Alles bij elkaar van begin tot einde op 10 minuten na 12 uur erg snel dus vind ik (had zelfs 10 uurtjes kunnen zijn maar door de ruggenprik ging persdrang achteruit )
Bevalling van de eerste duurde vanaf het moment van weeën om de 3 minuten, 7 uur. Van 00.30 - 06.45 Te lang naar mijn zin maar goed Vk vond het voor een eerste vrij vlot. Bij de 2e zou ik eerder mogen bellen.
Vliezen braken om 2.00 uur 's nachts en hij is om 16.02 uur geboren. Dit was vrij normaal voor een eerste bevalling en het bouwde zich ook goed op dus was goed te doorstaan. Tweede bevalling ongeveer 3 uurtjes. (wereld van verschil haha)
Mn vliezen braken om 1.30. Niet weer kunnen slapen doordat ik t zo spannend vond. Om 11.30 is mn zoon geboren.
Vanaf de 'echte' weeën (vanaf 2 cm)ongeveer 8 uurtjes. Daarvoor wel krampen gehad door het primen. Ik had toen gelijk weeën om de minuut, 1 minuut wee, 1 min pauze. Was goed te doen, bij de tweede was het 1,5 uur zonder pauzes
Bij onze eerste was het van wakker worden (6.30 uur) tot aan geboorte (10.30) precies 4 uurtjes. Zeer snel dus. Heb dan ook zowel bij de oudste als bij de jongste geen weeen gehad (en belde dus ook 2x te laat). De jongste was van wakker worden tot geboorte in 2 uur tijd, zelfs papa was er niet bij (zat beneden met huilende dochter ). Nu maar hopen dat het niet nog sneller gaat. 2 uur is al snel genoeg
Binnen 3 uur vanaf de eerste wee was ze al geboren. In die 3 uur ben ik alle pijngrenzen overschreden, er zaten amper pauzes tussen de weeën. Het was zeer kort, maar zo ontzettend heftig dat ik hoop dat het deze keer iets langer duurt en dat de pijn opbouwt, in plaats vandt het meteen op het maximum zit.
Vanaf het moment dat de weeën regelmatig kwamen om de 3 minuten zijn we naar het ziekenhuis gegaan om 05:30 en om 14:00 had ik 10 cm ontsluiting en iets voor drie uur is onze zoon geboren. Dus 9,5 uur vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis kwam, maar twee dagen daardoor had ik ook al weeën maar die kwamen om de 7 a 8 minuten en waren niet heftig. Moest ze wel weg puffen, maar als ik het vergeleek met de weeën die ik in het ziekenhuis kreeg waren die weeën thuis peanuts En tel ik dan ook niet mee.
28/29 uur. Het begon even voor vijven in de middag met voorzichtige weeën. Het werd snel heftiger en snel op elkaar. Toen steeds weer wat langer ertussen maar wel steeds heftiger wat betreft pijn. Volgende ochtend kwam om 7.00 de vk en had ik pas een halve cm. En dat zij ze vooral om me te plezieren omdat t al zo lang duurde en heftig was en ze dus geen 0 durfde te zeggen. Haha. Om 17.15 bleek ik op 3 cm te zitten en was ik 24 uur ruim bezig. Toen heeft ze de natuur geholpen door de vliezen te breken. 4 uur later was hij er. En had sneller gekund als de vk sneller in t ziekenhuis was geweest ,was boodschappen aan het doen). Dus totaal 28,5 uur ongeveer waarvan een uur of 3/4 leuk waren en de rest pittig terwijl ik niet kleinzerig ben. Maar toch zonder pijnbestrijding. Hoop dat de tweede wat rapper gaat