Vlekjes op rug en buik

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama26, Jun 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochter van 9 maanden heeft sinds gisteren rode vlekken op haar rug en buik. Op haar buik is het het ergst. Ze heeft verder eigenlijk nergens last van. Ze heeft wel last van een tandje (haar 1e). Maar misschien hebben die vlekjes daar ook mee te maken?

Ze zeurt wel iets meer en poept dun, is wel moe maar slaapt minder . Maar dit komt denk ik door het tandje wat er aan zit te komen.

Hebben die rode vlekjes hiermee te maken of wat denken jullie?

Ik wil maandag sowieso naar de HA gaan maar ik ga op maandagmorgen zwemmen, zou ik dit dan beter niet kunnen doen of gewoon gaan ?

2. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Mijn schoonzus zijn kindje heeft onlangs een behoorlijke koorts gehad en was erg zeurig voor een dag. en een dag of twee erna had ze ook rode vlekken op haar lichaam. Ze blijk de zesde ziekte te hebben gehad.

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Is dat ernstig? Ik moet nl. woensdag naar de arts van het Bureau of moet ik maandag al naar de ha gaan?

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    meestal gaat de vlekken vanzelf weg. Het is niet ernstig. ER is ook niets aan te doen. incubatie tijd vanaf de koorst is wel 10 dagen, maar goed dat is toch niet te doen. Eenmaal gehad is ook gehad!

maar er zijn ook andere vlekjesziekten, dus het zou ook iets anders kunnen zijn. Zou toch kijken of de vlekjes minder word en als je echt iets hebt van dit lijkt niet meer goed (ook met hoe je kindje gedraagt) dan toch de HA inschakkelen.. Altijd beter.. toch!? Je zou morgen kunnen bellen..om zekerheid te krijgen

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    waterpokken heerst ook heel erg
    die van ons heeft het nu ook

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Hadden wij 2 weken geleden hier ook. Eerst kwam er een tandje door (haar eerste), kreeg ze koorts, dat duurde een dag of 3, toen opeens zat ze onder de rode vlekjes. Ik heb de huisarts opgebeld en het bleek de vijfde ziekte te zijn, dat heerst nogal. Als je op haar huid drukte werden de rode vlekjes weer wit. Ik moest weer bellen als ze hoge koorts kreeg (ze heeft nog een paar dagen koorts gehad, maar dat hoort erbij) of als de vlekjes rood bleven als je erop drukte. Kon verder geen kwaad, ze moest gewoon uitzieken. Anders bel je even de HP voor advies.

Share This Page