niet zelfstandig willen eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mily, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    mijn zoontje wordt in april alweer 2 tot nu toe vertikt hij het nog steeds om zelfstandig te eten.
    hij kan al wel zelf eten maar wil het gewoon niet meer :(
    het begint s'morgens al met zijn bordje pap hij probeerd een paar happen en dan schuift hij het bordje al weg en zegt nee, in het begin wou ik hem dan zelf nog wel eten geven maar nu zeg ik tegen hem zelf doen, en dan schreeuwd hij moord en brand :confused:

S'middags een broodje zelf eten wil hij nog wel, maar zodra hij zijn avondeten krijgt huilt hij al als hij zijn bordje eten voor zich krijgt :cry:

weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, heeft iemand van jullie dit ook gehad? of heeft iemand tips?

Liefs

2. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel is wel iets jonger dan Milan maar eet ook nog niet alleen hoor. 's Morgens gaat de pap in een fles die hij dan zelf vast houdt. 's Middags zijn boterhammen doet hij wel alleen. Het avondeten geef ik hem steeds. Hij heeft hier geen moeite mee en ik ook niet. Soms een aardappel in een paar blokjes en zijn vlees in stukjes eet hij zelf met de handen. Als Emiel zelf alles mag eten wordt het een grote knoeiboel en is het alleen maar lol aan tafel. Ik heb ook het idee dat hij dan veel minder eet, dus laat het voorlopig nog maar zo.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier heeft het ook een flinkte tijd geduurd voordat Vigo zelfstandig at.
    Zelfs zijn brood eet hij nog maar sinds een maand zelfstandig! Brood, fruit en koekjes etc. gaat nu dus eindelijk goed en zelfstandig! (Olé!)
    Het avondeten gaat met ups and downs. De ene keer eet hij het zelf (met zijn handen welliswaar :rolleyes: ) en de andere keer vertikt hij het.
    Ik doe dan meestal 'samen eten' met hem. Dus mama een hapje geven, en Vigo zelf een hapje eten. Een beetje spelenderwijs dus... helpt opzich redelijk. Heel af en toe geef ik het hem ook nog wel eens... Ach, behalve dat het wel fijn zou zijn voor mij dat hij het alleen doet, zie ik er nog niet zoveel kwaad in. Het kind heeft nog genoeg tijd om alles te leren :)
    En met alles wat niet helemaal soepel loopt zeg ik tegen mezelf 'gaat wel over voordat hij 18 wordt' :)

4. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Hier word ook nog niet zelfstandig gegeten
    Mevr vind het wel best zo:)

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    oohw, ik dacht dat die van mij apart was, maar er zijn er dus meer die niet zelf willen eten. Alleen liga eet meneertje zelf, maar brood dus niet. Met een lepel kan hij motorisch nog helemaal niet overweg, dus fruit, en warm eten (en pap al helemaal niet) begin ik nog maar niet aan....
    Eerst maar eens zijn eigen fles vasthouden en uit een tuitbeker leren drinken (wil ie ook niet......)

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Onze dame wil nu echt alles zelf doen (eten), dus het is met regelmaat een enorme kliederboel.

Als het haar niet snel genoeg gaat, mag ik wel helpen..... zucht...

Ik juich nog even als ze het NIET zelf wil doen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dean KAN het wel als het moet maar vind het zelf teveel gedoe en rotzooi geven dus ik doe het gewoon nog even (tenminste het avondeten en bordpap verder eet ie alles wel gewoon zelf)

Maar ik ben verder heel simpel als ie het zou moeten en ik doe het gewoon niet gaat ie vanzelf eten..

8. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hier kan ze het ook wel zelf maar het word zeker met pap en avond eten zo klieder boel,dat ik dat gewoon nog aan haar geeft en ze vind het ook best...brood en stukjes fruit doe ik op een bordje op schaaltje en dat eet ze wel zelf...
    Komt vanzelf allemaal wel hoor vind ik.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien wil hij 's morgens wel liever een broodje ipv pap? Of een ander papje (met vanillesmaakje ofzo)
    Of misschien helpt een compleet ander soort broodbeleg? Of misschien zelf laten prikken met een vorkje?

Aan de andere kant denk ik: geniet er nog maar van dat hij zich laat voeren. Het gaat écht voorbij hoor, ze zijn toch al zo gauw groot. Later merk je dat het toch al zo snel ging, dat ze klein waren... ;)

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hier wil meneer van 16 maanden het samen doen, ook wel weer erg lief.

hij eet overdag alles zelf, brood en fruit ed.
    maar bij het avondeten is hij er nu achter dat het wel makkelijk is als mama het eten op de lepel schept en dan stopt hij zelf de lepel in zijn mond.
    zo gaat iedere avond het bordje leeg, en uiteraard met veel applaus om dat papa en mama het zo goed van hem vinden.
    trots dat hij dan is, en zo blijft het eetmoment ook leuk.

succes, joyce

Share This Page