misschien een domme vraag!

Discussie in 'Miskraam' gestart door melanieeee, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melanieeee

melanieeee Nieuw lid

19 dec 2008
    4
    0
    0
    misschien is dit wel een domme vraag ik weet het zelf namelijk niet
    ik heb een vriendin dat ook zwanger is , ze is nu 9 weken en 4 dagen
    tenminste dat denkt ze :eek:

ze heeft een echo gehad, maar zagen weinig maar de baarmoeder groeit wel goed

nu is mijn vraag en die van haar?

groeit je baarmoeder verder als je een miskraam hebt gehad
    of als je een missed abortion hebt gehad :oops:

groetjesss melanie

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Zagen ze enkel een vergrootte baarmoeder? Zagen ze geen vruchtzakje of een babietje? Als ze dat niet zagen, vrees ik dat je vriendin niet zwanger is. Maar heeft de verloskundige of gyneacoloog niets gezegd?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heeft ze een inwendige echo gehad of een uitwendige? Op een uitwendige is met die zwangerschapsduur nog vrij weinig te zien. Met een inwendige echo moet je met 9 weken een duidelijk te onderscheiden kindje zien met een kloppend hartje. Als er geen kindje te zien was, is ze of veel korter zwanger of niet zwanger. Als je 5 weken zwanger bent, moet er een vruchtzakje te zien zijn.

Een missed abortion betekent dat er wel een kindje te zien is, maar dat het geen kloppend hartje heeft en niet meer leeft. Je kunt dan nog wel zwangerschapskwalen hebben een een groeiende buik, omdat het zwangerschapshormoon nog in je lichaam aanwezig is. Een missed abortion kan ze niet hebben, aangezien er niks op de echo te zien was.

Als ze een miskraam heeft gehad, moet ze dit gemerkt hebben aan krampen met daarbij bloedverlies.

Heeft ze wel een positieve zwangerschapstest gehad en wanneer dan?

4. melanieeee

melanieeee Nieuw lid

19 dec 2008
    4
    0
    0
    ze zagen een vergroote baarmoeder en aan de zijkant iets heel kleins zitten
    ze heeft gewoon een uitwendige echo gehad , haar verloskundige doet niet aan inwendig namelijk
    ik vraag het namelijk even voor haar omdat ze zelf geen internet heeft.
    maar ze hadden gezegt van dat ze een hele mooie zwangerschapsbaarmoeder heeft die goed groeit alleen met een heel klein dingetje aan de zijkant.
    ze heeft namelijk wel veel krampen gehad of steken en toen kon ze best weinig maar dat heeft 2 daagjes geduurd en dat is nu weg heel af en toe een krampje nog maar dat duurt nog geen minuut,
    en bloedverlies heeft ze helemaal geen last van , ook niet gehad geen innestelingsbloeding niets .

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als het niet goed was dan zouden ze dat toch wel zeggen, en niet zeggen dat ze een mooie zwangere baarmoeder heeft?

Als ze het niet vertrouwd moet ze ze bellen en anders een inwendige echo vragen bij iemand die dat wel kan.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op een uitwendige echo kun je inderdaad soms niet meer zien dan dat met die zwangerschapsduur. Maar ik krijg toch meer het gevoel dat ze korter zwanger moet zijn dan ruim 9 weken. Wat is er dan afgesproken met de verloskundige? Wat is de uitgerekende datum, vond zij alles er wel goed uitzien wat betreft de zwangerschapduur? Of heeft ze binnenkort nog een 2e echo? Ik denk dat je in dit geval op het oordeel van de verloskundige moet afgaan. En als er iets niet duidelijk is, dan gewoon de verloskundige bellen om je vragen te stellen! Het is voor ons ook een beetje moeilijk om antwoord op je vragen te geven zonder verdere gegevens.

Deel Deze Pagina