Mijn eerste kwam in 3 uurtjes. Om 9.00 verloor ik een hoop slijm, dat zal de slijmprop wel geweest zijn. Een kwartiertje later kreeg ik een beetje buikpijn dat steeds erger werd en niet afnam zoals het volgens het boekje tussendoor hoorde te doen. Om 10.30 hield ik het niet meer en heb ik de verloskundige gebeld. Om 11 uur had ik 8 cm ontsluiting (en ik dacht dat ik gewoon een akelige buikpijn had, nooit gedacht dat het echt weeën konden zijn, haha). En om 12,16 is hij geboren. Als ik ga tellen vanaf de gebroken vliezen heeft het maar 3 kwartier geduurd, want de verloskundige heeft ze om half 12 doorgeprikt. Maar ik tel zelf meestal gewoon vanaf het begin van de weeën.
21:00 vliezen gebroken, vanaf 00:30 weeën en om 7:49 is ze geboren. Vanaf het breken van de vliezen dus bijna 11 uur. Vanaf dat de weeën begonnen kleine 7,5 uur.
Van 00.30 spontale gebroken vliezen direct weeen tot 08.17 bijna 8uur, echter kon ze in 5 uur geboren (onverwachts thuis) zijn 10 cm maar gepoept int vruchtwater en een dippende hartslag dus op naar zh,
Mijn eerste bevalling was vlot. Om 19:00 kreeg ik het idee dat ik griep kreeg. Warm koud gewoon niet lekker. Gaan douche, om 8 uur half 9 de vk gebeld. Zij is gekomen en niet meer weggegaan. Om 21:45 is mijn zoon geboren. Ben ook benieuwd hoe vlot de 2de bevalling gaat. Ergens natuurlijk fijn dat het zo snel ging. Maar ik had een heuse weeën storm en dat is toch best pittig. Weeën van 2 minuten op volle sterkte die om de 30 sec terug komen. Ik heb ook heel erg last van na weeën gehad.
44 uur bijna laatste 3 uur(excl. Persen, dat vond ik echt hemels na die weeën) was heeeeeeeeel pijnlijk. De rest was ook niet fijn, maar kan wel wat hebben.
Al de hele week voorweeën en die dag ook, gewoon nog wezen winkelen... 'S middags slijmprop verloren en begin avond kwamen de nog te handelen krampjes ineens om de 2 minuten, vanaf toen dus ook geteld... Bij 7 cm braken de vliezen van nature en ging ik binnen een uur van 7 naar 10 cm! Al met al (tellend vanaf echte ontsluitingsweeën) 5-6 uurtjes... Nu 37 wkn zwanger van 2e... Erg benieuwd dit keer!
Vanaf de eerste pijnlijke weeen tot geboorte 26 uur. Moet wel zeggen dat ik gestript ben en daar licht weeen van kreeg, in het ziekenhuis hebben ze dat direct doorgepakt met wee opwekkers dus helemaal natuurlijk is het niet gegaan..
De bevalling duurde hier maar 4 uur. (Eerste kindje) het begon met het verliezen van de slijmprop, dit heeft een paar dagen geduurd. Na het verliezen van de slijmprop namen de voorweeën toe maar waren nog niet consequent genoeg. In de avond voor de bevalling kwam de VK ter controle langs om te kijken hoe het ervoor stond. Omdat ik 1cm ontsluiting had en al een poosje om de 10 min weeën besloten wij om naar het geboortecentrum te vertrekken om daar mijn vliezen te laten breken. (dit mag de VK doen) Na het breken van de vliezen werden de weeën heeft heftig en kwamen om de 5 minuten. Na een uur had ik 2cm ontsluiting en besloot ik in bad te gaan zitten. In bad kon ik heerlijk ontspannen,door het warme water ontspande mijn spieren waardoor ik de weeën heel goed kon opvangen. Na 3,5uur had ik 10cm ontsluiting en kwam ongeveer 15minuten daarna mijn prachtige dochter ter wereld. Mijn partner ving haar samen met de VK onderwater op en daarna 'zwom' ze terug richting mij zodat wij haar samen om mijn man op mn borst konden leggen. De bevallig ging heel erg snel maar het was echt prachtig.
Hier 36 uur, Ik had een scheur in mijn vruchtzak. En regelmatige weeën maar omdat mijn kleine meid niet ingedaald was konde ze mijn water niet breken voor groot gevaar van het kind. Dus het duurde een Beetje langer dan ik gedacht had!
Mijn bevalling duurde in totaal 11 uur, wel heel erg weeen dicht op elkaar gehad met veel pijn maar ondanks dat een prachtige bevalling! Ik ben thuis bevallen trouwens
Hier 47 uur vanaf dat ik 3 uur weeën om de 4 minuten had. De tweede daarintegen had ik al 7 cm zonder weeën en 20 min later lag ze op mijn buik
4 uur, met weeenstorm en persweeen die ik nog eerst heb weggepufd omdat de verloskundige nog niet gebeld was en ik niet begreep wat ik voelde. Toen zij er was, anderhalf uur persen en toen lag de kleine op me.