Vanochtend dacht ik nog zo'n 10 weken zwanger te zijn....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mariek84, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariek84

Mariek84 Lid

6 dec 2008
    43
    0
    0
    Hallo,

Vanochtend voor het eerst naar de gyn. geweest, voor een termijnecho.
    eind augustus gestopt met de pil, daarna 2 maal ongesteld geworden, niet regelmatig, en 5 oktober was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, 10 nov. had ik een positieve zwangerschapstest, een dag of 5 later voor de zekerheid nog 1 gedaan wederom positief. Ik zou dus 10 weken en 5 dagen zwanger zijn nu. Ik voelde me heel de tijd vrij goed, wel moe, wat humeuriger en erg gevoelige/pijnlijke borsten maar verder niet misselijk of i.d. Ook heb ik geen erge buikpijn of bloedverlies gehad. Nou ben ik altijd al redelijk onzeker, dus ik dacht al, als er maar wat te zien is...

Vanmorgen op de echo was heel vaag wat te zien, waarop de gyn. voorstelde een inwendige echo te doen. Dit gedaan, hierop was een vruchtzakje te zien, maar verder niets.. Nu kan dat volgens de gyn. 2 dingen beteken; of ik ben wel zwanger maar veel minder ver dan ik dacht, of het is foute boel... Over 10 dagen moet ik weer voor een echo.. Wat een teleurstelling is dit.... Heb er zelf niet echt een goed gevoel over..

Wat denken jullie?! En als het fout is, enig idee hoe lang het dan kan duren voordat je weer ongesteld wordt?

Ik hoop dat er iemand wil reageren, ik heb 't nog aan bijna niemand verteld dat ik zwanger was dus kan dit ook moeilijk delen nu... Wordt in elk geval een minder leuke kerst dan we ons voorgesteld hadden vrees ik..

Groetjes,
    Mariek

2. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    Mariek,
    wat balen zeg! als je zelf het gevoel hebt dat het niet goed zit kun je je misschien het beste voorbereiden op het ergste...
    zelf had ik mn miskraam al in week 6 dus had niet echt veel tijd gehad om me zwanger of niet te voelen.
    ik wens je heel veel sterkte en succes bij de echo!
    Janneke

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als er inwendig alleen een vruchtzakje te zien was zonder hartactiviteit, dan zou je nu 5-6 weken zwanger moeten zijn. Maar je schrijft dat je op 10 november positief getest hebt, dus dat zou dan in principe niet kunnen. Het is afwachten tot de volgende echo, ik hoop dat je dan meer duidelijkheid krijgt! Sterkte & veel succes!

4. Mariek84

Mariek84 Lid

6 dec 2008
    43
    0
    0
    Janneke en Jippie, bedankt voor jullie reacties...
    En inderdaad Jippie, als je terug gaat rekenen vanaf de positieve test 10 november dan zou er zeker meer te zien moeten zijn dan een vruchtzakje.. Ik heb eigenlijk de hoop dan ook al opgegeven. Heb nu zoiets van laat de bloeding/menstruatie maar komen, dan kunnen we dit ook af gaan sluiten. Vrees toch dat de volgende echo 29 december alleen maar teleurstelling zal zijn.
    Maar goed, eigenlijk mag ik niet klagen hoor.. 't Was zo snel raak, als je dan hier op 't forum soms leest hoeveel moeite sommigen er voor moeten doen en hoe lang ze al bezig zijn.. Maar ja, dat neemt niet weg dat dit voor ons ook wel een grote teleurstelling is.

Groetjes,
    Mariek

5. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde gehad, heel veel sterkte in ieder geval.

gr laura

6. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    wat een naar idee,
    hopenlijk toch nog erg positief bericht na die 10dagen bij je nieuwe echo

sterkte!

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meid, ik heb dit jaar in augustus hetzelfde meegemaakt. Bij mij was het niet goed. Ik ben uiteindelijk gecuretteerd.

Ik hoop dat het voor jou anders uitpakt!

8. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Mariek,

Ik heb vanochtend helaas hetzelfde te horen gekregen.
    In augustus heb ik een miskraam gehad, hierna 2x een cyclus van 37 dagen. Als ik hiervan uit ga zou ik 24 november weer ongesteld geworden zijn. Dit was niet het geval. Na 2 weken (7 december) had ik een positieve zwangerschapstest.
    Vanochtend een (inwendige) echo gehad, hier was ook bijna niks op te zien. Alleen een vruchtzakje wat overeen zou komen met een zwangerschap van 4 of 5 weken. Over 2 weken mogen we terug komen voor een volgende echo, hopelijk krijgen we dan wat meer duidelijkheid. Op zich zou het kunnen dat ik nu ongeveer 5,5 week ben, aangezien ik pas laat een positieve test had.
    Kan me dus goed voorstellen dat de feestdagen minder leuk worden als je gedacht had. Bij ons is het ook allemaal nog erg onzeker, maar ik hou er wel rekening mee dat het niet goed is.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Groetjes Nicole.

Deel Deze Pagina