Gassen die vrijkomen tijdens het persen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hummeltje 1, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik zit me dit dus echt af te vragen, en had zo iets nu plaats ik er een topic over.
    Heel veel boeken zijn er al door mijn handen heen gegaan, en ja als je aan het persen bent en die kleine lekker ligt te drukken op je achterste kan het gebeuren dat er iets uit komt wat nou net niet de bedoeling was ;)

Maar wat ik me nu afvraag.
    Ik heb sinds ik zwanger ben best last van mijn stoelgang, kan moeilijk naar de wc en mijn darmen zitten vol met lucht.
    Is het nou ook zo dat als je ligt te persen je constant poepjes :) moet laten?

Vindt het zo raar om het zo op te schrijven maar ben er echt benieuwd naar.
    Als ik bevallingsverhalen op tv aan het kijken ben hoor je dat niet zo snel vandaar de vraag.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bij mijn zoon heb ik ook vanaf week 34/35 tot week 39 last gehad van obstipatie, maar tijdens de bevalling zelf (met 39 weken dus) nergens last van. Ook niet gepoept tijdens het bevallen trouwens ;)

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Oh echt, hahahaha dat biedt hoop :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar eigenlijk ben je sowieso als je aan het bevallen bent alle schaamte wel voorbij en maakt het je echt geen "drol" uit wat er allemaal gebeurd in je lichaam: zolang je kindje er maar uitkomt haha.

Ik maakte me best druk over het poepen tijdens de bevalling, maar na dat ik de eerste wee vernam heb ik daar geen seconde meer bij stil gestaan. Sowieso gaat het lichaam zich voor de bevalling vaak "legen" dus dat scheelt ook :)

5. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyyy,

Tijdens de bevalling maak je je daar echt niet druk om hoor:D:D

6. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Het lijkt me zo beschamend als ik zou poepen tijdens de bevallig. Niet voor de doctoren maar voor me man. Ik weet ook zeker dat hij het de rest van me leven "tegen me zou gebruiken " hahaha

Ik heb nog nooit gepoept terwijl hij thuis was. Loop vaak met buikpijn omdat hij in het weekend niet vroeg weg gaat. Op vakantie geeft dit ook hilarische en belachelijke situaties.

Scheten laten maakt me niet zo veel uit maar poepen no way. Ik zorg dan ook dat ik tijdens het persen helemaal leeg ben. Vanaf de eerste wee zal ik me zelf proberen te legen en eet ik niets meer.

Ik zou ook niet graag hem zien Poepen. Blegh

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Dat was iets inderdaad waar ik ook erg bang voor was, scheten laten tijdens het persen. Ik heb er gelukkig geen last van gehad en heb gelukkig ook niet gepoept! :p

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou me als ik jou was daar echt overheen zetten. Jeetje je hebt straks een kind van hem! Dan moet je toch wel durven poepen in zn bijzijn inmiddels denk ik :) waar ben je zo bang voor dan? T is toch gewoon menselijk?

En hij ziet straks een kind ergens uit komnen waar normaal alleen wat in ging dus ik denk dat dat toch ook wel de bodem is al, hihi :$

Dat je het beschamend vind tijdens de bevalling snap ik overigens wel dat heb ik (vooraf) oof wel maar op het moment zelf maakt het je vast niks uit!

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hahahahahaha nou dat heb ik nou ook, alleen dan met scheten laten.
    Wij hebben ook altijd van die situaties.
    Als we op vakantie gaan gaat of hij of ik op het balkon zitten zodat we op het gemakje naar de wc kunnen :D en scheten laten doe ik al helemaal niet waar hij bij is.
    Thuis bijv doen wij altijd de woonkamer deur dicht als we moeten poepen hihihihihihi.
    O.m.g. wat erg zeg dit, en net wat je schrijft ik ben ook bang dat het me blijft achter volgen ;).
    Hoop indd dat als het zo ver is ik daar (letterlijk ;)) schijt aan heb hahahaha

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha jij ook al? Vind het toch wel belangrijk als je jezelf kan zijn bij je partner dus ook met zulke dingen. Kijk hij hoeft niet in de badkamer aanwezig te zijn dat is overdreven maar verder heb ik er wel "schijt" :D aan hoor!

En ik weet zeker dat mijn man me nooit zou pesten met poepen tijdens de bevalling, dat zou te bizar zijn ook hoor... ik denk dat ook jullie mannen alleen nog maar respect hebben als ze jullie een kind hebben zien baren!

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

hebben jullie het toilet in de woonkamer dan?
    Het is toch gewoon deurtje dicht en poepen met die hap? Daar snap ik echt helemaal niks van.

Maar wees gerust. Stel dat het zou gebeuren. Jij merkt er helemaal niks van. Je man waarschijnlijk ook niet. Er komt namelijk behalve een baby nog veel meer mee naar buiten, en dat ziet er nog veel minder fris uit dan zo'n drolletje. (denk aan vruchtwater, al dan niet bepoept door de kleine, bloed, nageboorte)

En verder. Hij zal zo diep onder de indruk zijn van jouw prestatie, dat hij de rest compleet zal vergeten danwel negeren. Vergeet niet dat hij ook gewoon effe vader staat te worden daar!

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha in de woonkamer, das en goeie!

En bij dat laaste sluit ik me helemaal aan :D

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Jullie gaan vast en zeker nooit naar de camping? Vooral niet als er toilethokjes zijn met van die houten deurtjes met een open rand onderaan. :p

Maar ik zou me niet te druk maken over wat er tijdens de bevalling allemaal naar buiten komt hoor. De enige die daar ws iets van merkt is degene die de boel mag opruimen. En die heeft heel wat meer op te ruimen dan alleen een drolletje. dat zal niet eens opvallen tussen het vruchtwater, bloed en andere ellende.

En als je man er iets van zou merken. Hij zal zo diep onder de indruk zijn van het wezentje wat jij op aarde hebt gezet, van de prestatie die jij hebt geleverd en van het feit dat hij vader is geworden. Die gaat je echt niet pesten. Ook niet achteraf.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Is ook wel verschillend.
    Ik heb bij alle 3 obstipatie gehad waarbij de jongste echt ernstig, ben er zelf voor opgenomen omdat het voor vroegtijde weeën zorgde.

Bij de eerste heb ik een microlax gehad maar helaas wel wat gedaan bij de bevalling.
    Bij de andere 2 kinderen niet, maar geen microlax gebruikt!

15. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Hahahahaha ik weet het dat het een beetje overdreven is maar ik schaam me vr mijn kak ! Hahahahahah

16. eef80

eef80 Niet meer actief

hoi hoi, hier vorige bevalling met de persweeën keiharde scheten gelaten! :):D
    Ja,,,,echt niet charmant!!! Op het moment schaamde ik mij ook heel erg! Er stond 4man aan mijn bed. Man, verpleger, verloskundige en gyn. Ook nog aanmoedigend te roepen! :):)
    Maar het kind moest er echt nú uit en ik moest mij er echt overheen zetten! Maar niemand deed raar ofzo. In de hoop dat anderen dit ook hebben gehad heb ik een beetje rondgevraagd in mijn omgeving en zelfs op dit forum maar ik heb verder niemand gehoord die het ook had. Dus er is hoop voor je! Misschien ben ik een uniek geval! :p

Ik had mij overigens verder al geheel leeg gepoept door de krampen dus het enige wat er nog over was was kennelijk lucht!

Ik sta nu pal voor een nieuwe bevalling dus we zullen zien dit keer!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was tijdens mijn zwangerschap als de dood dat ik zou moeten poepen tijdens de bevalling.Zeker bij Levi want toen ging ik op de baarkruk. Maar op het moment dat ik persdrang kreeg dacht ik maar één ding en dat was : Al schijt ik alles onder, maar dat kind moet er NU uit haha.
    Bij beide kinderen trouwens niet gebeurd, ook geen scheetjes.(en dat terwijl ik bij Elin shoarma op had ;) ) Dagen voor mijn bevalling maakte mijn lichaam zich al leeg.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha ik was als de dood dat ik zou poepen tijdens het persen. Toen ik dus volledige ontsluiting had en mocht persen deed ik dat niet voluit omdat ik telkens maar zei dat ik dan ging poepen en dat wilde ik niet.
    De verloskundige (ik was thuis en wilde ook persé thuis bevallen haha) zei toen dat ik NU goed moest gaan persen anders nam ze ma alsnog mee naar het ziekenhuis :D Nou ja grapje natuurlijk maar het nam wel de spanning op dat moment weg en heb geperst alsof mn leven er vanaf hing en ja, ook gepoept dus. Maar echt.. het kon me toen niets meer schelen en wilde niets liever als zo snel mogelijk mn kindje op mn buik!

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier bij beide bevallingen geen laat gehad van scheetjes, maar wel beide keren gepoept... Had t natuurlijk ook liever niet gedaan, maar ja als de baby er door moet gaat alles aan de kant en dus ook poep dat in de weg zit... Hoort erbij...
    Heb beide keren wel iets van sorry gezegd tussen de weeën door, maar zowel vk als kvz deed niet moeilijk hoor en hebben het meteen heel discreet weg gewerkt...
    Tja, het is niet anders. Ik schaam me er ook niet voor, gebeurt zo vaak! En voor m'n vriend ook niet hoor, poepen is menselijk, toch?
    Hij heeft een keer op vakantie zo erg onder de diarree gezeten, heb z'n broek uitgespoeld enzo, hij schaamde zich toen ook rot, dus hij zal mij ook noooooit plagen met zoiets en idd hij is alleen maar weer verwonderd dat ik er naast de poep ook gewoon weer n kindje uitpers. Dat maakt denk ik veel meer indruk dat zo'n drolletje dat daad 1 sec ligt...
    Probeer je er niet druk om te maken, aks het gebeurt dan gebeurt het...

20. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hahahahahah nee niet in de woonkamer, wel er naast.
    Bij ons loop je vannuit de keuken (open keuken ) zo de gang op waar het toilet zit.
    Aan de ene kant denk ik ook schijt aan hebben, maar toch houdt het mij bezig, en blijkbaar ben ik niet de enige die het bezig houdt.
    Natuurlijk weet ik dat hij ook ff vader wordt zoals jij dat mooi verwoord, maar als je negen maanden zit te wachten op je kind en het eerste wat er gebeurd is dat je vrouw je kind onder poept hihihihihi.
    Oke zit nu een beetje te dollen.
    Moet me er overheen zetten :)

Deel Deze Pagina