Strippen ...

Discussie in 'De bevalling' gestart door NikkiF, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik hoop dat ik mijn vraag in het goede topic zet ...

    Als ik aanstaande woensdag nog niet bevallen ben gaat mijn verloskundige mij strippen. Ik heb dat bij de eerste niet gehad en zou er graag wat meer over willen weten.

    - Is het erg pijnlijk ?
    - Verlies je veel bloed erdoor ?
    - Was het bij jou effectief zodat de bevalling snel begon ?

    Alvast bedankt voor de antwoorden ... ben het echt zat nu ... wil gewoon dat het gaat beginnen ...

    Groetjes,
    Nikki F
     
  2. Noes

    Noes Actief lid

    14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Hoi, ik ben bij mijn eerste gestript. Dat deed wel pijn ja, ik voelde het enorm onder in mijn buik en werd er misselijk van. Niet voor niets, het was ook erg effectief. Het strippen gebeurde op maandagmiddag en dinsdagmorgen zijn mijn vliezen gebroken na een nacht heerlijk geslapen te hebben. De weeen begonnen tegen twaalf uur en onze dochter is om 00.30 uur geboren. En ach, de bevalling zelf doet veel meer pijn dan het strippen hoor, als je eenmaal van de bank afbent en weer op weg bent naar huis is het leed alweer geleden! Succes en een goede bevalling!
     
  3. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    -Ja, maar 't is maar even, dat scheelt..
    -Geen idee, weet ik niet meer..
    -Helaas totaal niet.

    Ik ben twee keer gestript bij m'n vorige zwangerschap.
     
  4. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Bij mij heef het goed geholpen ja! Ik was al een weekje overtijd en vrijdagmiddag ben ik gestript, zaterdagnacht zijn de weeen begonnen en zondagavond bevallen.
    Bij mij deed het helemaal geen zeer, ook geen bloed verloren.
    Had nadien alleen een beetje zo'n ongesteldheidsgevoel in mijn buik, voelde wel wat maar helemaal geen zeer.
     
  5. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi meiden,

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden ... ik ben zo benieuwd ... bij de eerste ben ik 10 dagen overtijd gegaan, maar het is toen vanzelf begonnen. Nu hebben ze al gezegd dat woensdag gestript zal worden ... van mij mag het ook wel zo beginnen ... morgen of zo ... maar goed ... ;)

    Groetjes,
    Nikki F
     
  6. sharmila

    sharmila Bekend lid

    27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Hoi ik ben ook gestript. Werd de volgende dag ingeleid en de gyn dacht nou doe gelijk ff strippen. Het voelt niet heel prettig maar ook niet heel pijnlijk. Daarna naar huis en eigenlijk na 10 min al flinke harde buiken, af en toe een wee en een nacht niet slapen want er was besloten dat ik de volgende dag ging bevallen.(Zwangerschap verliep niet heel lekker) Dus toch wel een beetje zenuwachtig en blij verrast8). Nou om 5.00 uur echt heftige weeen 7.00 uur ziekenhuis en toch maar infuus om het te vesnellen 15.00 volledige ontsluiting en 18.00 was ie geboren. Zowel mijn zwangerschap als bevalling gingen allebei niet van harte:)
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben bij mijn zoon gestript met 41 wk en 2 dg.
    Ik vond het niet pijnlijk, hooguit een vervelend gevoel.
    Daarna verloor ik wat bloederig slijm....
    Twee uur na het strippen begonnen bij mij de weeën en 's nachts ben ik bevallen.
     
  8. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    haii

    ik ben ook gestript..

    het was niet pijnlijk maar fijn is ook anders
    ik heb eingelijk helemaal geen bloed verloren..wat bruine afscheiding was alles.

    bij mij heeft het zeker effect gehad want nog geen 3 uur later begonnen de eerste paar weeen en dat terwijl alles nog potdicht zat toen ik op contorle ging
     
  9. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hmm, ben ook benieuwd, wordt waarschijnlijk a.s. dinsdag gestript, ik ben dan nog maar 39 weken zwanger. Dat komt doordat mijn broer 1 week later trouwt, en ik mag getuigen...joepie. Lekker gepland dat wel, heb al eerder op een bruiloft gezeten toen ik 6 dagen bevallen was van mijn 2e dochter. Hoop dus dat het werkt en ik wat fitter ben...
     
  10. Houden ze daar rekening mee? Tof zeg!
     
  11. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    - Is het erg pijnlijk ?
    - Verlies je veel bloed erdoor ?
    - Was het bij jou effectief zodat de bevalling snel begon ?

    - pijnlijk... nou, echt fijn is het niet, maar echt pijn.. nee niet echt.
    - Ik ben de dag na het strippen mijn slijmprop verloren, maar echt bloedverlies heb ik niet gehad.
    - op maandag was ik gestript, op dinsdag slijmprop verloren, op woensdag bevalling begonnen, op donderdag bevallen.

    Succes!
     
  12. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik ben erg blij om te lezen dat bij vrijwel iedereen het strippen effectief is ... ik heb het zoooo gehad nu, ben al 3 dagen overtijd ... Ik ben doodmoe en voel gewoon dat ik elke dag minder energie heb. Niet leuk meer, het is goed geweest nu ...

    @ Anakin, ik zie dat jouw banner ook al aangeeft dat je bevallen bent, maar jij ook nog niet ? Gaan ze dan ook binnenkort strippen ?

    Groetjes, en bedankt voor de antwoorden !
    Nikki F
     
  13. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    hopelijk hoeft het strippen niet meer en begint de bevalling uit zichzelf.

    Ik ben ook gestript en 3 dagen later bevallen. Probeer je tijdens het strippen te ontspannen, dan voel je alleen een vervelend gevoel in je onderbuik. Ik had de nachten erna ongeloofelijke voorweeen, zeer pijnlijk en dus niet geslapen. 3 dagen later braken spontaan mijn vliezen en 8 uur later was ze er.

    Mijn vk vertelde me dat het maar bij 1/3 kans heeft dat het de bevalling opwekt. de andere opties zijn: Heftige voorweeen (als je die al had worden die erger), of er gebeurt helemaal niets.

    Voordeel van de voorweeen. Ik had al gelijk 2 cm ontsluiting.
    Ohja en niet te vergeten, je moet al een verweekte baarmoedermond en ontsluiting hebben wil ze je kunnen strippen.

    Succes meid. Nog maar heeeeeel even. Ik ga voor je duimen.
     
  14. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nee, helaas nog geen tekenen van een naderende bevalling hier.
    :(
    Ik ben nu 2 dagen over tijd.
    A.s. maandag moet ik naar de vk, ik hoop dat ze dan wil strippen, aangezien het de vorige keer goed werkte bij mij.
     
  15. eertje

    eertje Bekend lid

    5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben ook gestript en ook bij mij werkte het goed!

    En ja...een lekker gevoel is anders! Maar ach....ik had het er graag voor over....ik liep ook al een week en 1 dag overtijd en dit leek me beter dan misschien ingeleid moeten worden.

    Ik had een heel klein beetje bloed verlies.

    En ik ben om 11 uur `s ochtends gestript....waarna de vk zelf al zij dat het zo goed ging dat ze waarschijnlijk bij deze haar eigen nachtrust had verpest :D en dat klopte!
    Om 6 uur `s avonds begonnen de weeen langzaam en op 07.28 was onze kleine vent er!

    Heel veel succes!
     
  16. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ik word aanstaande dinsdag gestript, ben dan 41 weken en 4 dagen. Ik hoop dat het voor die tijd begint, mar ik vrees het ergste.

    Ik heb trouwens een topic geopend "overtijd: wie wacht met me mee" :)
     
  17. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik was ook al flink overtijd (10 dagen) toen de vk wilde gaan strippen. Maar alles zat nog potdicht, er was nog helemaal geen beginnende verweking of ontsluiting dus ik kon niet eens gestript worden... :( Twee dagen later hetzelfde en met 41+6 ben ik ingeleid maar ook toen nog nul ontsluiting/verweking waardoor ik eerst twee hormoonveters heb gekregen en uiteindelijk is op zaterdagavond laat (half 12) mijn meisje geboren!

    Dus ik hoop dat jouw kindje er wat liever uit wil dan de mijne, die had het wel goed daarbinnen ofzo... ;)
     
  18. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Poeh dames, ik hoop echt dat het elk moment kan gaan beginnen, maar ik zie het nog niet gebeuren eerlijk gezegd. Bij onze eerst moest ik nu ook nog 6 dagen ... puf ... Mocht het nog nodig zijn woensdag dan hoop ik zo dat het effectief zal zijn.

    Bedankt voor de info dames !

    @ Juenco, ik ga je topic zoeken

    xxx
    Nikki F
     
  19. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben inmiddels 5 dagen overtijd en aanstaande woensdag word ik ook gestript als het dan nog niet vanzelf op gang gekomen is.
    Maar het verbaast me dat er zoveel succesverhalen door het strippen zijn, ik dacht dat het meestal niet helpt.

    Natuurlijk hoop ik dat het vanzelf op gang komt, maar anders toch maar hopen dat het strippen helpt!
     
  20. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Mosa, dan hebben we woensdag hetzelfde voor de boeg ! Jij ook veel succes ! Ik hoop dat we eerder mogen bevallen !

    Groetjes,'
    Nikki F
     

Deel Deze Pagina