Hoe lang duurde de bevalling bij jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daan0201, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismus

    Huismus Fanatiek lid

    5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    3 uurtjes. :)
     
  2. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    vanaf de eerste wee 21 uur, vanaf het breken van de vliezen 20 uur en vanaf de regelmatige weeen ( doormiddel van weeopweker) 7,5 uur
     
  3. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    bij het breken van mijn vliesen had ik meteen om de 2 minuten stevige weeën. Vanaf toen gerekend 19 uur tot een ks. Ontsluiting ging niet verder dan 7 cm.
     
  4. jip80

    jip80 Bekend lid

    7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    1e spontaan 6 uur
    2e ingeleid 6 uur!!
     
  5. keano

    keano Actief lid

    20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Bij mij duurde de bevalling 13 uur
     
  6. tweemeisjes

    tweemeisjes Niet meer actief

    Eerste bevalling 8 uurtjes.
    De tweede anderhalf uur, inleiden door infuus.
    Foei wat ging dat vlot.. haha!
     
  7. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Mijn eerste bevalling was ingeleid (stuitbevalling) en duurde vanaf het aansluiten van het infuus 4 uur en 37 minuten.
    Mijn tweede bevalling duurde vanaf de eerste wee 1 uur en 53 minuten.

    grtjes joyce
     
  8. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Vanaf de 1e wee 11uur en 52 minuten.
     
  9. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Vanaf eerste wee was het 4 uur, uitdrijven was 1 minuut.
    Ben jammer genoeg het verslagje van de arts kwijt ( 19 jaar geleden inmiddels) want hij had er allemaal uitroeptekens achter gezet en erbij vermeld: waren ze allemaal maar zo snel.
     
  10. debke83

    debke83 Fanatiek lid

    24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn eerste: 2 uur hihi dus mag niet klagen!
     
  11. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind 1 a 2 uur vanaf de eerste wee echt bizar! kan me niet voorstellen hoe dat moet gaan,en hoeveel pijn dat moet doen.
    dat overvalt je dan toch helemaal? zie het al voor me dat ik straks mn schoonvader bel om te zeggen dat het begonnen is en mn kindje al geboren is als hij is gearriveerd....
     
  12. Brett

    Brett Bekend lid

    2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    10 uurtjes vanaf de eerste weeen tot de geboorte. Van ons eerste kindje. Ik vond dit prima te doen:)
     
  13. zohra

    zohra Niet meer actief

    #33 zohra, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2009
    alle twee binnen 4 uur v.a moment van slijmprop verliezen, binnen 3 uur v.a vliezen gebroken, v.a 1st wee 1 uur en 10 min. had mazzel dat bij de 2de het vruchtwater nog niet gebroken was anders was t op de w.c geboren zonder de v.k erbij. moest eigenlijk met de 2de ook in z-huis bevallen maar hier was geen tijd voor, ben lekker op mn eigen waterbed bevallen :D had ook eigenlijk geen weeen vond mn voorweeen erger en kwam gelijk dus in de persweeen te zitten bij de 2de.

    was ook zeer heftig m,n man is er alle 2 keer niet bij geweest
    dus bel idd op tijd, het kan heel snel gaan.

    mamamadelon: gaat je sch-vader dan oppassen op je 1st kindje? zo ja, dan zou ik toch een oppas dichter bij huis zoeken. mijn zoontje zou ook naar mn ouders maar dit lukte niet eens meer terwijl ze een half uurtje hier vandaan wonen. en stel dat je na een uur naar het z-huis moet bv dan zit je giga aan.
    wil je niet bang maken hoor maar houd rekening mee................
     
  14. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ongeveer 2,5 u vanaf de eerste wee tot de geboorte.

    Het ging razendsnel. Het overvalt je inderdaad, ik kwam meteen in een weeenstorm terecht. Ik lag in het ziekenhuis en het begon 's nachts, dus mijn man heeft nog net de geboorte mee kunnen maken omdat hij uit zijn bed gebeld moest worden en nog 35 km naar het ziekenhuis moest rijden. Je belt natuurlijk ook niet meteen bij de eerste wee en het had ook nog eens gevroren, dus de auto zat onder het ijs en het was glad op de weg. Vijf minuten voordat ze er was, kwam hij de verloskamer binnenrennen. Ik ben dus benieuwd hoe het een (hopelijk) volgende keer zal gaan! ;)
     
  15. nedjla

    nedjla Fanatiek lid

    16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    mijn eerste van af de eerste weee 4 uurtjes en
    bij de 2 de nog geen 3 uurtjes dus ik verwacht dat de 3 de er ook heel snel is de bevaling is dan mischien wel snel maar de na weeen zijn vreselijk en doen heel zeer
     
  16. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

    ik vond het ook heel bizar! ik had een enorme weeen storm van een uur en toen had ik al 10 cm onsluiting. dus toen het moment daar was om te persen moest ik ook echt even omschakelen en was ik er eigenlijk nog niet helemaal aan toe. daardoor duurde de uitdrijving uiteindelijk nog 20 minuten, terwijl het volgens de verloskundige met 5 a 10 minuten al wel gedaan kon zijn.

    maar goed een voordeel is wel dat je er wel lekker snel klaar mee bent en hier gelukkig ook geen naweeen gehad.

    wat lees ik is je schoonvader bij de bevalling of begrijp ik dat verkeerd?

    grtjes joyce
     
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    bijna 24 uur. Vanaf dat de weeën echt om 2-3 minuten kwamen 20 uur. Persen duurde 1 uur en 43 minuten
     
  18. xxcaatxx

    xxcaatxx Actief lid

    6 mei 2009
    176
    0
    0
    Hier de bevalling 12 uur. Het persen duurde trouwens maar 22 minuutjes...
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    19 uur vanaf de eerste wee.

    Persen: 1,5 uur, maar uiteindelijk met de vaccuumpomp geboren.
     
  20. Bibiche79

    Bibiche79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Eerste dochter 16 uur vanaf de eerste wee.
    Tweede dochter 3 uur vanaf de eerste wee.
    Laatste bevalling ging zo snel dat ik gek werd van de pijn. In 40 min tijd ben ik van 7 naar 10 cm gegaan en je weet dan echt niet hoe je ze moet opvangen :)
     

Deel Deze Pagina