extra vitmanine slikken en bv geven

Discussion in 'Borstvoeding' started by oleander1986, Apr 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn vraag is of dit schadelijk is voor de kleine. Ik ben inmiddels weer twee maanden zwanger maar geef nog de borst.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik altijd een erg laag ijzer gehad en was hierdoor erg moe. Ik kan dit dus ook niet nog een tijdje uitstellen en moet echt ijzer suplementen slikken. Ook neem ik een vitamine b-complex omdat ik geen vlees en vis eet.
    Ik heb het bij de natuurwinkel gehaald, de vitmanine b zijn plantaardig en de ijzercapsules van een milde, niet verstoppende vorm. Toch maak ik me zorgen of dit wel mag als je bv geeft. Ik heb de vraag ook al bij de voedingsdeskundige gesteld, maar dat duurt vaak een tijdje en dacht dat hier misschien een paar moeders zijn die hier meer over weten omdat ze ook al zwanger zijn van de tweede, of om andere redenen extra voeddingssuplementen moeten slikken... Alvast bedankt!

2. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

Feb 5, 2007
    252
    1
    0
    Ja hoor, je mag deze vitamines gewoon slikken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar aangezien het stoffen zijn die normaal ook in je bloed zitten, lijkt het mij geen probleem. Sterker nog: het lijkt mij alleen maar goed, omdat als je dat niet slikt, ook je BV minder voedingsstoffen gaat bevatten, (tenminste: ik neem aan dat als jij ijzer tekort komt, dat ook door gaat werken in de BV).

Share This Page