Hoi, Mijn zoontje is iets meer als 2,5 maand. Vrij lastig weg te leggen overdag, maar het gaat steeds beter. Heeft een poosje al doorgeslapen 's nachts, maar komt de laatste tijd rond 3 uur. meestal gaat hij om 21.00 slapen. Ik ben wel benieuwd naar jullie slaapschema. Hou je echt een schema aan of kijk je naar je kindje. En tot slot, hoelaat gaat hij er 's avonds in? En maak je hem/haar nog wakker voor een laatste voeding? Ik geef borstvoeding en slaap nu naar behoefte, maar begin mij af te vragen of ik daar nog helemaal goed aan doe. Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes Moniek
Hoi! Ik leg Lisa op bed als ik zie dat ze moe wordt. Meestal is dat 1 uur na de voeding, soms 1,5.. Dan slaapt ze even of tot de volgende voeding.. Ze krijgt om de 4 uur voeding. Ik maak haar standaard elke ochtend half 8 wakker. Als ik eerder weg moet natuurlijk eerder. En ze gaat er elke avond tussen half 10 en 10 weer in. Dan krijgt ze ook haar laatste voeding. Over het algemeen komt ze s'nachts niet voor een voeding. Maar als ze wakker wordt dan geef ik haar wel de borst hoor Groetjes
Hier ook een ukje van 2,5 maanden maar ik geef geen bv (niet gelukt helaas) Hij zit op 6 flessen nog (vanwege dysmaturiteit) en krijgt om 20 uur en 23 uur zijn avondflessen. Na de fles van 20 uur gaat hij naar bed omdat hij dan als een blok in slaap valt. We moeten hem wakker houden voor zijn boertje Om 23 uur wakker maken voor een fles en na de boer uiteraard direct naar bed. Oftewel... eigenlijk vanaf de fles van 16.30 ligt meneer op bed omdat hij overdag 9 van de 10 x heel slecht slaapt. Van 15 uur tot 17 uur is meneer meestal klaarwakker, speelt en babbelt. Dit is echt zijn langste speel moment van de dag. Wbt doorslapen... soms wel, soms niet... Maar het is niet dat hij s'nachts als hij wakker is, honger heeft. Dus geen nachtfles hier. Maar met borstvoeding werkt dat natuurlijk allemaal anders. Dan kan je kindje best wel eens honger hebben.
Ons zoontje is bijna 2 maanden (nog 3 daagjes ). Hij krijgt om half 11 zijn laatste voeding, om 11 uur gaan we dan samen slapen. Hij slaapt door tot half 7/half 8, maar ligt naast me in zijn wiegje dus ik leg hem zo aan als hij eerder komt. Overdag verschilt het nog al. Om 9 uur krijgt hij nog een voeding, meestal valt hij rond half 10 /10 uur in slaap tot een uur of 11 (weer een voeding). Daarna even spelen en weer slapen tot 15 uur (weer een voeding). Meestal is hij dan wel wakker. Om 19 uur krijgt hij weer een voeding. Maar goed ik voed op verzoek dus soms komt er een voeding bij of schuiven de tijden wat.
Hier ook een jongetje van 2,5 mnd. Ook bv op verzoek. Ik probeer zoveel mogelijk vast te houden aan slapen-voeden-spelen. Na een voeding verschoon ik hem en babbelen we nog even op het aankleedkussen. Als hij weg begint te kijken gaat hij nog even in het wipstoeltje of op de arm tot hij begint te gapen en dan leg ik hem in de kinderwagen. In totaal is hij meestal een uur of iets langer wakker. Hij slaapt meestal wel vrij vlot in, wordt alleen wel vaak jengelend wakker. Per nacht maakt hij één blok van 5 (soms 6) uur. Na de laatste voeding gaat hij in de Puckababy en leggen we hem in zijn wiegje naast ons bed. Eerder was de laatste voeding een tijdje rond 23:00 en dan kwam hij tussen 4:00 en 5:00 weer, maar de laatste tijd merken we dat zijn 'nacht' eerder begint en slaapt hij zijn lange ruk al vanaf 20 a 21 uur en komt hij tegen 2:30 zo'n beetje weer. Stuk minder gunstig dus. Rond elven wakker maken voor nog een voeding is niet zo'n succes, hij is er niet echt blij mee dan en hij slaapt dan ook niet meer zo lang. Dus nu proberen we maar zijn laatste voeding wat te rekken, of dat we 'm bijvoorbeeld tussen de laatste twee voedingen bij ons op de arm laten slapen, zodat hij niet dan al muurvast in slaap valt voor een langere tijd. 't Is niet ideaal, maar zijn schema verschuift vast vanzelf wel een keer naar meer 'menselijke' tijden, dus daar wachten we maar op
hier ook een meisje van 2,5 maand oud. ze krijgt nu 5 flessen van 165 cc. ik leg haar overdag op bed wanneer ik zie dat ze moe word. meestal zoals al eerder aangegeven is dat 1 a 1,5 uur nadat ze is wakker geworden. dan slaapt ze vaak tot de volgende voeding of is een half uurtje eerder wakker maar wacht dan ook een half uurtje lief op haar eten.. ik kan haar dan ook gewoon in de box leggen en na een half uur begint ze te mopperen. savonds krijgt ze tussen 6 en 7 een fles en gaat dan naar bed.. maximaal half 8 ligt ze er altijd in en ik geef haar rond 23u de laatste fles slapend. ik haal haar uit bed en geef haar echt alleen de fles in haar donkere kamertje.. tenzij ze poept leg ik haar daarna gelijk weer in bed zonder boertje te doen of luier te verschonen en dan slaapt ze tot de volgende ochtend 8 uur. me zoontje was alles behalve een slaper dus dit is voor mij echt een wereld van verschil! me zoontje sliep op deze leeftijd maar 2x een half uurtje op een dag en snachts was hij ook standaard tussen 3 en 5 wakker.
dit was bij ons ook zo'n beetje het geval: geen echte slaper en moeilijk in slaap te krijgen!! Nu is hij bijna 8 maanden maar hij wordt echt wel moe rond 9 of 10 uur 's avonds. wij hebben een 'raar' ritme omdat we allebei later werken en dus ook pas later thuis zijn. dan verschuift het programma dus wat. maar omdat de kleine dan met mij naar bed gaat rond 11 uur, slaapt hij met onderbrekingen voor voeding (BV) ook wel tot laat. dit kan voor ons omdat we niet vroeg uit bed hoeven! ik leg hem nog weer terug in de ochtend na de voeding en dan slaapt hij in het grote bed met papa tot een uur of 12! (doe ik wat dingetjes in huis) overdag slaapt hij niet heel veel helaas maar lijkt er geen last van te hebben. dit heeft hij nooit echt veel gedaan ook niet met 3 maandjes...
Thirza komt 's ochtends meestal rond half 7/ 7 uur voor een fles, dan slaapt ze daarna weer tot 9 a 10 uur. Dan is ze echt wakker en gezellig. Rond 1 uur krijgt ze haar fles en daarna gaat ze naar bed, meestal tot een uur of 4. Rond 5 uur krijgt ze weer haar fles en meestal blijft ze daarna wakker, op een paar hazenslaapjes na. Rond 8 uur/ half 9 krijgt ze haar laatste fles en hierna gaat ze naar bed. Ze krijgt dus maar 4 voedingen per dag (180 + 6). Maar 's avonds wakker maken voor een late fles werkt niet. Dan krijg ik haar bijna niet wakker, ze drinkt haar fles niet leeg en ze is dan de hele nacht onrustig. En op deze manier slaapt ze gewoon tot half 7 door. Thirza is wel al een flinke dame, ze groeit goed en heeft geen last van krampen. Dus ik denk dat wij erg veel geluk hebben met hoe het gaat (is natuurlijk niet gezegd dat het zo blijft)