Hoeveel meegeven naar KDV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ook hier komt de tijd van het werken er weer aan :cry:

Officieel 25 maart weer, maar heb er nog maar 3 weken vakantie achter geplakt.

Nu is mijn vraag, hoeveel melk moet ik mee geven naar het kdv? 3 of 4 complete voedingen? (al heb ik echt geen idee wat Amber drinkt)
    Of meerdere beetjes, zodat er in ieder geval niets verspilt wordt?

Hoe doen jullie dat?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik gaf altijd 300 ml mee. Nu minder omdat ik nog maar 1x per dag wil kolven en de rest vullen ze dan aan met water. Ik doe het in VIA bakjes en ze halen er elke keer ongeveer 50 ml uit en geven dat. Mijn kindje drinkt niet goed uit de fles vandaar die 50 ml.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik werkte had ik altijd flesjes met kleinere porties klaarstaan, zo'n 50-90cc per fles.
    Mijn dochter kon dan gemakkelijker op verzoek gevoed worden. Ze kreeg 1 flesje als ze er om vroeg, en wilde ze daarna meer, dan kreeg ze nog een flesje.
    Nemo's tip, van laten overschenken is ook een goede, maar niet op elk kdv willen ze dat doen.

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de berekening van:
    150 ml x aantal kg dat je kindje weegt en dat dan delen door het aantal voedingen dat je kindje per dag drinkt. Dat doe ik dan in een fles met nog zo'n 20 ml extra voor de zekerheid.
    (nu dus 150 x 5 kg : 6 voedingen + nog een beetje = 140 ml.)
    En dan geef ik het aantal flessen mee dat ons kindje op een dag normaal aan voedingsmomenten drinkt; meestal 3 per dag.
    De oppas heeft nog een reserve voeding in haar vriezer liggen voor noodgevallen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die hoeveelheid klopt, maar het is handiger om elke voeding over 2 flessen te verdelen.

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    @ premama. Goede tip! Kwam met een beetje uitproberen ook op dezelfde hoeveelheid.
    @Dirksmama, waarom is dat handiger?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan gaat er minder melk verloren.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit verdient misschien nog wat extra uitleg :(: ;)
    Wanneer je de voeding in bijv 2 flesjes verdeeld, is het makkelijker voeden op verzoek. Zo kan er namelijk eerst 1 flesje opgewarmt worden, en dat aan je kleine gegeven worden. Uit een flesje word veelal minder gedronken dan ze uit de borst drinken. Dus kan het zo zijn dat de kleine na dat 1ste flesje met bijv 70/80ml genoeg heeft en niet meer meer wil. Dan kan dus dat andere flesje met de rest nog in de koeling bewaard worden en evt een uur of 2 later gegeven worden. Wanneer het in 1 flesje zit, word het in 1x warm gemaakt. Stel dat er dan maar 80ml uit gedronken word, en meer wil de kleine niet, moet de rest van de warmgemaakte melk weggegooit worden. Omdat het maar 1 keer opgewarmt mag worden. En dat weggooien is natuurlijk zonde van jou moeite. Zo, misschien dat het zo wat duidelijker is wat dirksmama volgens mij bedoeld. ;)

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ligt ook aan je kind. Mijn zoontje drinkt zijn flessen altijd in een keer leeg (tussendoor wel even boertje laten e.d.) en lijkt me dan alleen lastig als je halverwege van fles moet wisselen.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik voed niet op verzoek. Vond ik helemaal niks. Hij krijgt iedere 3 1/2 a 4 uur eten. Hij drinkt dan zijn fles gewoon leeg.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm oke, sorry, dan heb ik niks gezegd, maar dat was wel de rede waarom dirksmama zegt dat je het beter in tweeen kan delen.
    Als ie altijd netjes zn flesjes leegdrinkt, dan kan je het idd gewoon in 1 flesje doen ;) .

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je zeker weet dat hij dat doet, dan hoeft het niet. Maar mijn ervaring is dat kinderen bij een oppas nogal eens anders willen doen als thuis, en dan is verdelen in kleinere porties toch echt handiger.

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat ook heel handig is dat je een voeding op het kdv in de vriezer bewaard dan hebben ze altijd een reserve.

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb vanmiddag contact gehad met het kdv en die hebben inderdaad een speciale vriezer voor de mama melk!
    Vind ik wel een heel fijn idee.

Ik ga denk ik maar 3 flesjes van 100 en 3 van 50 meegeven.

As. maandag voor het eerst wennen 's ochtends. Oh ik zie er zo tegenop.

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Goede tips, ik lees met rode oortjes mee, want ook voor mij van toepassing.

Onze meid gaat per 16 april naar het kdv. Als het goed is krijgt ze daar 2 voedingen (11.00 en 15.00 uur), dus die ga ik dan in vier flesjes meegeven.

Ze is nu ongeveer 5.2 kg, dan waarschijnlijk 5.5. Zit op 6 voedingen, dus 137.5 per voeding + een beetje.

Dan zal ik, als ik het goed heb begrepen, twee flesjes van 100 en twee van 50cc meegeven?
    En eentje van 100 en eentje van 50 nog voor in de vriezer?

Succes met wennen maandag AnneLiesje.. zal wel even slikken zijn!

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Zo doe ik het wel ja, 3 voedingen van 3x100 en 3x50 en dan nog 1x100 en 1x50 voor in de vriezer.

Moet nog maar wat flesjes er bij kopen!

Hoe doen jullie dat met naam/ datum erop zetten, gewoon op stickers? Maar gaat dat er niet af in vriezer/ met uit koken?

Zie er nu al tegenop...

@Ma2Be en ik lees mee met jou kma ervaringen, want dat klinkt wel erg bekent allemaal!

Deel Deze Pagina