor ons nichtje te gaan shoppen. Het is zo zonde als je een complete uitzet koopt in maat 50 en je kunt vervolgens 10 pakjes ongedragen weg doen.
Mijn eerste 2 weet ik niet meer precies maar wel een paar weken. De 3de juist maar heel ff en nu de 4de is 2,5 maand en past nogsteeds makkelijk in 50/56 als ik d'r 56 gewoon aan doe (niet gecombineerd dus) verzuipt ze er nog in 😁
Mijn dochter is 3 weken oud en past niet meer in maat 50. Ze was 49 cm bij haar geboorte en bijna 3 kilo.. Maatje 50 was bij haar geboorte nog te groot en nu past ze er al niet meer in. Flinke groeispurt dus!
Zoontje geboren met 6 pond en 47 cm. Heeft een week of 6 in maat 50 gezeten (Was eerste 2 weken nog te groot) en daarna een week of 6 in maat 56.
Hier heeft het denk wel 2-3 maanden geduurt voor hij 56 niet meer paste maar had dan ook een kleine baby. Maar je hoeft toch helemaal niet ja hele kast vol te hangen. Ik heb gemekrt dat ik toen de baby er eenmaal was ik hele andere kleertjes fijn vond dan die ik anders gekocht zou hebben, dus was blij dat ik niet de hele uitzet voor het eerste half jaar al had gekocht. 😉
Mijn oudste paste maat 50 bij de geboorte al niet meer, maat 56 wel even, maar al heel snel maat 62. De tweede had maat 44 bij de geboorte en heeft 2,5 maanden in maat 50 gezeten, en daarna doorgeschoten naar 62. 3 pakjes is niet veel, maar bedenk wel dat je vaak érg veel krijgt in de kraamweek. Bij de tweede, die zo klein was (overigens wel gewoon 7,5 pond, dus dat zei niks), heb ik express om kleine kleertjes gevraagd. Ik koop van tevoren bijna niks, en ze hebben na een paar weken vaak wel de kast vol
Hier ruim 2.5 maand in maat 50 gezeten terwijl hij 50cm en 3910 gram was bij de geboorte. Daarna ging het sneller met de maten, kort in 56 en 62 zowat overgeslagen haha
Mijn zoontje heeft 8 weken in maat 50 gezeten en toen ie 3 maanden was ging ie naar 62. Dus 56 ook ongeveer 8 weken. Ik had 8 pakjes/setjes in 50 en had nog bijgehaald. Zl bleek een spugertje dus 3 setjes op 1 dag was geen uitzondering.
Wat een verschillen he! Mijn dochter was 4150 en 54 cm(moet zeggen dat ik wel denk dat ze eigenlijk zo'n 2 cm kleiner was, maar ze had een flinke toeter op d'r hoofdje) en heeft zeker nog een week of 4 in een aantal dingetjes van maat 50 gepast. Alleen die dingen die klein vielen in maat 50 pasten niet meer. Nu is ze 9 weken en zit nog steeds in 56.
Mijn knul was echt flink, maar had toch wel 2/3 weken maat.50 en.toen nog.een week of 2 maat 56. Hij plaste zichzelf elke dag wel een keer onder, ik was toch wel blij met mijn grote inkopen. Nadeel is dat hij veel maar 2/3 keer heeft aangehad. Nu zit hij al een week of 6 in maat 62. Gewoon wat bijkopen bij zeeman oid, kost weinig en t is fijn genoeg te hebben. Boxpakjes vind ik trouwens ideaal. Niks wat.opkruipt of dubbelzit, geen sokjes die je telkens kwijt bent!