Hallo, Wij hebben een zoontje van bijna 2 jaar (okt). We zijn er al achtergekomen dat we het met drinken uit de bekers niet erg handig hebben aangepakt. Maar nu zitten we echt even met ons handen in het haar en misschien hebben jullie tips. T is begonnen met borstvoeding en toen overstap naar fles met 3 maanden. Met 10 maanden dronk hij soms uit een normale beker appelsap (koud). Dat deed meneer alleen op zomervakantie. Thuis wilde hij alleen maar z'n fles en alles moest warm! Met 15 maanden wilde hij drinken uit een tuitbeker (Tupperware). Dat is geen antilekbeker. Hij leerde dus gieten. De deksel van deze beker ging kapot en we hebben hem een Friso tuitbeker die uit de zwangerschapsdozen kwam gegeven. Het kostte wel wat moeite, maar meneer ging eruit drinken. Nu is van de beide bekers de schroefdraad kapot (afgebroken) en er zitten scheurtjes in de beker van de tuit aandraaien. We hebben al open bekers geprobeerd, met een rietje drinken, terug naar de tupperwarebeker met kapotte deksel om toch weer het gieten onder de knie te krijgen. Meneer weigert alles. Met als gevolg dat hij er 's nachts wakker van ligt en wij dus ook. Ik ben nu 38 weken zwanger. Er is voor hem al een hoop veranderd in huis en er gaat de komende tijd alleen maar meer veranderen. We willen eigenlijk dat zijn overstap naar andere beker heel rustig gaat of dat er nu even geen overstap is. 'Het komt vanzelf wel' zoals ik van velen al heb gehoord. Ik zou graag willen weten wat jullie advies is? Tips en ideeën zijn van harte welkom. Oh ja...'chantage'/belonen bij mijn zoontje werkt niet. Al geprobeerd. Groetjes Liesed
Hoi Liesed, Erg vervelend dat jullie dit juist in deze periode hebben. De Friso anti-lekbeker is helaas uit ons assortiment. Misschien dat de anti-lekbeker van Avent (met een zachte of een harde tuit) nog werkt? Daar drinken kindjes vaak makkelijk uit. Groetjes Linda