Ik heb 2 vraagjes. Onze zoon is nu 3 weken oud en de borstvoeding gaat op zich erg goed. Maar toch ben ik een beetje onzeker over een paar dingen. De kraamhulp zei dat hij ongeveer 10 minuten per borst zou moeten drinken, ik geef nu vaak 1 borst, dan verschonen en dan de andere borst. Hij valt vaak tijdens het drinken in slaap en ik moet hem de hele tijd aanstoten om de laatste 5 minuten vol te maken. Het komt ook vaak voor dat hij maar 1 borst drinkt en daarna gewoon in slaap valt. En soms aan die ene borst haalt hij zelfs geen 10 minuten. Heeft hij dan gewoon genoeg gedronken? Hij is wel erg tevreden, ik heb niet het gevoel dat hij honger heeft. Mijn andere vraag: als hij begint met drinken hapt hij heel goed aan, grote hap en mijn hele tepel in zijn mond. Maar dan zuigt hij niet. Ik moet soms wel 5/6 keer opnieuw aanbieden voor hij echt gaat zuigen. Doe ik iets verkeerd of hoort dit erbij? Alvast bedankt.
Hoi. - Bied 1 borst per voeding aan. Bied de andere borst alleen aan als je kindje niet tevreden lijkt. - Wissel de borst bij elke voeding af. - Ook na het verschonen van de luier bied je weer dezelfde borst aan, zo krijgt je kindje ook de vettere achtermelk. - De tijd is geen gegeven. Is je kindje eerder klaar met drinken en tevreden, dan heeft hij voldoende op. Een paar keer happen voordat hij gaat zuigen is normaal, dat doen vele kindjes. Groetjes Saskia