Hoe lang drinkt jouw kindje aan de borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anakin, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik voed met tepelhoedje omdat mijn dochter de tepel met geen mogelijkheid wilt pakken.
    Ik moet straks naar het cb en dan ga ik het zeker over de bv hebben. Ik wil er namelijk wel heel graag mee door gaan.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar is het niet juist dat een kindje door het gebruik van een tepelhoedje minder goed kan drinken en dus dat dat een oorzaak kan zijn van het niet verzadigd lijken na bijv 2x30 min drinken? Weet het niet zeker, maar dat is je vast verteld toen je ermee ging beginnen?

En misschien kan je beter hulp vragen van een lactatiedeskundige dan het cb. Wil niet te voorbarig zijn, maar cb's maken er nogal eens (vaak) een potje van!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed, dan weet ik nu al hoe het komt dat je kind zolang over de borst doet en dan nog niet voldoende lijkt binnen te krijgen!

Dat is nou net een van de grote nadelen van tepelhoedjes!

Tepelhoedjes zijn fantastische dingen, mijn kinderen hadden zonder nooit aan de borst leren drinken. Maar ze zijn ook heel gevaarlijk. Je moet ze so wie so NEVER NOOIT zonder professionele begeleiding van bijvoorbeeld een lactatiekundige gebruiken en je moet er naar streven ze zo snel mogelijk af te bouwen.

Dingen als kloven en tepelpijn worden bij gebruik van tepelhoedjes alleen maar erger, je kind leert er een verkeerde drinktechniek mee, waardoor het je borsten niet snel en efficient leeg kan drinken, het belemmert de groei van je kind en het remt je melkproductie.

Meteen beginnen met het afbouwen van die dingen!
    Bel anders even met een lactatiekundige voor vakkundig advies!

4. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Vanmiddag op het cb geweest en die zeiden ook gelijk dat ik moest stoppen met de tepelhoedjes. Gelijk bij thuis komst gewoon aan de borst gelegd en ja hoor ze deed het. Na 1 borst was ze voldaan en heeft ze 3,5 uur geslapen. das dus heel byzonder voor ons.
    Nu maar hopen dat het zo blijft en dat ze dus overdag ook beter gaat slapen.

Dus de tips van hierboven kloppen indd.

Deel Deze Pagina